Výzkum úspěšnosti soutěžících v Zeměpisné olympiádě (na příkladu terénní části)
Thesis title in Czech: | Výzkum úspěšnosti soutěžících v Zeměpisné olympiádě (na příkladu terénní části) |
---|---|
Thesis title in English: | Research of the success of the competitors in the Geographic Olympiad (on the example of the terrain part) |
Key words: | Zeměpisná olympiáda, práce v terénu, nadaný žák, Česko |
English key words: | Geographic Olympiad, fieldwork, gifted students, Czechia |
Academic year of topic announcement: | 2019/2020 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | RNDr. Jakub Jelen, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 26.11.2019 |
Date of assignment: | 19.12.2019 |
Date of electronic submission: | 10.08.2020 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2020 |
Opponents: | RNDr. Hana Svobodová, Ph.D. |
References |
ŘEZNÍČKOVÁ, D. a kol. (2008): Náměty pro geografi cké a environmentální vzdělávání – Výuka v krajině. Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Praha. KENT, M., GILBERTSON, D. D., HUNT, C. O. (1997): Fieldwork in geography teaching: A critical review of the literature and approaches. Journal of Geography in Higher Education, 21(3), 313–332. RICKINSON, M. a kol. (2004): A review of research outdoor learning. National Foundantion for Educational Research. King’s College London, London. DURNA, R., JELEN, J., SVOBODOVÁ, H. (2019): Práce v terénu jako součást zeměpisných olympiád Geografické rozhledy, 28(4), 24–25. |
Preliminary scope of work |
Charakteristika Zeměpisné olympiády a nadaného žáka. Vymezení konceptu terénní výuky. Vytvoření kategorizace úloh terénní části celostátního kola Zeměpisné olympiády (kategorie C, D). Analýza testů terénní části celostátního kola Zeměpisné olympiády (kategorie C, D). |