Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Koncepce FG problematiky v současných českých učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií: Stav a návrhy řešení.
Thesis title in Czech: Koncepce FG problematiky v současných českých učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií: Stav a návrhy řešení.
Thesis title in English: Conception of PG issue in the contemporary Czech textbook for higher classes of secondary grammar schools and high schools: Status and suggestions to improve
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: RNDr. Marek Křížek, Ph.D.
Author: Mgr. Vendula Lukášová - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 09.04.2018
Date of assignment: 09.04.2018
Date of electronic submission:20.04.2018
Date of proceeded defence: 25.05.2018
Opponents: RNDr. Milada Matoušková, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Cíle práce
Primárním cílem práce je zhodnotit rozsah a náplň FG části v učebnicích pro vyšší ročníky víceletých gymnázií po roce 1989
1) Zjistit a zhodnotit požadavky na FG definované v rámci RVP a dalších odpovídajících dokumentů.
2) Zjistit a zhodnotit rozsah FG a podobu FG části (včetně dílčích disciplín) v učebnicích.
3) Zhodnotit aktuálnost témat a vývoj obsahu a FG termínů v čase.
4) Sumarizovat témata a termíny FG a zhodnotit vhodnost jejich výběru, korektnost definování.
5) Vyhodnocení a pojmenování aktuálních problémů, které současné učebnice a jejich FG částí provází, nastínit řešení s využitím vhodných zahraničních učebnic.

Použité pracovní metody, zájmové území, datové zdroje
Použité pracovní metody/postup:rešerše literatury, analýza pomocí jednoduché popisné statistiky.
krok: rešerše (zahraniční didaktické geografické časopisy), zda podobné hodnocení neproběhlo v jiných zemích a s jakými výsledky; krok: sumarizace a zhodnocení geomorfologických termínů ve studovaných učebnicích; zhodnocení dle definovaných kritérií; krok: vizualizace výsledků krok: určení nejlepší učebnice krok: doporučení pro učební texty
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html