![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Rozvíjení matematické gramotnosti v chemických úlohách pro střední školy
Thesis title in Czech: | Rozvíjení matematické gramotnosti v chemických úlohách pro střední školy |
---|---|
Thesis title in English: | Developing mathematical literacy in chemical tasks for upper secondary school |
Key words: | matematická gramotnost - chemické úlohy - didaktický test - odborný panel - myšlení nahlas |
English key words: | mathematical literacies – chemistry tasks – didactic test - expert panel – thinking aloud |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | dissertation |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Chemistry Education (31-280) |
Supervisor: | RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 14.10.2018 |
Date of assignment: | 17.10.2018 |
Confirmed by Study dept. on: | 17.10.2018 |
Date of electronic submission: | 11.03.2024 |
Date of proceeded defence: | 30.05.2024 |
Opponents: | prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. |
doc. RNDr. Marta Klečková, CSc. | |
Preliminary scope of work |
Doktorská práce na dané téma bude zahrnovat výzkum zaměřený na matematickou gramotnost u žáků středních škol v rámci předmětu chemie. V rámci toho bude u žáků provedeno studium matematických dovedností nezbytných pro realizaci početních úloh v chemii včetně logického uvažování. Pomocí typových úloh budou ověřovány schopnosti porozumět textu, převést textové zadání do matematického zápisu, samotná schopnost realizovat výpočet a správně interpretovat jeho výsledek. Výstupem projektu budou data vyhodnocující stav matematické gramotnosti u žáků středních škol v rámci předmětu chemie, popis možností jejího rozvíjení a doporučující metodiky pro posílení porozumění zadání i interpretaci výsledků početních úloh. |