When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Maria Filtsova, 16.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
doc. RNDr. Ondřej Bojar, Ph.D. je velmi proaktivní a nápomocný vedoucí projektů a vždy dává dostatek užitečné zpětné vazby, po každé schůzi jsem odnesla něco nového.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2023, 1. ročník, Computational linguistics, doctoral
Good lectures, good MT talks references. I would have liked some better technical explanation on the MERT part of the lecture, and not being pushed to read the original paper for understanding the process but, besides this, it was very well structured.
Comment on course, Competing in Machine Translation [NPFL101, seminář]
Maria Filtsova, 16.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Předmět mě přijemně překvapil tím, že se v průběhu let rozšířil ze soutěžního strojového překladu na obecné řešení NLP úloh. Na začátku semestru jsme si vybrali/vymysleli téma, individuálně nebo v týmech, a pak jsme na něm průběžně pracovali, ukazovali mezivýsledky a získávali zpětnou vazbu od vyučujícího a ostatních studentů. Podmínkou splnění bylo sepsat a odprezentovat na konci všechny dosažené výsledky. Je to zajímavý předmět, kde si můžete zrealizovat vlastní projekt s dobrým vedením.
Jedná se o předmět kdy každý sám nebo v menší skupině pracuje na nějakém projektu týkajícího se strojového překladu nebo zpracování přirozeného jazyka. Nejde tedy o přímou výuku, studenti si vše dělají sami a konzultují s vedoucím předmětu. Osobně bych byl radši kdyby se spíše vysvětlovaly principy v strojovém překladu, ale na to jsou asi jiné předměty.
Student has disallowed display of personal data, 22.01.2025, 1. ročník, Computer Science - Theoretical Computer Science, Master's (post-Bachelor)
I would just suggest to give a smaller list of possible projects at the beginning, so that students would more likely group up instead of doing many individual projects. Grouping up usually makes learning process better and more solid