When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. [41-KFJL], French literature of the Turn of the 20th century [OB2306078, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 25.08.2013, 3. Year, Specializace v pedagogice, Bachelor's
Obecným problémem literárních předmětů na KFJL je fakt, že je jim věnováno velice málo času. Výsledkem je, že sice stihneme probrat všechna důležitá díla daného období, ale bohužel spíše povrchně (hlouběji však můžeme dílo poznat pomocí vlastní četby), anebo jich probereme velice málo, zato však se snahou o hlubší rozbor. Semináře paní doktorky Zeminové zapadají do skupiny druhé; musím zmínit její schopnost nekonečně se zaobírat i těmi nejmenšími detaily i jakousi snahu o občasné zapojení studentů to výuky. Problémem tohoto stylu výuky je ovšem absence jakéhosi komplexnějšího rozboru, poznáním díla a stylu daného autora v jeho celistvosti, o což by se v takto krátkém čase literatuře na KFJL věnovaném (dle mého) mělo usilovat. Výsledkem je tedy pocit naprosté zmatenosti v hlavách studentů a v krajním případě odmítáním dalšího, hlubšího poznávání daného literárního období, příp. literatury vůbec. (Ať chceme nebo ne, musíme brát v úvahu, že ne všichni studenti mají jako druhý obor další jazyk, a tudíž třeba nemají k literatuře vyvinutější vztah.)
Tento předmět tedy osobně hodnotím jako prakticky nepřínosný (což je vzhledem k literárnímu období škoda) a nakonec nemohu nezmínit, že paní doktorka ani po třech měsících stále nebyla schopna opravit mou seminární práci (přes mé opětovné urgování), což mě poměrně zaráží.
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. [41-KFJL], 20th century French literature I. [ON2306014, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 25.01.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Francouzskou literaturu mám velmi ráda, ale nevyhovuje mi pouhé předávání poznatků, které je moc rychlé a monotónní. Prezentace mi v hodině vyhovovaly, neboť jsem měla možnost pochopit jak si s úkolem poradili jiní spolužáci, navíc zpestřily hodinu. Uvítala bych např. práci s antologií, vlastní aktivitu i ostatních v hodině spojenou s průběžnou přípravu na hodinu (např. domácí práce s úryvky).
Pavel Sovič, 03.02.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Myslím, že přednášky jsou na velice vysoké úrovni a to jak po jazykové stránce, tak po obsahové. Paní doktorka se stále ptá, zda vše chápeme apod.a je velice příjemná. Chtělo by to ovšem zapracovat na stránce didaktické. Problém je v tom, že ve výuce je používáno velké množství synonym a složitých francouzských slov a student se velice snadno ztratí ve výkladu. Přednášky jsou na můj vkus více filosofické než literární. Další problém je to, že malá časová dotace vede k tomu, že se stihne probrat tak jedna polovina toho, co je naplánováno v sylabu. Ve výsledku jsem si ve výkladu nějak nemohl najít strukturu. Chyběla mi nějaká základní osnova, nějaké letmé panorama dle kterého bych se řídil. Na druhou stranu spousta nastíněných pojmů není vysvětlena povrchně, ale jde se do hloubky. Dost věcí jsem díky tomu pochopil.
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. [41-KFJL], 20th century French literature I. [ON2306014, seminář]
Pavel Sovič, 03.02.2015, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Velice málo se pracuje s konkrétními texty. Předmět je spíše přednáškového charakteru. Škoda
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. [41-KFJL], 20th century French literature I. [ON2306015, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 11.09.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Výklad je zajímavý, paní doktorka je člověk na svém místě, o svém oboru má dokonalý přehled. Nároky jsou sice vysoké, ale ne nesplnitelné. Je znát, že se snaží lépe strukturovat hodiny a méně odbíhat od tématu. Uvítala bych víc práce s textem.
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Výklad paní doktorky je velmi těžké sledovat. Není jasně a přehledně strukturován, a tak se stává, že po několika minutách student ztratí nit a už nemá šanci ji najít, protože netuší, kam paní doktorka svým výkladem směřuje a nelze tedy předvídat vývoj přednášky.
Často mám dojem, že poslouchám člověka trochu z jiné planety, který nám nechce poodkrýt taje francouzské literatury, nýbrž nás do spleti literárního bludiště zavést ještě hlouběji.
Prostě a jednoduše - nečekat pohyb z bodu A do bodu B, ale spíše pohyb po nepravidelných geometrických linkách, na jejichž konci může čekat Něco, ale také Nic.
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. [41-KFJL], 20th century French literature I. [ON2306015, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 11.09.2013, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
stejné jako v hodnocení přednášky
Student has disallowed display of personal data, 03.09.2014, 1. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Kvalita a množství poznatků, které studentům vyučující předává, jsou veliké. Velice rád bych vyzdvihl francouzštinu, kterou vyučující se studenty komunikuje a která je velmi inspirující. Nejsem však přesvědčen praktickým využitím předaných informací v profesi učitele. Uvítal bych jakékoli propojení probírané látky s učitelstvím, které by podle mého názoru mělo být součástí předmětů magisterského studia na pedagogické fakultě.
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. [41-KFJL], Medieval and Renaissance French Literature [ON2306017, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 08.02.2014, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Obecné hodnocení: moc jsem nečekal, moc jsem nezískal. Středověká literatura je velmi zajímavá, ale chtělo by to trošku zpřehlednit výklad.
Jedna zásadní věc: dr. Ebert-Zeminová kombinuje literárně-historický výklad s výkladem, řekněme, literárně-teoretickým. Domnívám se, že by bylo přínosnější a zejména přehlednější držet se pouze literárně-historického výkladu s případným teoretickým obohacením v závěru kurzu. Přijde mi zbytečné, navíc v omezeném čase 45 minut, komplikovat výklad děl, o nichž studenti pramálo ví, z doby, o níž slyšeli naposledy na střední škole.
Další věc: místo odpadlých přednášek a seminářů dr. Ebert-Zeminová zadává písemnou práci, která ovšem poctivému studentovi zabere několikrát více času než čtyřiceti pěti minutová přednáška nebo přečtení relevantní kapitoly v relevantní literatuře, což by bylo asi rozumnější a férovější řešení - student přece nemůže za to, že přednáška odpadne.
Výklad: určitě nebudu prvním ani posledním studentem, který poznamená, že výklad paní doktorky je mnohdy obtížně sledovatelný, protože v něm místo jednoduché syntaxe, repetice a prostého avšak efektivního lexika charakteristického pro mluvený projev nalézáme spíše triády obskurních synonym, jež by slova znalému o tématu jistě prozradily něco víc, ale která ve spojení s přerušovaným proudem slov způsobují, že se ve výkladu člověk nezřídkakdy ztratí, protože si už nevzpomíná, kdy že slyšel podmět věty hlavní.
Možná by bylo efektivnější vydat přednášky v psané podobě nebo je začít nahrávat. Dalším způsob vidím v zadávání četby literárně-historické literatury před přednáškou a rozvíjení jejího obsahu během přednášky nebo diskuse.
Literatura: domnívám se, že by vyučující měli připisovat k jednotlivým položkám povinné a doporučené literatury své vlastní komentáře, v nichž by ve zkratce uvedli, čím je daná publikace užitečná nebo dokonce v čem vyniká a co v ní stojí za přečtení. Snad by to i více motivovalo studenty k tomu, aby s materiály pracovali.
Student has disallowed display of personal data, 20.02.2015, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Jako student posledního ročníku pedagogické fakulty jsem postrádal spojitost vyučovaného předmětu s učitelskou praxí, které bych od povinných kurzů očekával. Výsledkem je, že přestože předmět doplňuje obecnou informovanost mne jako humanitně zaměřeného člověka, nedochází k růstu mé osobnosti učitelské, a proto kurz hodnotím jako málo přínosný.
Student has disallowed display of personal data, 17.02.2017, 2. Year, Učitelství pro střední školy, Master's (post-Bachelor)
Způsob, jakým paní docentka Ébert-Zeminová pojala výuku předmětu Nejstarší francouzská literatura hodnotím velmi pozitivně. Přednášky byly zajímavé a ve většině případů jasné a přehledné. Požadavky pro splnění předmětu mi přišly adekvátní a velmi kladně hodnotím zejména možnost psát commentaire composé doma a také svobodný výběr výchozího textu.