„Big brother is watching you“: představy zaměstnanců IT společností o digitálním soukromí
Thesis title in Czech: | „Big brother is watching you“: představy zaměstnanců IT společností o digitálním soukromí |
---|---|
Thesis title in English: | “Big brother is watching you”: what employees of IT companies think about digital privacy |
Key words: | digitální soukromí, cookies, digitální dohled, soukromá a veřejná sféra, digitální sociologie, IT, digitalizace, online |
English key words: | digital privacy, cookies, dataveillance, private and public sphere, digital sociology, IT, digitalization, online |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Sociology (23-KS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Dino Numerato, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 04.05.2020 |
Date of assignment: | 04.05.2020 |
Date and time of defence: | 15.06.2021 09:00 |
Venue of defence: | Pekařská 16, JPEK212, 212, Malá učebna, 2.patro |
Date of electronic submission: | 04.05.2021 |
Date of proceeded defence: | 15.06.2021 |
Opponents: | Mgr. Linda Coufal |
URKUND check: |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude zabývat tématem digitálního soukromí a digitálního dohledu, se zvláštním důrazem na HTTP cookies. Práce vychází z předpokladu, že rychlý technologický pokrok umožňuje snazší rozvinutí různých forem elektronického dohledu a současně s tím se otevírají diskuse věnované soukromí. Několik veřejně známých událostí a skandálů upozornilo na to, že elektronicky shromažďované osobní údaje jsou využívány jinými aktéry nejen zákonně, ale i nezákonně. S přihlédnutím k danému kontextu bude cílem práce zjistit, jak uživatelé internetu otázky spjaté s ochranou soukromí vnímají, jaká rizika si uvědomují a za jakých okolností jsou ochotni vzdát se práva na soukromí. Analýza bude založena na kvantitativním standardizovaném dotazníkovém šetření a na studiu dokumentů. |
References |
1. ACQUISTI, A. Digital privacy: theory, technologies, and practices. New York: Auerbach Publications, 2008. 496 s.
2. BERNAL, P. What do we know and what should we do about Internet privacy? Los Angeles: Sage Publications, 2020. 3. CAVANAGH, A. Sociology in the age of the internet. New Delhi: Tata McGraw-Hill, 2010. 180 s. 4. HOOFNAGLE, C. J., KING, J., LI, S., TUROW, J. How Different are Young Adults from Older Adults When it Comes to Information Privacy Attitudes and Policies? SSRN, 2010. Dostupné z: https://ssrn.com/abstract=1589864 5. LIBERT, T. Track the planet: A web-scale analysis of how online behavioral advertising violates social norms. A dissertation in Communication, University of Pennsylvania, 2018. Dostupné z: https://timlibert.me/pdf/LIBERT-2017-TRACK_THE_PLANET.pdf 6. LUPTON, D. Digital sociology. London: Routledge, 2015. 236 s. 7. MCLUHAN, M., PONDĚLÍČEK, I. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Brno: Jota, 2000. 424 s. 8. MILNE, G. R., CULNAN, M. J. Strategies for reducing online privacy risks: Why consumers read (or don’t read) online privacy notices. Journal of Interactive Marketing, 18(3), 15-29, 2004. 9. SIEBECKER, M. R. Cookies and the Common Law: Are Internet Advertisers Trespassing on Our Computers? Columbia University, 2004. 10. TREPTE, S., REINECKE, L. Privacy Online: Perspectives on Privacy and Self-Disclosure in the Social Web. Berlin: Springer Berlin, 2014. 282 s. |