Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Thesis title in Czech: | Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění |
---|---|
Thesis title in English: | Economic Crisis: Media Representation and Public Opinion |
Key words: | Ekonomická krize; obsahová analýza; sekundární analýza; agenda-setting; veřejné mínění; mediální prezentace; Hospodářské noviny; Blesk |
English key words: | global recession; content analysis; secondary analysis; agenda-setting; public opinion; news coverage |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Sociology (23-KS) |
Supervisor: | prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 26.06.2012 |
Date of assignment: | 13.05.2013 |
Date and time of defence: | 24.06.2013 00:00 |
Venue of defence: | Jinonice, U Kříže 8, Praha 5 |
Date of electronic submission: | 16.05.2013 |
Date of proceeded defence: | 24.06.2013 |
Opponents: | Mgr. Jiří Remr, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Cílem této práce bude sledovat obraz současné hospodářské krize ve vybraných tištěných mediích a dále analyzovat veřejné mínění o této krizi.
Práce bude sledovat korelace mezi četností výskytu tohoto tématu v médiích a veřejným míněním a bude zjišťovat, zda je veřejné mínění médii ovlivňováno, nebo ho média naopak reflektují. Dále bude sledovat i názory ekonomických odborníků. Budu vycházet z obdobného výzkumu Denise Wu, který zkoumal korelace mezi zobrazováním ekonomické krize v médiích, ekonomickými ukazateli a veřejným míněním v Číně a ve Spojených státech amerických. Vycházeje z teorie vlivu hodnotového systému na ekonomiku bude tato práce testovat, zda lidé pohlížejí na ekonomickou krizi odlišně v závislosti na svých hodnotách. Hypotéza 1: Veřejné mínění je ovlivněno zprávami v médiích (následuje média s určitým zpožděním). Hypotéza 2: Média následují názory expertů. Hypotéza 3: Jinak zaměřená média (HN a Blesk) interpretují krizi různě. Hypotéza 4: Jinak hodnotově orientovaní respondenti interpretují mediální zprávy různě. |