InquiryInquiry(version: 714)
Data collection is currently not allowed (PřF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. RNDr. Jaroslav Flegr, CSc. [31-107], Practical methodology of science [MB160P56, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 26.04.2006, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Neni co vytknout:)
Student has disallowed display of personal data, 08.05.2006, 1. Year, Biologie, Bachelor's
Tahle přednáška myslím, patří na fakultě k těm rozhodně nadprůměrným a myslím, že by se měla stát nutností pro každého, kdo začal uvažovat o diplomce. Její přínos, podle mě nespočívá ani tolik v tom, že člověk získá nějaké konrkétní dovednosti nebo návody, jako spíš v tom, že získá přehled, co všechno je potřeba zvážit, když se to začne plánovat. Mám dobrou zkušnost, že jsem při přípravě dipomky právě často narazil na nějaký mně jinak neznámý termín apod. a vybavilo se mi k čemu to přibližně je, popř. jindy si zase člověk zejména při plánování té statistické části uvědomí, že je něco ještě potřeba. Těch 2,5 dne je děsivá "nalejvárna", ale rozhodně má význam.
Doc. Flegra velmi obdivuji, že celou tu dobu to vydrží přednášet. Na druhou stranu bych měl 2 výhrady. První je k materiálům na přednášku - domnívám se, že by opravdu stálo za to popřemýšlet nad tím, že by bylo lepší udělat více user-friendly prezentace, než to celé nahrávat. Když se potřebuji k něčemu vrátit, tak spoustu věcí musím lovit kombinovaně po poznámkách, prezentacích a zázname. Lepší prezentace by opravdu hodně pomohly, protože vzhledem k rozsahu přednášky ani po kompilaci zápisů od čtyř lidí člověk zdaleka vše nepokryje.
Moje druhá a snad ještě vážnější výhrada je k formě zkoušky - myslím si, že test v této podobě testuje mnohem více, schopnost člověka vyrovnat se se stresovým prostředím, rychle se rozhodovat a v neposlední řadě aj se orientovat v textu a paranoidně zpermutovaných odpovědích. Opravdu se domnívám, že by mělo být třeba formu testu předělat, ikdyž chápu, že tohle je snadné a jednoduché a tudíž evolučně výhodné ;o).
  • Jen připomínám, že při ústní části zkoušky se k výsledkům testu nepřihlíží.

    J. Flegr

    Moderator of the evaluation
    Student has disallowed display of personal data, 15.06.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Spíš mi to připadalo jako takové letem světem. Nejsem si jist, co si z toho má běžný člověk odnést. Dozví se o spoustě metod a technik, o tom, jak má přednášet a tak. Ale když si to sám nezkusí, tak se obávám, že si toho do daleké budoucnosti moc neodnese. Pokud ovšem stačí pouhé vědomí existence třebas pokorčilých technik zpracování obrazu, je vše v pořádku.
    Velmi kladně bych hodnotil ty části věnované filozofii, principům vědy, hodnocení a tak. To je opravdu potřebné a málokdo si to uvědomuje.
    Celkově to bylo dobré, na úrovni a tak, ale bylo to strašně ubíjející... Prostě hodně věcí v krátkém čase. Ale šlo to. Doporučuju.
    Student has disallowed display of personal data, 29.06.2006, 3. Year, Ekologie a ochrana prostředí, Bachelor's
    Máte záběr, pane doktore, klobouk dolů. MZ
    Student has disallowed display of personal data, 04.10.2006, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
    Velice komplexni a zajimavy predmet.
    Student has disallowed display of personal data, 06.10.2006, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Na prednaskach (vsech) mam problem udrzet pozornost, nesoustredim se a usinam, nicmeme prakticka metodologie vedy byla takrka pravym opakem, porad nechapu, jak je to mozne, ze jsem skoro cely weekend vydrzel poslouchat... Pan docent to umi.
    Student has disallowed display of personal data, 08.10.2006, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Přednáška, kterou doporučuji všem těm z prvních ročníků, kteří zrovna na fakultu nepřišli jako lidé s jasnou vizí a představou, co to vlastně vysoká škola a věda je. Teprve tady jsem pochopil, kam jsem to z gymplu vlezl :o)
    Student has disallowed display of personal data, 30.01.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Pan docent Flegr má velké pedagogické schopnosti, často svými vtipy úplně "zboural" celou přednáškovou místnost. Díky tomu se dalo toto víkendové "soustředění" docela příjemně přežít. Řada informací z tohoto kurzu je velmi důležitá, ba přímo nezbytná pro další vědeckou činnost. Některé příliš teoretické okruhy by se zase daly s klidným svědomím zkrátit či vynechat. Výhradu bych měl k testu - promítání na plátno a s tím spojené příliš rychlé přehazování otázek a nemožnost se k předchozím otázkám vrátit mi nepřijde jako příliš vhodná forma zkoušení. Ale jinak si tento předmět zaslouží pochvalu.
    Student has disallowed display of personal data, 31.01.2007, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Tuto vikendovou prednasku bych doporucila vsem,protoze se na ni dozvite plno uzitecnych a zajimavych informaci a mnohe z nich stoprocentne v budoucnu vyuzijete.Vykon pana docenta neunavne prednasejiciho temer tri dny v kuse byl ohromujici.
    Student has disallowed display of personal data, 17.02.2007, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
    Doc. Flegr vás dokáže naprosto živelně zatáhnout do probírané látky. Přednáška dává mnoho praktických a užitečných informací, pročež ji vřele doporučuji. Snad jen v tématech více úvahových (filozofie a věda, etika...) by mohlo být vyčleněno trochu času i pro diskusi, která mě osobně dost chyběla. Ještě bych rád vyzdvihnul formuláře, které každý na začátku kurzu dostal, s podrobným rozpisem a harmonogramem přednášek a s možností výuku ohodnotit nebo okomentovat. Pouze jednu věc bych vytknul, a to ony naprosto (pan docent mi promine) šílené odpovídací aršíky u zkoušky. Odpovědi jsou ve sloupcích proházeny (např. bdcea, další daecb...), čísla otázek se ztrácí v řadě písmen či jakých dalších znaků, a zejména je celý aršík příliš malý a špatně čitelný. Proto není (při systému zkoušky, že všichni odpovídají najednou a mají jen krátký čas na rozmyšlení) nejtěžší určit správnou odpověď, ale správně ji zaznamenat do aršíku. Kromě této výhrady ale myslím, že to je jeden z nejzajímavějších víkendů, které fakulta nabízí.
    Student has disallowed display of personal data, 16.06.2007, 1. Year, Biologie, Bachelor's
    Náročná turnusová přednáška, tři dny v kuse, trochu na zblbnutí. Hodně látky, ne moc zábavné, snad uplatnitelné. Zkouška časově náročná, žádný čas na přemýšlení.
    Student has disallowed display of personal data, 15.09.2007, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Tuto víkendovou turnusovou přednášku bych zavedla povinně, alespoň co se studentů katedry zoologie ve 2. ročníku týče. Říká se zde vše, na co jsem předtím pracně přišla metodou pokus ? omyl, tedy jak stahovat články a psát autorům, jak vytvářet prezentaci, jak psát (bakalářskou) práci a mnoho dalšího. I kdybyste si tuto přednášku nechtěli zapsat do SISu, vyplatí se jí absolvovat jen tak. Rozhodně si však přednášku nezapisujte v prvním ročníku, druhý je optimální, ale i ve třetím není pozdě. Jedinou výtku mám k formě zkoušky ? promítání otázek na stěnu na deset vteřin a následné zaškrtávání do maličkých odpovědních aršíků s přeházenými písmenky ? zdá se mi, že takový způsob zkoušení je přípustný leda tehdy, zkoumá-li pan Flegr stresové reakce studentů.
    Student has disallowed display of personal data, 11.12.2007, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Od začátku jsem se psychicky připravoval na to, jak vydržím celovíkendový přednáškový zápřah s docentem Flegrem a nakonec jsem zjistil, že jsem si to mohl odpustit, neb pan docent Flegr se na mě a všechny ostatní studenty připravil mnohem lépe. Hlavně oceňuji strukturu přednášky, kdy se střídali zábavnější úseky s těmi méně zábavnými a to, že za každým, třeba půlhodinovým byla minimálně pětiminutová přestávka, nad čímž jsem zpočátku ohrnoval noc a klepal si na čelo, abych nakonec ke své ostudě zjistil, že to bylo asi to hlavní, co udrželo mou pozornost a vnímavost. Jinak tento kurz hodnotím velmi vysoko a především druhákům a třeťákům může ukázat vědu z těch opravdu praktických stránek. Asi jako mně.
    Student has disallowed display of personal data, 13.12.2007, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    hodnoceni pisemne zkousky v roce 2006: nebyl cas na rozmysleni odpovedi. Prilis rychle promitany otazky na trochu podprumerne rychle mysliciho studenta.
    Student has disallowed display of personal data, 07.09.2008, 1. Year, Biologie, Bachelor's
    Přednáška praktické metodologie byla zajímavá, ovšem chyběla mi tam ta praxe, která je už v názvu. Možná by nebylo marné k přednášce připojit cvičení.
    Student has disallowed display of personal data, 04.06.2009, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Vyborne prednasky. P.prof. dokazal udrzat pozornost aj po celom dni, dokonca pocas celeho vikendu a rozpravat tak, ze kazda tema sa zdala velmi zaujimava. Urcite velmi prinosny predmet.
    Student has disallowed display of personal data, 28.01.2010, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
    zajímavá přednáška, ale jako víkendový kurz je poněkud náročná
    Student has disallowed display of personal data, 28.01.2010, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Výkon prof. Flegra po celou víkendovou výuku byl naprosto úžasný. Bylo zjevné, že ho přednášení vyčerpávalo, ale nechal před projekčním plátnem úplně všechno. Budoucí vědátoři a věděčtí pracovníci se mohli dozvědět vše podstatné, co budou ve své studijní a pracovní praxi potřebovat. Stylem přednášení a zaměřením na jádro věci si prof. Flegr získal můj obdiv. Víkend nebyl ztrátou času, ba naopak vcelku zábavou.
    Student has disallowed display of personal data, 29.01.2010, 1. Year, Biologie, Bachelor's
    Velice zajímavá, poučná, zábavná přednáška. I když je víkendový kurz poměrně náročný na pozornost a dost vyčerpávající, je to asi lepší, než aby byl rozkouskován do celého semestru a zkouška se psala ve zkouškovém období - když se zkouška psala týden po přednášce, většinu jsem si pamatovala a nemusela se tak moc učit. Oceňuji také dostupnost audio a video nahrávek přednášky na internetu, jelikož ne všechno se dá pochopit napoprvé.
    Student has disallowed display of personal data, 07.06.2010, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Ty tri dny v nabouchane poslucharne je docela mordor a prednasejicimu patri muj obdiv ze to zvladnul. Nastesti profesor Flegr je urcite nejpokrokovejsi pedagog na fakulte, takze jsou na netu k dispozici nejen audionahravky, ale i videozaznam (sic!). Predmet hodnotim hodne kladne, minimalne uz proto, ze se jedna o kredity zdarma. Na prednasku o obhajobe/prednaseni bych povinne nahnal mnohe vyucujici z fakulty.
    Student has disallowed display of personal data, 17.08.2010, 2. Year, Speciální chemicko-biologické obory, Bachelor's
    Přednášky jsou dokonale promyšlené, za nudnou částí vždy následuje vtipná. Ale nějak jsem nedokázala podchytit informace, které bylo potřeba znát u zkoušky. Slyšela jsem všechny přednášky dvakrát, prošla prezentace asi čtyřikrát a byla ráda za trojku...
    Student has disallowed display of personal data, 02.10.2010, 3. Year, Biologie, Bachelor's
    Velmi užitečný předmět. Látka je zajímavá, užitečná a lze zvládnout.
    Student has disallowed display of personal data, 21.04.2013, 2. Year, Biologie, Bachelor's
    Rozhodně poučná přednáška, která se do budoucna vyplatí... opravdu všechna čest panu profesorovi, že dokáže celý víkend odvykládat bez ztráty hlasu i dobré nálady a ještě vtipkovat :)
     
    Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html