Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Material picker: Rozpoznání materiálů v obrazech pomocí hlubokého učení
Thesis title in Czech: Material picker: Rozpoznání materiálů v obrazech pomocí hlubokého učení
Thesis title in English: Material picker: Material recognition in images using deep learning
Key words: hluboké učení, neuronové sítě, počítačová grafika, vzhled materiálů
English key words: deep learning, neural networks, computer graphics, material appearance
Academic year of topic announcement: 2019/2020
Thesis type: diploma thesis
Thesis language:
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D.
Author:
Guidelines
Jedním z důležitých kroků při modelování realistických 3D scén je nastavení vzhledu objektů. Cílem tohoto projektu je zjednodušit tento, často zdlouhavý proces tím, že umělci poskytne inteligentní nástroj pro výběr materiálu. Nástroj umožní kopírovat materiál z libovolného vstupního obrazu jednoduchým ukázáním na příslušný objekt. Pro dosažení tohoto cíle budou využity hluboké neuronové sítě, přičemž bude poskytnut rozsáhlý soubor trénovacích dat.
References
E. Shelhamer, J. Long and T. Darrell, "Fully Convolutional Networks for Semantic Segmentation," in IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, vol. 39, no. 4, pp. 640-651, April 1 2017. doi: 10.1109/TPAMI.2016.2572683
https://arxiv.org/abs/1411.4038
Preliminary scope of work
Jedním z důležitých kroků při modelování realistických 3D scén je nastavení vzhledu objektů. Cílem tohoto projektu je zjednodušit tento, často zdlouhavý proces tím, že umělci poskytne inteligentní nástroj pro výběr materiálu. Nástroj umožní kopírovat materiál z libovolného vstupního obrazu jednoduchým ukázáním na příslušný objekt. Pro dosažení tohoto cíle budou využity hluboké neuronové sítě, přičemž bude poskytnut rozsáhlý soubor trénovacích dat.
Preliminary scope of work in English
One of the important step in modeling realistic 3D scenes is setting of object material appearance. The goal of this project is to simplify this, often tedious process by providing the artist with an intelligent material picker tool. The tool will allow to copy a material from any input image by simply pointing to an object. Deep neural networks will be used to achieve this goal, while an extensive training dataset will be provided.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html