Level-of-detail pro umělou inteligenci: prototyp velkého virtuálního světa
Thesis title in Czech: | Level-of-detail pro umělou inteligenci: prototyp velkého virtuálního světa |
---|---|
Thesis title in English: | Level-of detail AI: a prototype of a large virtual world |
Key words: | umělá inteligence, LOD AI, virtuální agent, velký virtuální svět, IVE |
English key words: | artificial intelligence, LOD AI, virtual agent, large virtual world, IVE |
Academic year of topic announcement: | 2011/2012 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 13.03.2012 |
Date of assignment: | 13.03.2012 |
Confirmed by Study dept. on: | 20.03.2012 |
Date and time of defence: | 15.05.2013 10:30 |
Date of electronic submission: | 11.04.2013 |
Date of submission of printed version: | 12.04.2013 |
Date of proceeded defence: | 15.05.2013 |
Opponents: | RNDr. Jiří Vorba |
Guidelines |
Na MFF UK byla v rámci softwarového projektu IVE a v diplomové práci p. Zíty navržena a implementována simulační technika level-of-detail pro umělou inteligenci virtuálních postav (LOD AI). Prozatím ale nebyla realizována simulace rozsáhlého a zároveň relativně detailně propracovaného virtuální světa, která by tuto techniku používala.
Cílem práce je navrhnout a naimplementovat takovou simulaci. Simulace bude zahrnovat virtuální vesnici a její okolí a detailně modelovat chování cca 50-ti postav z vesnice (přičemž cca 10 jich bude různých). Simulace bude dále pracovat s více než 4 úrovněmi detailu chování. Kromě LOD AI bude simulace též využívat principů tzv. virtuálního vypravěčství pro řízení děje v simulovaném světě. Uživateli bude simulace představena jako jednoduchá počítačová hra: uživatel bude moci s virtuálním světem interagovat a plnit tak herní úkoly. |
References |
Brom, C., Serý, O., Poch, T.: Simulation Level of Detail for Virtual Humans. In: Proceedings of 7th International Conference on Inteligent Virtual Humans, LNCS Vol. 4722. Paris, France. Springer-Verlag, Berlin. (2007) 1-14
Dokumentace projektu IVE, MFF UK (2007) Články o LOD AI ze série knih AI Game Programming Wisdom I -- IV, Charles River Media (2002, 4, 6, 8) Petr Zíta. Level-of-detail AI pro rozsáhlé simulace. Diplomová práce, MFF UK (2008) |