Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
On Thursday, September 4, 2025, from 8:00 PM to 10:00 PM, there will be an outage of WhoIs system. This will limit work in IS studium. For example, you will not be able to submit thesis. Subscription to courses should remain unaffected by the outage. We apologize for any inconveniece and we thank you for understanding. 
Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Thesis title in Czech: Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Thesis title in English: Comparison of selected disciplines of educational area Man and Nature of the Czech curriculum with the integrated subject Natural Sciences in European curricula
Key words: integrovaná výuka přírodních věd, RVP ZV, ISCED 2, analýza dokumentů, komparace kurikul
English key words: science integrated education, FEP BE, ISCED 2, document analysis, curricula comparison
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Chemistry Education (31-280)
Supervisor: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 05.11.2018
Date of assignment: 05.11.2018
Date of electronic submission:13.08.2021
Date of proceeded defence: 16.09.2021
Opponents: prof. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
 
 
 
Award:Thesis was put forward for an award
Preliminary scope of work
Přírodní vědy se na druhém stupni základní školy učí v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda (fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis), přičemž povětšinou v oddělených předmětech. V zahraničí se setkáváme i s integrovaným předmětem Přírodní vědy (Science), který v sobě zahrnuje tyto zmíněné předměty, ale může mít i přesahy do jiných předmětů. Poskytuje český RVP ZV prostor pro to, aby učitelé v rámci školního vzdělávacího programu mohli přírodovědné předměty vyučovat v rámci jednoho integrovaného předmětu?
V rámci diplomové práce bude provedena rešerše na téma efektivity a předností integrovaného předmětu Přírodní vědy a u vybraných zemí, které jej vyučují, bude provedena analýza vzdělávacích programů. V rámci ní budou sledovány parametry, které budou dále diskutovány s ohledem na české RVP ZV. Tedy, jaké jsou možnosti výuky integrovaného předmětu v českých podmínkách.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html