When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Marek Filakovský, Ph.D. [32-KA], Introduction to Computational Topology [NMMB464, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 17.06.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
S panem doktorem Filakovským jsem byl pouze na jednom cvičení a jeho úroveň mě odstrašila natolik, že jsem je přestal navštěvovat. Vadilo mi, že pan doktor se na cvičení zjevně nepřipravil. Přinesl sice do hodiny vytisklá zadání pro každého, ale že by uměl řešení beze zbytečných zmatků předvést, to se říci nedá. Během hodiny se po skoro každé větě za něco omluvil, což mi připadá jako zneužití toho gesta. Desítky omluv kvalitu hodiny rozhodně nezvýší. Také mi přijde, že v hodinách by měl vyučující používat jiný jazyk, než používají lidé na ulici bez domova. Někteří vyučující občas vtipně okoření svůj projev výrazy typu "sorry jako", ale podobný styl nadsázky jsem u pana doktora Filakovského nezpozoroval.
Domácí úkoly mi přišly jako náhodná směs příkladů, které člověk najde na internetu, když do vyhledávače zadá termíny z přednášky. U většiny z nich mi nepřišlo, že by mě jejich řešení nějak obohatilo. Co také většina slušných cvičících dělá je, že při neúspěšném vyřešení některých příkladů dá vědět, kde student udělal chybu, a umožní mu odevzdat novou verzi. Nejelegantnější způsob, o jakém zatím vím, je použít sovičku: https://kam.mff.cuni.cz/owl/, ale i ten moodle funguje.
Michael Kompatscher, Ph.D. [32-KA], Algebra 2 [NMAI076, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2023, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Great lectures.
RNDr. Zuzana Patáková, Ph.D. [32-KA], Group Representations 1 [NMAG438, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 01.07.2024, 2. ročník, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
Mrs Patakova was a welcome, calming change after taking the lecture over from the wilder David Stanovsky. She was always kindly, and I found her teaching style pleasant to follow. I think she and Mr Stanovsky make a good and contrasting teaching pair.
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2024, 1. Year, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
Lectures were nicely structured and organized. I feel like the teacher has a strong empathy for the audience encountering the topics for the first time. It can be noticed in the way of her explanations.
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Zuzana Patáková je fajn přednášející. Je velmi vstřícná a látku se snaží podat co nejlépe. Jedinou větší výtkou je práce s tabulí, kdy občas stojí před napsaným textem při vysvětlování anebo zasunuje právě popisovanou tabuli pod tabuli dřívější, čímž napsané skrývá.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2024, 3. Year, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Paní přednášející dokázala skvěle odhadnout, co už studentům může přijít těžké a to pak důkladněji a srozumitelně vysvětlila (někdy látku probírala až zbytečně pomalu, ale nedělo se to často). Na konci semestru jsem měl pocit, že alespoň nějak rozumím všemu, co se probíralo, což se mi rozhodně běžně neděje:), takže to je od paní Patákové skutečně úctyhodný výkon. Děkuju:)
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, Master's (post-Bachelor)
Přednášející vykládá látku srozumitelně a dává důraz na její pochopení. Uvádí velké množství příkladů a během přednášky se doptává na jednoduchá pozorování a cvičení, což hodinu příjemně oživuje. Ve zkoušce dává důraz na pochopení teorie a schopnost teorii aplikovat, což má za výsledek obtížnější zkoušku, která je ale hodnocena poměrně mírně a s pochopením. Přednášky s paní doktorkou Patákovou stojí za to, v tomto semestru byla hlavně díky ní výpočetní topologie můj oblíbený předmět.
RNDr. Alexander Slávik, Ph.D. [32-KA], Computer Algebra [NMMB309, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Olin Slávik je fajn cvičící, který rád pomůže a poradí.
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2023, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Pleasant practicals.
I would prefer if the homeworks were less computational and more proof based.
Mgr. Yifan Zhang [32-KA], Introduction to Computational Topology [NMMB464, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, Master's (post-Bachelor)
The tutor was definitely not bad, but I cannot say that he was excellent either. He answered any question that we asked both during and between the classes and provided us with a solution when we didn't know how to approach a problem. However, his tutorials were not structured much, he was a little too passive for my taste. I think that I would prefer if he walked around the class a few times during the lecture and talked to us about our solutions. I know we always had an option to ask for help, but I feel that we tend to rarely use this option and we spend the practicals stuck on a single problem. Even though some student may feel a little uncomfortable when the teacher keeps coming to them and asking about their progress, I also feel that it really motivates the students and helps them to cover more material in the practicals. However, overall, I'd say that the tutor did quite a good job, I was especially happy about his grading of our homework assignments, that was usually quite fast and benevolent.
Comment on course, Algebra colloquium [NMAG581, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 11.01.2025, 1. ročník, Algebra, number theory, and mathematical logic, doctoral
A great exposition of varied topics of mathematics followed by snacks. What's not to like?
Student has disallowed display of personal data, 02.02.2024, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Nejlepší předmět, bylo zajímavé si poslechnout přednášky na různá témata a trochu se socializovat s ostatními nad občerstvením:)
Comment on course, Algebra 2 [NMAI076, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2023, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
I would prefer less practical stuff such as the polynomial representation algorithms but it does make sense why it is included.
Comment on course, Computer Algebra [NMMB309, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičení bylo ok, nijak vzlášť inspirativní mi ovšem nepřišlo. Náplní byla typicky implementace něčeho v Sagi (což je nadstavba Pythonu, se kterou se na cvičení pracuje), domácí úkoly potom byly o implementaci nějakého algoritmu z přednášky.
Comment on course, Computer Algebra [NMMB309, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Hlavním tématem předmětu je výpočetní složitost algoritmů. Přednáška tak má formu uvedení algoritmu, důkaz jeho správnosti a důkaz jeho složitosti. Obecně tak jde o velmi monotónní činnost, při které jde především o formalismus formulování a dokazování tvrzení o daném algoritmu. Přednášku tak musím označit za spíše nudnou, ačkoli zde přednesené znalosti jsou určitě důležité a užitečné.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2024, 3. Year, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Předmět mi přišel zajímavý i užitečný. Některé věci na začátku se možná probíraly zbytečně pomalu, ale na druhou stranu chápu, že jsou to naprosto zásadní základy
Comment on course, Introduction to Computational Topology [NMMB464, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, Master's (post-Bachelor)
The practicals for this subject were well prepared, the selection of questions was interesting and it was nicely lining up with the material covered in the theoretical lectures. The homework assignments were quite challenging, which really helped in forcing us to understand the theory, but it was not too hard to get the credit for the subject.
Comment on course, Introduction to Computational Topology [NMMB464, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 02.06.2024, 1. ročník, Matematika pro informační technologie, Master's (post-Bachelor)
Tento předmět mi připadal velmi zajímavý a dobře zpracovaný. Látka byla vykládána s důrazem na pochopení, k čemuž pomohlo velké množství příkladů. Většina teorie byla často místo dokazování intuitivně vysvětlena, díky čemuž bylo učení na zkoušku hračka. Zkouška pak byla sice náročnější, ale její hodnocení bylo uzpůsobeno výsledkům všech zúčastněných.