Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Thesis title in Czech: Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Thesis title in English: Economic Crisis: Media Representation and Public Opinion
Key words: Ekonomická krize; obsahová analýza; sekundární analýza; agenda-setting; veřejné mínění; mediální prezentace; Hospodářské noviny; Blesk
English key words: global recession; content analysis; secondary analysis; agenda-setting; public opinion; news coverage
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Sociology (23-KS)
Supervisor: prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc.
Author: hidden - assigned by the advisor
Date of registration: 26.06.2012
Date of assignment: 13.05.2013
Date and time of defence: 24.06.2013 00:00
Venue of defence: Jinonice, U Kříže 8, Praha 5
Date of electronic submission:16.05.2013
Date of proceeded defence: 24.06.2013
Opponents: Mgr. Jiří Remr, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Cílem této práce bude sledovat obraz současné hospodářské krize ve vybraných tištěných mediích a dále analyzovat veřejné mínění o této krizi.
Práce bude sledovat korelace mezi četností výskytu tohoto tématu v médiích a veřejným míněním a bude zjišťovat, zda je veřejné mínění médii ovlivňováno, nebo ho média naopak reflektují. Dále bude sledovat i názory ekonomických odborníků.
Budu vycházet z obdobného výzkumu Denise Wu, který zkoumal korelace mezi zobrazováním ekonomické krize v médiích, ekonomickými ukazateli a veřejným míněním v Číně a ve Spojených státech amerických.
Vycházeje z teorie vlivu hodnotového systému na ekonomiku bude tato práce testovat, zda lidé pohlížejí na ekonomickou krizi odlišně v závislosti na svých hodnotách.

Hypotéza 1: Veřejné mínění je ovlivněno zprávami v médiích (následuje média s určitým zpožděním).
Hypotéza 2: Média následují názory expertů.
Hypotéza 3: Jinak zaměřená média (HN a Blesk) interpretují krizi různě.
Hypotéza 4: Jinak hodnotově orientovaní respondenti interpretují mediální zprávy různě.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html