InquiryInquiry(version: 716)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Bc. David Čepelík [32-KDSS], Linux Administration [NSWI106, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 1. Year, Informatika - Umělá inteligence, Master's (post-Bachelor)
Cvičení byla ve formě volné práce na zadaných úkolech a nabídka pomoci, když jste se někde zasekli. Forma cvičení velice vhodná pro tento předmět a oceňuji velikou vstříctnost při řešení problémů (hledání chyb).
Maximilián Maliar, 02.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičenia sú primárne k tomu aby nám pomohli s riešením úloh a na to boli naozaj super.
Do budúcna by možno akurát pomohlo keby mal cvičiaci menej problémov s rôznymi drobnosťami ako napríklad font v terminále, alebo syntax highliting vo vime :)
Bc. David Čepelík [32-KDSS], Linux Administration [NSWI106, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 1. Year, Informatika - Umělá inteligence, Master's (post-Bachelor)
Přednášky byly velice přínosné a hodně jsem si z nich odnesl. Předmět bych zařadil mezi jeden z nejlepších, co jsem na MFF absolvovat. Škoda, že nebyly nahrávané a že několikrát i odpadly kvůli nemoci.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Největší frajer
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2024, 1. ročník, Computer Science, Bachelor's
Always available to help the students, you can have consultations and lots of help. The format of lectures is great, you don't just sit down and read slides.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi milý a sympatický vyučující, který je do linuxu zjevně velmi nadšený. Jestli bych měl najít nějakou výtku tak možná, že se moc snadno nechá zlákat k probírání pokročilých témat na úkor základnější látky, takže studenti, kteří nemají předem zkušenosti se správou linuxových strojů jsou trochu upozadění.
Vladyslav Furda, 10.01.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
The instructor of this Linux Administration course is truly exceptional. They have a way of explaining complex topics that makes them easy and engaging to grasp. Their enthusiasm for the subject is infectious, making each lesson not just informative but also enjoyable. The practical, real-world applications they incorporate into their teaching significantly enrich the learning experience.
Bc. David Čepelík [32-KDSS], Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Skvělý cvičící, co je do předmětu nadšený a nadchne vás taky. Velmi doporučuji těm, co se již s linuxem setkali, naopak pro úplné nováčky může být trochu moc rychlý. U všeho nevysvětluje jen co to je, ale také proč to je, jak se to požívá, jak to používat efektivně a všechny souvislosti.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Měl(a) jsem ho pouze na závěrečný zápočtový test. Dal nám dostatek času, spoustu nápověd, byl zábavný a „nikdo neodešel bez zápočtu“.
Petr Hrdina, 14.09.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Chtěl bych panu Čepelíkovi poděkovat za skvělé cvičení, které mi nezošklivilo linux, právě naopak. Důležitá zkušenost byla, když jsem měli suplované cvičení a mohl jsem zažít kůži svých spolužáků. Upřímně se jim nedivím, že je linux nenadchl. Ale o to více si vážím práce a nadšení pana Čepelíka. Jedno z nejlepších cvičení vůbec.
Jiří Kruchina, 04.09.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Toto cvičení je perfektní pro ty, které by pouhé opakování textové formy výkladu nebavilo. Hodina sice často začne rozšířeným výkladem, ale velice rychle se rozvine do série experimentování s různými částmi Linuxu (popř. Gitu,...). Dozvíte se tak mnoho praktických tipů pro efektivnější práci nebo hlouběji nahlédnete, jak probírané téma funguje zevnitř. Rozhodně jedno z nejlepších cvičení, kromě úplných začátečníků bych doporučil všem.
Student has disallowed display of personal data, 16.07.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
David byl jako cvičící skvělý, na každém cvičení na mě dokázal přenést svou dobrou náladu a entuziasmus, a to i přes to, že jsem prvotně o Linux jako předmět neměl vůbec zájem. Byl ke všem velmi milý, přátelský a nápomocný. Jako drobnou osobní výtku bych uvedl pouze to, že se na můj vkus až přespříliš podrobně zabýval GITem a pak nestíhal aktuálně probírané učivo na přednáškách (ale kolegům to nejspíš vyhovovalo).
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Skvělá cvičení, na která jsem se vždycky těšil. Dozvíte se na nich plno zajímavých věcí i nad rámec předmětu. Pokud vás ale linux tolik nezajímá (nebo máte v plánu používat myš či windows), možná vám bude lépe na jiné paralelce.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, Bachelor's
Pan cvičící je, pro absenci lepšího termínu, neskutečný frajer. Zapálení do tématu je mnohdy nakažlivé a vyzná se s přehledem.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičící jde při vysvětlování témat hodně do hloubky, takže výklad přinese nové znalosti nejen úplným začátečníkům, ale také ostříleným linuxákům.
Během jednotlivých cvičení s námi procházel příklady, na které člověk může snadno narazit v praxi. Mám teď od něj například několik užitečných shellových skriptů na zjišťování informací o svém souborovém systému.

Jediná věc, která mě ohledně cvičení mrzí, je, že jsme se nestihli věnovat spoustě témat z přednášky. Tím, jak šel cvičící často hodně do hloubky, dokázal na jednom tématu strávit i několik cvičení, takže jsme nakonec byli strašně desynchronizovaní s přednáškou.
Mgr. Vlastimil Dort [32-KDSS], Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Na začátku každého cvičení bylo zopakovány teoretické otázky z poslední lekce. Pak byly většinou přes repozitář zadány úlohy na procvičení tématu. Cvičící chodil mezi studenty a případně radil. Na konci pak často prezentoval vzorové řešení.
Author of entry is known to survey organiser, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičiaci rád pomohol, keď som mal problém. Cvičenia mi prišli nie veľmi záživné, ale vysvetlil všetko, čo bolo potreba.
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičící měl předpřipravené otázky k tématu, které sloužily jako dobré opakování. Když člověk potřeboval pomoct s řešením nebo ze začátku s instalací, tak si musel většinu věcí vygooglit a našel beztak stejné řešení jako vy. Na druhou stranu se vždy snažil pomoci studentům.
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Na předmětu je místy hodně vidět, že je trošku WIP. Minimálně jednou se mi stalo, že (ještě vzhledem k tomu, že jsem neměl presenční cvičení) při jedné kontrole stránky se zadáním zadání ještě nebylo a při další už bylo po termínu, zároveň automatizované testy byly zveřejňovány docela pozdě. Co bych rozhodně zlepšil je tedy včasnost a také pravidelnost zveřejňování zadání úkolů. Je vidět, že vyučující neměli na předmět tolik času a celkově vznikala dost zpoždění, ať už u zadání nebo u odpovědí na dotazy.

Abych ale nebyl tak negativní, předmět byl většinově příjemný a infrastruktura, která je okolo něj postavená na gitlabu je cool a chápu, že vytvořit a udržovat technickou infrastrukturu pro takový předmět není vůbec jednoduché. Je vidět, že je za předmětem mnoho práce.
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Introduction to Linux [NSWI177, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Učební materiály byly dobře zpracované. Většina úkolů byla vcelku jednoduchých a přímočarých. Opravy některých úkolů trvalo dost dlouho a automatické opravy občas nefungovaly úplně optimálně.
Author of entry is known to survey organiser, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášky prakticky neexistují - jsou nahrazeny hromadnými konzultacemi. S vyučujím jsem se tak nesetkala.
Jiří Kruchina, 13.09.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Textové výklady pro každou hodinu byly vždy nahuštěné užitečnými informacemi a praktické úkoly látku dobře procvičily.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Špatný přednášející. Vůbec nedávalo smysl na ně chodit. Vše se dalo vyčíst ze studijních materiálů, což je pro výuku prakticky orientovaného předmětu dostačující. Úkoly opravoval s ohromným zpožděním, ještě déle trvalo, než reagoval na připomínky ohledně chybně opravených úkolů nebo jiných nedostatků. Zkouška byla celkem těžká, ale byla pojatá velice volně, takže nebyl takový problém ji zvládnout.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Přednáška byla formou samostudia a možných konzultací, což byla pro tento předmět výborná volba. Někdy toho bylo až moc, ale asi to stálo za to. :)
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Operating Systems [NSWI200, cvičení]
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Vtipný, přátelský a nápomocný s čímkoliv a ochotný vysvětlovat cokoliv, co nám nefungovalo nebo jsme nechápali.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Doktor Horký byl vždy milý, aktivní a nápomocný při řešení dotazů a problémů. Měl i spoustu trpělivosti. Takže celkově, jenom pozitivní hodnocení.
Student has disallowed display of personal data, 29.01.2024, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
(Generické pro všechny cvíčící OS)
Příjemní, aktivní, dobrá komunikace. Vše se víceméně dalo domluvit. Komunikace byla účelná, a doba odpovědi rozumná (většinou max 2-3 dny, což při množství studentů a dalších předmětů je velice dobré).
Mgr. Filip Kliber [32-KDSS], Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 07.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Jooo, docela fajn. A často i vtipné.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Pán Kliber vždy prišiel na hodinu pripravený a bol ochotný odpovedať na naše otázky. Tiež nám ukázal aj nejaké veci nad rámec predmetu.
Mgr. Martin Mareš, Ph.D. [32-KAM], Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Trošičku ztrácel čas na domácích úkolech, ale jinak to byl perfektní cvičící. Snažil se nám ukázat Linux z lepší stránky, než nás učí na přednáškách, pomáhal nám s problémy, ukazoval nám různé zajímavosti nad rámec povinných témat.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Jednoznačně každodenní uživatel Linuxu, fakt nebylo nic, na co by neznal odpověď. A občasné připravené cvičení mě bavily a docela mi i daly.
Mgr. Lukáš Ondráček [32-KTIML], Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičícího jsem vlastně moc neznala, a tak nemůžu hodnotit. Okamžik, kdy se dobré vztahy se cvičím hodily, přišel u zkoušky (která neovlivňovala známku), která byla nesmyslně složitá a pomoc cvičícího tak byl pro splnění nezbytná (a to není jen moje zkušenost, ale i zkušenost všech, se kterými jsme se o tom bavili).
RNDr. Jan Pacovský [32-KDSS], Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 07.07.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičiaci bol nudný a odpovedal na niektoré otázky s veľkou nevôlou. Nešťastie sa predmet dá spraviť bez cvika úplne, kedže sa na nich iba rieši text ktorý si vieme prečítať a pochopiť za 20 minút. Na cvičenie prestalo po mesiaci chodiť väčšina študentov.
Comment on course, Linux Administration [NSWI106, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Maximálně doporučuji, ale dá to hodně práce
Comment on course, Linux Administration [NSWI106, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Maximálně doporučuji
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2024, 1. ročník, Computer Science, Bachelor's
The course is really interesting and useful. It is a lot of work but you improve a lot. The lectures really helped for the practicals.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Jeden z nejsympatičtěji vedených předmětů na matfyzu.
Vladyslav Furda, 10.01.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
This course is excellently structured, striking the perfect balance between theory and practice. Its practical nature means you gain real skills you can use right away. The exceptionally flexible approach to deadlines allows for a stress-free learning environment, which is perfect for truly understanding the material at your own pace. Overall, it's an outstanding course, certainly one of the top courses available for anyone eager to excel in Linux and its administration
Comment on course, Introduction to Linux [NSWI177, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Časově náročný předmět, ve kterém se však dozvíte spoustu užitečných věcí. Domácích úkolů je hodně a postupují celkem rychlým tempem, takže těm, co se s Linuxem nekamarádí či nechtějí kamarádit, úkoly zaberou nepřiměřeně hodně času (vzhledem k tomu že to je povinný předmět). Proto doporučuji se s linuxem chtít kamarádit a když si vyberete dobrého cvičícího tak to je jeden z nejzajímavějších předmětů.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Ve své podstatě je tento předmět pojat správně. U prakticky orientovaného předmětu je lepší si přečíst nějaké téma a na cvičení si projít domácí úkoly. Bohužel studijní materiály se snažily pokrýt příliš mnoho témat, což bohužel nemotivuje k používání Linuxu a jde proti smyslu tohoto předmětu: primárním cílem by mělo být ukázat základy práce s Linuxem a důkladně je procvičit.
Author of entry is known to survey organiser, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Na cvičení jsem záhy přestala chodit - dost času mi bralo plnění povinných úloh a nechtěla jsem tak trávit hodinu a půl programováním dalších takových úloh. Doporučuji proto virtuální cvičení.
Author of entry is known to survey organiser, 07.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení nebylo moc potřeba, protože vše už bylo dobře vysvětleno v materiálech k samostudiu. Ale i tak neuškodilo si to trochu zopakovat.
Author of entry is known to survey organiser, 23.08.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Ucivo bylo velmi narocne. skoky mezi jednotlivymi tematy udelaly sledovani "toku" uciva slozite. ulohy byly velmi casove i znalostne narocne, znalosti ktere ve vyuce bud nebyly nebo byly jen krajove zmineny. ke konci jsme vsichni bezhlave kopirovali prikazy do terminalu, coz je podle mne presny opak to mel predmet udelat: seznamit a zpratelit uzivatele s TUI a obecne praci na linuxu
Author of entry is known to survey organiser, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Zo začiatku som chodil na cvičenia, no po niekoľko cvičení som prestal chodiť, lebo na stránke labákov bolo všetko, čo som potreboval. Cvičenia boli pre mňa nezáživné a nedali mi skoro nič naviac. Mohlo to byť aj cvičiacim.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Veľmi sa mi páčila celková koncepcia predmetu formou materiálov na samoštúdium. Materiály boli zrozumiteľné a myslím si, že išli aj do primeranej hĺbky s možnosťou si pozrieť niečo naviac, ak o to človek chcel zaujímať. Náročnosť úloh mi tiež prišla adekvátna. Po absolvovaní tohto predmetu viem pomerne rozumne ovládať Linux a vyznať sa v Gite.
Student has disallowed display of personal data, 20.07.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět je celý postavený na domácích úkolech, proto se dá vychodit celý "virtuálně". Domácí úkoly ale nějaký ten čas zaberou a rozhodně to není oddychový předmět. Většina úkolů je přínosná, ale občás, byť už je to v menšině, umí být trochu otrava je plnit.
Author of entry is known to survey organiser, 07.07.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Predmet nebol zlý, ale bol nastavený divným spôsobom, kde všetko museli študenti robiť sami. Úlohy nie sú zložité, ale časovo a mentálne vyčerpávajúce. Linux ako operačný systém je zaujimavý, ale ako predmet ma nebavil.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Zajímavý předmět. Hlavní bylo přečíst si na webu obsah tématu a splnit before a post class úlohy, účast na přednáškách ani cvikách však nebyla povinná a ani obecně nijak podstatná, naučná či zajímavá.
Student has disallowed display of personal data, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, Bachelor's
Pojetí předmětu skrze převážné samostudium mi vyhovovalo a jsem spokojen se stylem, kterým tyto materiály byly sepsány. Zápočet byl čistě o disciplíně a porozumění a závěrečný test byl OK.
Student has disallowed display of personal data, 18.06.2023, 1. ročník, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
Výrazně preferuji cvičení, kde jsou zadány úkoly a studenti je plní (nebo se nad něčím diskutuje), před cvičeními, kde cvičící většinu hodiny ukazuje něco složitého a studenti nejsou moc schopni to vstřebat nebo zopakovat. (Během semestru proběhly oba druhy.)
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Zbytečně dlouhé a těžké úlohy před a po každém cvičení byly velice vyčerpávající a člověku pak nezbylo moc času na úlohy do ostatních předmětů. Navíc hodnocení jednotlivých úloh bylo lehce přitažené za vlasy, kde za úlohu, která trvala vyřešit až 4 hodiny, byl stejný počet bodů jako za úlohu na pět minut.
Maria Filtsova, 07.06.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Přijde mi, že s každým rokem se organizace předmětu spíše zhoršuje.

Začneme tím, že jsou prezenční a virtuální cvičení. Problém je, že ať už máte prezenční výuku nebo samostudium, je třeba číst a rozebírat veškeré materiály samostatně, což je časově náročné. Pak není jasné, k čemu jsou prezenční cvičení, když tam jsou jenom věci navíc.

Hodnocení úloh často bylo opožděno, což je pochopitelné, ale deadliny pro studenty zůstavaly pořád stejné a je pak problém si prioritizovat úlohy.

Pak je matoucí rozdělení úloh na pre- a post-, obzvlášť když máte virtuální cvičení - musíte si hlídat 2 deadliny zvlášť a stejně nedostáváte zpětnou vazbu potřebnou k post části.

Nakonec zavedení zkoušky mi přišlo naprosto zbytečné, když je stejně třeba nabrat dostatek bodů z každé kategorie u domácích úloh a testuje se tatéž věc dvakrát.

Musím uznat, že materiály kurzu jsou velmi kvalitní, ale bohužel mi tento předmět vzal o dost víc času, než by měl, kdyby byla lepší struktura.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
V podstatě převrácená výuka. Jen nebyly přednášky nahrané, ale sepsané. Mně osobně celkem vyhovovaly.
Comment on course, Introduction to Linux [NSWI177, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Niektoré témy mi prišli až moc zložité na to, koľko za ne bolo bodov
Author of entry is known to survey organiser, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňujem hlavnú formu vyučovania - samoštúdium s možnosťou konzultácií. Látky pohodlne nadväzovali, text bol zrozumiteľný. Niektoré domáce úlohy boli zdĺhavé a tým pádom som tomuto predmetu dal viac času ako iným.
Author of entry is known to survey organiser, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět byl sice během semestru strašlivý žrout času a člověk si u něj hodně vytrpěl, dal ale docela dobrý vhled do fungování s linux počítačem a hodí se i v praxi.
Student has disallowed display of personal data, 13.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Tento předmět považuji za naprosté selhání. Vůbec nemotivuje k používání Linuxu, spíše naopak. Studijní materiály byly špatně napsané, občas byly hůře srozumitelné. Ačkoli by mělo jít o „úvod do Linuxu“, zabívali jsme se často velice pokročilými nástroji (např. kontejnery). Některá témata by mohla zůstat jako bonusová, ale měly by být zvlášť od těch povinných, ať ty povinné materiály jsou kratší. Obzvlášť mě mrzí, nás opět nutili programovat v Pythonu. Kromě toho, že to je otravný jazyk, příliš se k Linuxu nehodí. Mohli jsme se více zabývat bashem, případně programovat v C. Tento jazyk je s Linuxem tradičně spojený a navíc jsme používali na počítačových systémech, jenže tam byl malý prostor si ho procvičit. Domácích úkolů bylo zbytečně mnoho, navíc byly divně distribuované. Na konci semestru se začaly hromadit úkoly s velmi vysokým počtem bodů, u kterých navíc neexistovala možnost částečného splňení (buď 0, nebo 100). To dost komplikuje získání zápočtu a vyžaduje příliš mnoho času na úkor ostatních předmětů (zvlášť v době, kdy se blíží zkoušky).
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Vyhovovalo mi strukturování předmětu a interaktivita. Vytknout mohu pouze občasné velké rozdíly ve složitosti úkolů, na jejichž vyřešení nestačí látka probraná v kapitole
Author of entry is known to survey organiser, 17.08.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Veľmi dobre spracované labáky. Nemal som žiadny veľký problém pochopiť daný labák. Skúška bola adekvátna k schopnostiam, ktoré som sa naučil počas robenia labákov.
Oliver Lago, 08.08.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Veľmi sa mi páčila celková koncepcia predmetu formou materiálov na samoštúdium. Materiály boli zrozumiteľné a myslím si, že išli aj do primeranej hĺbky s možnosťou si pozrieť niečo naviac, ak o to človek chcel zaujímať. Náročnosť úloh mi tiež prišla adekvátna. Po absolvovaní tohto predmetu viem pomerne rozumne ovládať Linux a vyznať sa v Gite.
Author of entry is known to survey organiser, 30.06.2023, 2. ročník, Bioinformatika, Bachelor's
Předmět Vám sežere hodně času, ale stojí to za to. Naučíte se hodně praktických věcí a tento předmět beru opravdu jako jeden z nejužitečnějších co jsem zatím na mff měl. Laby na internetu jsou hezky pripřavené - nemám co vytknout, leda tak že by si to zašloužilo spíše 5 kreditů.
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Super organizace předmětu. Nejvíc se mi líbil z celého druhého semestru.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Zajímavý a užitečný předmět, ale úkoly byly opravdu veeeeeeeeelmi časově náročně.
Student has disallowed display of personal data, 18.06.2023, 1. ročník, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
Forma předmětu - samostudium - dává smysl, donutila mě k průběžné práci. Časová náročnost je (alespoň za mě) opravdu vysoká, přehodnotil bych aspoň počet kreditů. Podobně zkouška mi přišla mnohem časově náročnější než bylo naznačeno.
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět byl velice časově náročný, spousta domácích úloh - jak před cvičením, tak po něm. Zbytečně těžké úlohy, které zabraly mnoho času byly ohodnoceny stejnými body jako lehké pětiminutové.
Navíc jsem si z těchto úloh skoro nic neodnesla, krom únavy a bolesti hlavy.
Na druhou stranu mě tento předmět alespoň trochu donutil se orientovat v Gitlabu, což je pro mě plus do budoucího studia.
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Přednášky nejsou a myslím si, že pro tento předmět je to vhodné.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednáška byla koncipovaná formou samostudia, což mně osobně vyhovovalo.
Celkem bylo 13 přednášek, přičemž každá měla popisovat několik témat nějak souvisejících s Linuxem. Pokrytých témat bylo dohromady *opravdu hodně*, takže na některé věci (např. práci s gitem) jsme se jenom podívali z rychlovlaku a zase jeli dál. Spousta věcí navíc nesouvisela přímo s Linuxem, ale "obecnou" systémovou administraci (git, skriptování v Pythonu, archivace dat, práce s ssh, souborové systémy). Na druhou stranu se mi líbilo, že předmět nebyl jenom skriptování v shellu. Předmět by si tedy možná zasloužil pouze lepší název (úvod do systémové administrace?), protože ten aktuální není příliš výstižný. Také by stálo za to se zamyslet, zda má být v předmětu probíraných tolik témat, když se o některá z nich pouze zavadí.

Ke každé přednášce byly vypsány dvě sady úkolů -- ty, které měly být stihnuty před následujícím cvičením (na které bylo méně než týden času) a ty, které měly být vypracovány 2-3 týdny po cvičení.
Bohužel často to vypadalo, že přednášející připravoval materiály na poslední chvíli. Úkoly proto místy nefungovaly (ve smyslu byly rozbité testy), ale v takových případech se posouvaly deadliny.
Občas se také stávalo, že mi byly strhnuty body za věci, které nebyly explicitně řečené v zadání a ani nešly vypozorovat z ukázkových vstupů a výstupů. S přednášejícím byla v takovém případě naštěstí zase domluva, takže pokud nebylo příliš pozdě, zadání upřesnil. Občas se mi ale na dotaz ohledně nejednoznačného zadání dostalo pouze odpovědi "vidím, že jste si s tím poradili, tak už to nebudu řešit" o pár týdnů po vznesení tohoto dotazu. Přišlo by mi lepší dovysvětlit, proč měl v tu chvíli člověk automaticky předpokládat něco, co nebylo řečeno v zadání.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html