InquiryInquiry(version: 718)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. [32-UTF], Group Theory and its Applications in Physics [NTMF061, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Kvalitní cvičící schopný prezentovat příklady na cvičení srozumitelným způsobem. U hodnocení zápočtových příkladů rozumně přísný.
doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. [32-UTF], Group Theory and its Applications in Physics [NTMF061, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji styl výuky a možnost skládat zkoušku ještě před splněním zápočtu. Tento přístup výrazně usnadňuje organizaci studia na konci semestru, zejména díky možnosti využít předtermín.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Kvalitní přednášející schopný prezentovat výklad srozumitelným a poutavým způsobem. U zkoušky rozumně přísný.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2025, 2. Year, Fyzika kondenzovaných soustav a materiálů, Master's (post-Bachelor)
Přednášející velmi dobře vysvětluje probíranou tématiku s občasnou dávkou humoru se z přednášky stává nezapomenutelný zážitek.
doc. RNDr. Přemysl Kolorenč, Ph.D. [32-UTF], Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Systém, kdy se studenti vyvolávají k tabuli navzájem, v praxi nefungoval, a moc nerozumím tomu, proč byl vůbec zaveden. Stejně se usadil zasedací pořádek a chodili jsme popořadě, což mi přijde logičtější.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan docent je nejen excelentní přednášející, ale také cvičící. Na cvičeních je ještě zábavnější než na přednáškách, ale přesto zachovává velmi dobrou strukturovanost hodin, a i zde je velmi ochotný zodpovídat dotazy a dovysvětlovat či znovu vysvětlovat naprosto cokoliv.
Na cvičení se obzvláště ukázal velmi široký rozhled pana docenta a ačkoli se to mne již týkat nebude, věřím, že kdyby pan docent vedl nějaký proseminář, mohl by na něm své rozsáhlé znalosti a výborný přednes dobře zužitkovat a jsem si jistý, že studenti by to velmi ocenili.
doc. RNDr. Přemysl Kolorenč, Ph.D. [32-UTF], Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Ačkoliv se pan docent nejprve může zdát jako odměřený suchar, není tomu vůbec tak! Má pomalejší rozjezd, ale během semestru začne docela často doprovázet výklad různými vtipy, které člověka poteší a zlepší mu náladu.

Podobně jako jiní vyučující z ÚTF je velmi vstřícný k podnětům od studentů a nedělá nic, co by bylo jakkoliv neférové. U zkoušky se zdá, že má přístup "dostat studenta na lopatky doplňujícími otázkami", což ale není špatně a je možné u něj dostat výbornou, i když člověk má pocit, že nebyl schopen zodpovědět skoro nic.
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan docent je výborně připraven, má poutavý výklad a umí věci velice dobře vysvětlit. Jeden z nejlepších přednášejících, se kterými jsem se setkal.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Přednášející se svérázným smyslem pro humor, kterým nám mnohdy zpestřil přednášky. Zároveň je ovšem i nápomocný a snaží se studentům, pokud mají nějaké nejasnosti, téma objasnit.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Velmi dobrý vyučující z pochopitelným a jednoznačným výkladem. Cením také poskytnutí doprovodných materiálů na stránkách k předmětu. Přijde mi že zápočet a trochu i zkouška jsou sice těžší, ale pan profesor je velmi férový a lidský a snaží se vše dovést do úspěšného konce. Celkově velmi cením výuku i přístup.
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Určitě jedna z těch lepších přednášek na matfyzu.
Výklad doc. Kolorenče se velmi dobře sleduje, není vyčerpávající, a občasné suše vtipné poznámky jsou něco, díky čemu jsem se na tyto přednášky vždycky těšil.
Rozhodně doporučuji, i kdybyste neplánovali pokračovat teoreticky.
Matěj Dvořák, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan docent vyvolává dost rozporuplné pocity. Myslím, že od studentů prostě očekává samostatnou činnost a přemýšlení a často je potom zklamaný (třeba když odpadne cvičení a studenti si látku nedoženou sami, když by měli). Kvůli tomu občas působil nepříjemně, ale asi byl vesměs v právu, a nevím o tom, že by někomu způsobil nějaký skutečný problém. S termíny zkoušky vycházel vstříc.

Přednášky byly jasně strukturované, byly v nich odkazy na rozšiřující materiály, zajímavá diskuse k hlubším základům termodynamiky.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Pan docent je skvělý přednášející, má rozsáhlé znalosti a ohromný rozhled jak v termodynamice, tak v matematice a kvantové mechanice, a jeho přednášky jsou velmi dobře strukturovány. Má také skvělý přednes, dokonale "subtle" smysl pro humor a velmi ochotně zodpovídá jakékoli dotazy. Přednes a struktura přednášek dělá i dlouhé přednášky záživné, na přednáškách pana docenta rozhodně není problém udržet pozornost. Až na výjimky v podobě kreslení grafů, u kterých bylo trochu náročné stíhat si i psát poznámky, se na přednášek dají dělat velmi kvalitní výpisky, které mimochodem pan docent poskytuje i své.
Všeobecně považuji pana docenta Kolorenče za jednoho z nejlepších vyučujících, co jsem doposud potkal, a vřele doporučuji kdykoli na cokoli :)
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobrý přednášející, působí profesionálně, ale dokáže vysvětlit otázky v jednoduchých pojmech.
Co u doc. Kolorenče musím opravdu vyzdvihnout, je míra realističnosti očekávání od studentů. Zmiňuje, že je v pořádku s tím, když někdo nechodí na přednášky, cvičení, nevyžaduje to, stejně tak je ochotný např. při nezískání dostatečného počtu bodů z dú vypsat náhradní.
Marek Milička, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Promyšlený a zajímavý výklad, osvětlení nejasností, férové podmínky zápočtu. Zvláště také cením pauzu v polovině přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 4. Year, Fyzika, Bachelor's
Vyučujúci mal prednášky vždy pripravené, prednášal zrozumiteľne a nechaoticky, neskákal z témy na tému. Krátke opakovanie minulej prednášky na začiatku bolo pre mňa užitočné. Vyučujúci bol u zápočtu a u skúšky férový, snaží sa s termínmi skúšok výjsť študentom čo najviac v ústrety.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přehledný a dobře strukturovaný výklad. Velmi podrobně a kriticky probrané výchozí principy. Na druhou stranu byl výklad pro jeho informační hustotu náročný na pozornost.
doc. RNDr. Tomáš Novotný, Ph.D. [32-KFKL], Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
K výuce pana docenta Novotného mám dvě poznámky:
Ta pochvalná je, že skutečně umí dobře vysvětlovat a že z odborné stránky termodynamiky jeho výklad nemá chybu. Zároveň umí být docela vtipný, což je na cvičeních vždycky plus.

Ta trochu kritická je, co se týče organizace těchto cvičení. Přišlo mi, že jsme byli dost často ve skluzu, že jsme nestíhali a že se pan docent marně snažil studenty nalákat k tabuli. Ocenil bych, kdyby cvičení měla předem více připravenou strukturu. Na druhou stranu se mi líbilo, jak se pan docent snažil vždycky zopakovat relevantní látku z přednášky na začátku cvičení.

Celkově nechci, aby tato "recenze" vyzněla negativně. Cvičení pana docenta hodnotím jako nadprůměrná, i když vidím prostor pro zlepšení - hlavně v organizaci.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Pan Novotný je očividně velmi chytrý a vzdělaný, ale přijde mi že má bohužel místy problém tyto znalosti předat studentům. Lidsky je profesor příjemný, ale přijde mi že místy jsou cvika trochu zmatená a prezentována trochu zbytečně komplikovaně. I přesto ale cvika nebyla špatná, jenom mi přišlo že asi existovaly trochu lepší alternativy.
RNDr. Martin Žonda, Ph.D. [32-KFKL], Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Super cvičiaci, ochotný, dobre vysvetľuje a milý.
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Výkladu jsem často nerozuměl. Bylo vidět, že pan doktor ví, odkud a kam jde a co chce předat, ale bohužel mluví často potichu/nepříliš artikulovaně, a měl jsem se pak problém chytat.
Také by bylo dobré nějak více zřetelně sdělit zadání.
Docela často se mi stávalo, že jsem prostě jen opisoval z tabule, protože jsem nepostřehl, co že to vlastně počítáme, a proč zrovna daným způsobem.
Na posledních pár cvičeních jsem byl z různých důvodů u doc. Kolorenče, která mi přišla mnohem strukturovanější, a dala se skvěle sledovat.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 4. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičiaci je ochotný, vie uznať svoju chybu vo výpočte, má ľudský prístup ku študentom. V prípade príkladu, ktorý bol na hodine nejasný, tak prostredníctvom MS Teams nám poslal ďalšie poznámky na dovysvetlenie. Oceňujem krátke testíky v MS Teams k preberanej látke. Jediné, čo mi chýbalo bola nejaká ucelená zbierka príkladov, ale odporúčania na literatúru sme dostali vo veľkom počte, takže som si príklady na počítanie našla.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Na hodiny přišel vždy dobře připraven. Často zodpověděl dotaz z minulého cvičení, který neuměl z hlavy odpovědět. Přesto však nebylo občas jasné, co se děje, což může být způsobeno i objemem učiva. Za největší pozitivum beru jeho, v průběhu semestru zlepšující se, náladu.
Comment on course, Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvika byla koncipována ne nutně špatně, ale přišlo mi že šlo hodně pouze o počítání nějakých příkladů bez jisté větší úvahy. Za mě by se asi hodil nějaký větší teoretický úvod na zasazení do tématu a kontextu přednášky, ale uvědomuji si časové limitace cvik.
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Cvičení skvěle navazuje na přednášku. Příklady jsou zajímavé s adekvátní obtížností.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi dobře koresponduje s přednáškou a ilustruje probíranou teorii.
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Zaujímavý predmet, odporúčam určite učebnicu od Luscombe J. H. a taktiež Callen H. B.. Prednášky boli dobre koncipované.
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Dal bych více prostoru Legendreově transformaci.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Vážím si neomezeného času na zápočtovou písemku.
---, Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Cvičení velmi dobře navazují na přednášku a příklady poměrně dobře připravují na domácí úkoly a zápočtovou písemku, ovšem měl jsem vždy pocit, že bych potřeboval ještě jeden nebo dva příklady na dané téma, abych v něm získal jistotu. To u domácích úkolů způsobovalo časté situace typu "A můžu tohle udělat?"
Jinak byla cvičení velmi příjemná, vždy jsem si užil počítání a často byly příklady důležité pro samotný kurz termodynamiky doplněny nějakými doplňkovými, zajímavými či zábavnými příklady z okrajovějších oblastí termodynamiky.
Comment on course, Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 4. Year, Fyzika, Bachelor's
Oceňujem dostupnosť príkladov na stránkach doc. Kolorenča a jeho poznámky k nim. Štyri domáce úlohy boli náročnejšie, ale na každej z nich som sa veľa naučila. Zápočtový test aj keď som ho opakovala, tak po spočítaní typických príkladov, bol zvládnuteľný a času bolo dostatok, čiže som nebola v takom časovom strese ako obyčajne. Minulý rok som mala zámennú termodynamiku NOFY031 a musím uznať, že na tento rok som sa naučila toho na cvičení viac.
Comment on course, Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
V kontrastu s experimentální paralelkou tohoto předmětu se zde klade výrazně větší důraz na samotnou termodynamiku. Statistická fyzika se probere pouze během pár přednášek na konci semestru.

Přijde mi to tak, ale správně, protože si je člověk pak jistější v základech, na kterých může dál stavět v jiných předmětech.
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Předmět velice zajímají, přednášky výborné. I přes velký záběr se vše kvalitně probere. Jeden z nejlepších kurzů fyziky, co jsem za bakalářské studium absolvoval.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Velmi kvalitně zpracovaná přednáška. Zvlášť oceňuji, že téměř vše bylo velmi detailně vysvětleno a probráno.
Student has disallowed display of personal data, 21.01.2025, 3. ročník, Fyzika, Bachelor's
Přednášky koncipovány dobře. I když je předmět komplikovaný, tak se v něm dá orientovat a pochopit. Místy mi přijde že se zabíhá možná až moc do detailů, ale nijak to neškodí celkovému pochopení.
Matěj Svidenský, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Rozsahem a strukturou skvělá přednáška.
---, Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Termodynamika je již pověstí strašákem třetího ročníku studia. A opravdu, jedná se o obsáhlý a náročný předmět, nicméně tato teoretická varianta přednášky je velmi dobře strukturována a nejobtížnější témata jsou přenášena tak, aby se studenti mohli naučit jejich odvození, což je velmi vítané a přínosné: Odvození jsou konečně využitím matematické analýzy z předchozích dvou ročníků a jsou dobře pochopitelná. Nemám konkrétní body, které bych chtěl vyzdvihnout, prostě se jedná o celkově velmi dobře provedený předmět, který je i přes svou náročnost velmi zajímavý a svým způsobem zábavný.
Zkouška je stejně jako celý zbytek semestru velmi náročná, ale zvladatelná a svým způsobem zábavná.
Comment on course, Thermodynamics and Statistical Physics I [NTMF043, přednáška]
Kamil Belán, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Dobrá ucelená přednáška z termodynamiky a statistické fyziky. Z počátku mi chvíli trvalo, než jsem se "dostal do stejného světa" jako doc. Kolorenč, zejména co se týče používaných pojmů a jistého typu argumentace a uvažování. Velmi oceňuji detailní sylabus, odkazy na poznámky a širokou nabídku literatury. Líbílo se mi propojování s matematickým aparátem (1 formy, integrabilita, apod.)
Marek Milička, 18.02.2024, 3. Year, Fyzika, Bachelor's
Termodynamika vysvětlená poutavě a logicky i s komentáři k tématům přesahujícím rámec přednášky, mohu srdečně doporučit.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 4. Year, Fyzika, Bachelor's
Páčili sa mi prednášky: na začiatku bolo opakovanie z minula, a potom nová látka, bolo to prednesené veľmi zrozumiteľne, prednášky mali logický sled, neboli chaotické, prednášajúci neskákal z témy na tému. Oceňujem aj prehľad látky vo forme krátkych poznámok s príkladmi a odkazmi na podrobnejšie poznámky na stránkach doc. Kolorenča. Odporúčaní na ďalšiu literatúru (knihy, záznamy, priamo kapitoly z kníh) bolo dostatok. Minulý rok som chodila na zámennú termodynamiku NOFY031, a musím uznať, že tento rok som sa toho naučila viac.
Comment on course, Group Theory and its Applications in Physics [NTMF061, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Zápočet se sestává ze splnění několika úkolů, které jsou časově trochu náročnější, ne však nepřiměřeně složité, a slouží jako rozumný způsob zápočtu. Cvičení samotná se prolínala s přednáškou a nebyla striktně oddělena. Velikým plusem bylo, že studenti nebyli nuceni prezentovat příklady u tabule, ale cvičení probíhalo spíše formou diskuze, nebo byly úlohy počítány přímo doc. Houfkem, díky čemuž se v nich dalo dobře orientovat.
Comment on course, Group Theory and its Applications in Physics [NTMF061, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Předmět hodnotím velmi pozitivně. Styl výuky mi vyhovoval a celkově se mi předmět líbil.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2025, 1. ročník, Teoretická fyzika, Master's (post-Bachelor)
Zajímavý matematický povinně volitelný předmět sloužící jako dobrý doplněk k fyzikálním předmětům. Velikou výhodou je, že není příliš náročný, jelikož je probíraná látka podávána přehledným a srozumitelným způsobem, a ani nároky na zkoušku nejsou nijak přehnané. Zápočet se sestává ze splnění několika úkolů, které jsou časově trochu náročnější, ne však nepřiměřeně složité, a slouží jako rozumný způsob zápočtu.
Velkým plusem jsou dostupné poznámky od přednášejícího doc. Houfka, které pokrývaly probranou látku a byly tak velkou pomocí při studiu.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2025, 2. Year, Fyzika kondenzovaných soustav a materiálů, Master's (post-Bachelor)
Skvěle připravený kurz, velmi dobré materiály k výuce.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html