Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 391)
Thesis details
   Login via CAS
Rozvoj dovedností žáků prostřednictvím laboratorních prací z fyziky
Thesis title in Czech: Rozvoj dovedností žáků prostřednictvím laboratorních prací z fyziky
Thesis title in English: Development of pupils´ skills by way of laboratory works in physics
Key words: dovednost, laboratorní práce, výuka fyziky
English key words: skill, laboratory work, physics education
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 09.11.2011
Date of assignment: 09.11.2011
Confirmed by Study dept. on: 11.11.2011
Advisors: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Guidelines
1. Prostudovat odbornou literaturu a aktuální kurikulární dokumenty, které vymezují cíle vzdělávání, zejména se zřetelem k dovednostem žáků.
2. Zvolit takové dovednosti žáků, k jejichž rozvoji mohou přispět laboratorní práce z fyziky.
3. Navrhnout několik laboratorních prací, vypracovat k nim pracovní listy a připravit se k jejich realizaci.
4. Realizovat výuku daných laboratorních prací s určitým souborem žáků.
5. Pomocí vhodného nástroje zjistit, zda došlo k žádoucímu rozvoji daných dovedností.
6. Vytvořit metodický materiál, který umožní učitelům laboratorní práce použít k rozvoji daných dovedností.
References
Časopis Matematika-fyzika-informatika. Praha: Prometheus. ISSN 1210-1761.
Časopis Pedagogická orientace. Brno: ČPS. ISSN 1211-4669.
Časopis Pedagogika. Praha: UK PedF. ISSN 0031-3815.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LEPIL, O.; SVOBODA, E. Příručka pro učitele fyziky na střední škole. Praha: Prometheus, 2003. ISBN 978-80-7196-328-8.
PRůCHA, J. a kol. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz/soubor/RVP_G.pdf>.
RUTHERFORD, F. J.; HOLTON, G.; WATSON, F. G. Project Physics Text. New York, Toronto: HOLT, RINEHART and WINSTON, 1975. ISBN 0-03-089634-7.
středoškolské učebnice fyziky
Preliminary scope of work
Ačkoliv patří fyzika k nejméně oblíbeným předmětům na středních školách, existují činosti, např. využívání počítačů při měření a zpracování dat nebo provádění pokusů vlastníma rukama, které jsou u žáků oblíbené. Navíc vhodně připravené a vedené laboratorní práce mohou pomoci rozvíjet určité dovednosti žáků. Výstupem práce bude soubor několika laboratorních prací (pracovní listy a metodická podpora pro učitele). Bude zjištěno, jak mohou přispět k rozvoji žákovských dovedností.
Preliminary scope of work in English
Although physics belongs to the least popular subjects at upper secondary schools, there are some activities - for example utilisation of computers for measurements and data processing or hands-on experiments - which pupils would like to do in their laboratory works. Moreover, well-prepared and well-conducted laboratory works can help to develop specific pupils' skills. The outcome of this thesis will be a collection of several laboratory works (worksheets and methodical support). It will be identified how they can develop chosen pupils' skills.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html