Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie
Thesis title in Czech: | Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie |
---|---|
Thesis title in English: | Anaglyphs and their application in teaching stereometry |
Key words: | anaglyf, lineární perspektiva, stereometrie |
English key words: | anaglyph, linear perpective, stereometry |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Mathematics Education (32-KDM) |
Supervisor: | RNDr. Petra Surynková, Ph.D. |
Author: | RNDr. Radka Matěková - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.10.2011 |
Date of assignment: | 18.10.2011 |
Confirmed by Study dept. on: | 04.11.2011 |
Date and time of defence: | 19.06.2012 08:30 |
Date of electronic submission: | 19.05.2012 |
Date of submission of printed version: | 24.05.2012 |
Date of proceeded defence: | 19.06.2012 |
Opponents: | PhDr. Alena Šarounová, CSc. |
Guidelines |
Seznamte se s dostupnou literaturou vztahující se k anaglyfům. Popiště princip vytváření anaglyfů a vhodně jej ilustrujte s využitím modelovacích nástrojů počítačového softwaru. Sestavte soubor řešených příkladů jako anaglyfů, zaměřte se na úlohy ze stereometrie. Příklady by měly být dostatečně názorné, aby byly využitelnou studijní a výukovou pomůckou v hodinách stereometrie na střední škole. |
References |
[1] Pruner R.: Anaglyfy, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1958.
[2] H. Pottman, A. Asperl, M. Hofer, A. Kilian: Architectural geometry, Bentley Institute Press, USA, 2007. [3] Pál I.: Deskriptívna geometria videná priestorove, Slovenské vydavateľstvo technickej literatúry, Bratislava, 1960. [4] Simon H., Mucke H.: Anaglyphen zur darstellenden geometrie, Verlag Berlin, 1964. [5] A. Urban: Deskriptivní geometrie I, SNTL, 1982. |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je zvýšit názornost a podpořit prostorovou představivost studentů při výuce stereometrie. |
Preliminary scope of work in English |
The aim of the thesis is to increase clarity and support spatial imagination of students in studying geometry. |