Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení.
Rozvíjení matematické gramotnosti v chemických úlohách pro střední školy
Thesis title in Czech: Rozvíjení matematické gramotnosti v chemických úlohách pro střední školy
Thesis title in English: Developing mathematical literacy in chemical tasks for upper secondary school
Key words: matematická gramotnost - chemické úlohy - didaktický test - odborný panel - myšlení nahlas
English key words: mathematical literacies – chemistry tasks – didactic test - expert panel – thinking aloud
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: dissertation
Thesis language: čeština
Department: Department of Chemistry Education (31-280)
Supervisor: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.10.2018
Date of assignment: 17.10.2018
Confirmed by Study dept. on: 17.10.2018
Date of electronic submission:11.03.2024
Date of proceeded defence: 30.05.2024
Opponents: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
  doc. RNDr. Marta Klečková, CSc.
 
 
Preliminary scope of work
Doktorská práce na dané téma bude zahrnovat výzkum zaměřený na matematickou gramotnost u žáků středních škol v rámci předmětu chemie. V rámci toho bude u žáků provedeno studium matematických dovedností nezbytných pro realizaci početních úloh v chemii včetně logického uvažování. Pomocí typových úloh budou ověřovány schopnosti porozumět textu, převést textové zadání do matematického zápisu, samotná schopnost realizovat výpočet a správně interpretovat jeho výsledek. Výstupem projektu budou data vyhodnocující stav matematické gramotnosti u žáků středních škol v rámci předmětu chemie, popis možností jejího rozvíjení a doporučující metodiky pro posílení porozumění zadání i interpretaci výsledků početních úloh.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html