Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie
Thesis title in Czech: Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie
Thesis title in English: Anaglyphs and their application in teaching stereometry
Key words: anaglyf, lineární perspektiva, stereometrie
English key words: anaglyph, linear perpective, stereometry
Academic year of topic announcement: 2011/2012
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Mathematics Education (32-KDM)
Supervisor: RNDr. Petra Surynková, Ph.D.
Author: RNDr. Radka Matěková - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.10.2011
Date of assignment: 18.10.2011
Confirmed by Study dept. on: 04.11.2011
Date and time of defence: 19.06.2012 08:30
Date of electronic submission:19.05.2012
Date of submission of printed version:24.05.2012
Date of proceeded defence: 19.06.2012
Opponents: PhDr. Alena Šarounová, CSc.
 
 
 
Guidelines
Seznamte se s dostupnou literaturou vztahující se k anaglyfům. Popiště princip vytváření anaglyfů a vhodně jej ilustrujte s využitím modelovacích nástrojů počítačového softwaru. Sestavte soubor řešených příkladů jako anaglyfů, zaměřte se na úlohy ze stereometrie. Příklady by měly být dostatečně názorné, aby byly využitelnou studijní a výukovou pomůckou v hodinách stereometrie na střední škole.
References
[1] Pruner R.: Anaglyfy, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1958.

[2] H. Pottman, A. Asperl, M. Hofer, A. Kilian: Architectural geometry, Bentley Institute Press, USA, 2007.

[3] Pál I.: Deskriptívna geometria videná priestorove, Slovenské vydavateľstvo technickej literatúry, Bratislava, 1960.

[4] Simon H., Mucke H.: Anaglyphen zur darstellenden geometrie, Verlag Berlin, 1964.

[5] A. Urban: Deskriptivní geometrie I, SNTL, 1982.
Preliminary scope of work
Cílem práce je zvýšit názornost a podpořit prostorovou představivost studentů při výuce stereometrie.
Preliminary scope of work in English
The aim of the thesis is to increase clarity and support spatial imagination of students in studying geometry.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html