Postavení a obsahová vybavenost fyzické geografie v současných českých učebnicích zeměpisu pro základní školy a nižší stupně gymnázií
Thesis title in Czech: | Postavení a obsahová vybavenost fyzické geografie v současných českých učebnicích zeměpisu pro základní školy a nižší stupně gymnázií |
---|---|
Thesis title in English: | The status and content equipment of physical geography in contemporary Czech geography textbooks for elementary schools and lower grammar schools |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physical Geography and Geoecology (31-330) |
Supervisor: | RNDr. Marek Křížek, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 21.01.2013 |
Date of assignment: | 21.01.2013 |
Date of electronic submission: | 09.01.2016 |
Date of proceeded defence: | 08.02.2016 |
Opponents: | doc. RNDr. Martin Hanus, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Cílem této práce je zhodnotit stav a postavení fyzické geografie z hlediska kvantity a kvality obsahu, grafiky a didaktické vybavenosti v současných českých učebnicích pro základní školy a nižší stupeň gymnázií. Dílčí cíle práce: 1)Zhodnotit rozsah a míru zastoupení dílčích oborů FG v učebnicích pro ZŠ a nižší stupeň gymnázií. 2) Zhodnotit hloubku učiva v jednotlivých dílčích disciplínách. 3) Zhodnotit množství odborných termínů v dílčích oborech FG, posoudit vhodnost jejich výběru a korektnost definic. 4) Posoudit zastoupení didaktických úloh a rozvoj klíčových kompetencí nadefinovaných v RVP a z hlediska účelu geografického vzdělávání. 5) Posoudit kvantitativní a kvalitativní znaky grafických příloh v dílčích oborech FG. 6) Posoudit míru zařazení průřezových témat nadefinovaných v RVP. 7) Zhodnotit mezipředmětové vazby s ostatními vyučovanými předměty na ZŠ. 8) Posoudit odbornou kompetenci autora k danému tématu. |