When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Co cením jsou připomínky k domácím úkolům.
Pokud máte otázky, je občas těžké z Bednárka dostat odpověď která by vám pomohla. V polovině případů mi bylo akorát řečeno, že můj kód je "zbytečně moc obecný".
Author of entry is known to survey organiser, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Veľmi dobrý cvičiaci. Cviká sú skôr rozšírenie prednášky. Opravuje veľmi rýchlo a spätná väzba je veľmi stručná a veľmi vám pomôže k zlepšeniu sa.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, přednáška]
Petr Tvrdek, 18.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Super přednášející
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Výborný přednášející. Jeho výklad je trochu moc závislý na prezentacích a jeho prezentace zase na výkladu, ale zkouška je čistě praktická, takže to tolik nevadí.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Dobrý přednášející, byť výklad je trochu monotónní.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Zaujímavá výuka, kde sa človek nikdy nenudí. Páčia sa mi časté príklady a porovnania s inými OOP jazykmi.
Author of entry is known to survey organiser, 05.01.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Byla to jedna z těch lepších přednášek. Má cool brýle.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Kromě menšího problému s prvním domácím úkolem, kdy bylo potřeba dodatečně měnit test, nemám žádné výhrady. Bednárkova cvičení byla asi nejužitečnější z celého semestru. Oceňuji také dobrovolný domácí úkol jako takovou menší přípravu.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Odpovídá zadání prvního úkolu:
Úkol zadán velmi podrobně, detailně a srozumitelně.
Velmi srozumitelná kostra pro domácí úkol a kvalitní přiložené testy. Nemám žádné připomínky
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Doktor Bednárek je jeden z nejlepších učitelů na Matfyzu. Na rozdíl ode mě šablonám v C++ nejspíše rozumí (pokud to je vůbec možné). I když je metaprogramování celkem zábavné, v praxi se mu radši vyhýbám. Nedozvěděl(a) jsem se žádný opravdový důvod, proč se tím zabývat.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi dobrý, zajímavý a srozumitelný výklad.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Výklad byl na mě až možná příliš technický a hodně low-level (minimálně oproti dvěma kolegům). U zkoušky se poměrně detailně ptal na problematiku. Jinak vše v pořádku.
prof. Mgr. Milan Hladík, Ph.D. [32-KAM], Individual Software Project [NPRG045, praktická cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 17.07.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Extrémne ochotný, trpezlivý a nápomocný. Odpovedá rýchlo. Ústretový.
Mgr. Martin Hlavatý [32-KSI], Advanced aspects of software engineering [NSWI026, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 26.06.2024, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Jeden z nejlepších vyučujících na MFF. Dobře vysvětluje, neučí zbytečnosti a je upřímný.
Student has disallowed display of personal data, 07.06.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Pan Hlavatý působil profesionálně a diskuse s ním byly přínosné. Stejně tak i kvalita dalších přednášejících byla na dobré úrovni.
Mgr. Jiří Klepl [32-KDSS], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Petr Tvrdek, 18.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Super cvičení :)
Student has disallowed display of personal data, 09.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
cvicici velmi dobře vysvětluje témata a jednotlivé věci při praktických cvičeních, laboratorní práce jsou snadno pochopitelné a dají se dělat doma. vždy vám pomůže, když napíšete na mattermost, a dá vám tipy.
Marek Sádovský, 02.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičiaci bol v pohode, trochu tichý ale vždy ochotný vysvetliť čokolvek.
Mgr. Jiří Klepl [32-KDSS], Advanced C++ Programming [NPRG051, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pouze zadal naprogramovat resourse manager. Tenhle úkol měl zvláštní zadání, ale byl celkem zábavný. Opravdu donutil se zamyslet nad tím, jak použít paralelizaci, aby to bylo doopravdy efektivní. Líbilo se mi, že nebylo potřeba udělat všech dvanáct bodů zadání. Bohužel se jednalo o jedinou příležitost tohoto předmětu si vyzkoušet paralelní programování. Přitom se jedná o zajímavé téma.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Odpovídá zadání třetího úkolu:
Velmi detailní zadání. Na rozdíl od předchozích bylo vyžadováno abychom se neodkláněli pokud možno vůbec od zadání, což nebylo úplně důkladně zdůrazněno. Naštěstí "dobře myšlené" odchylky od zadání nebyly hodnoceny výrazně negativně.
Mgr. František Mejzlík [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Jakub Seidl, 18.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Výborný přístup, aktivní odpovědi na dotazy a zpětná vazba, nemám moc co dodat.
Veľmi príjemný cvičiaci ktorý vždy zrozumitelne vysvetlil všetky nové veci a potom nám ich ukázal aj v praxi.
Author of entry is known to survey organiser, 26.01.2024, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Super přístup ke studentům. Připravenost i kvalita byla vysoká. Doporučuji
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Super dostupnosť všetkých materiálov použitých na cvikách. Výborná komunikácia. Férový zápočet. Feedback ku každému zadaniu. Zaujímavé príklady na cvičeniach.
Mgr. František Mejzlík [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pouze zadal naprogramovat vícerozměrný vektor. Tenhle úkol byl asi zajímavější než ostatní dva. Docela mě ale mrzelo, že vyžadoval používání hranatých závorek způsobem, které nepodporuje MSVC. Nepodařilo se mi získat vhodnou verzi gcc a Clang má tak matoucí chybové hlášky, že jsem radši použil(a) MSVC s kulatými závorkami a pak je přepsal(a) na hranaté. Jinými slovy, kulaté závorky byly pro potřeby zadání dostačující. Zaujal mě bonusový úkol, je to celkem užitečná věcička. Možná by se další rok mohla zmínit i na přednáškách.
Author of entry is known to survey organiser, 15.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Veľmi dobrý cvičiaci. Rád pomôže, keď môže. Férový a dá sa s ním ľahko dohodnúť.
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičící byl velmi přívětivý, jak ohledně individuálního vysvětlování nepochopené látky, tak ohledně doplňování prací, čímž umožnil studentům látku opravdu pochopit.
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Vyučujúci bol na cvičeniach veľmi zhovievavý, komunikatívny a dával dôraz na dôležité veci a kvalitný kód. Veľmi oceňujem autentickosť vlastnej prezentácie dostupnej pre študentov. Pán Svoboda má perfektnú emailovú komunikáciu. Na začiatku semestra predstavil priebeh predmetu aj cvičení. Neskôr detailne vysvetlil požiadavky k zápočtovému programu a všetky deadliny v jednom emaili.
Author of entry is known to survey organiser, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičenia s pánom Svobodom boli veľmi dobré, každý týždeň som na ne tešil. Bol vždy pripravený, ak mal človek s hocičím problém, mohol sa opýtať a pán Svoboda mu s ním pomohol. K cvičeniam mal pripravené slidy, na ktorých boli ukážky kódu, takže ak človek niektoré cvičenie vynechal, tak si moholl látku prejsť sám doma. Na cvičeniach slidy dopĺňal jeho výkladom, ktorý bol zrozumiteľný. Tiež pomáhal pri problémoch pri riešení domácich úloh.
Petr Hrdina, 16.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Oceňuji připravenost na výuku a celkově vysokou kvalitu cvičení. Líbí se mi koncept pravidelných úkolů, člověk má zpětnou vazbu a čas zvyknout si programovat C++.
Student has disallowed display of personal data, 15.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Férový a profesionální cvičící, který výborně moderuje tempo cvika. Přestože se probralo dost konceptů za cvičení, nepřipadalo mi to nijak uspěchané. U domácích úloh je jasné co se po nás chce, a zpětná vazba na vypracování byla přínostná. Oceňuji taky, že pan Svoboda latexem tvoří některý z nejkvalitnějších studijních materiálů.
Author of entry is known to survey organiser, 08.02.2024, 2. ročník, Computer Science, Bachelor's
Professor Svoboda is an excellent professor, one of the best in the faculty. He cares a lot about his teaching and passing the knowledge to his students, it is felt in every task and instruction throughout the semester. He will help with any need and always available for questions and feedback. I enjoyed the course even though it was difficult, and often frustrating, because it was taught with passion and care by him.
Student has disallowed display of personal data, 01.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Nejlepší programovací cvičení, co jsem za ty 3 roky měl. Čas na cvičeních pan Svoboda využívá tak efektivně jak to jen jde a opravdu mi přišlo, že má smysl tam chodit. Na cvičeních si člověk vyzkouší všechny potřebné koncepty a v úkolech (kterých je sice víc než u jiných cvičení, ale jsou tak akorát náročné a velmi dobře člověka připraví na zkoušku i na C++ jako takové) se už jen využívají v trochu komplikovanějším kontextu. Na případné dotazy, ať už na cvičení nebo mailem při práci na úkolech, pan Svoboda vždy ochotně, rychle a jednoduše odpoví. Zároveň narozdíl od (bohužel) většiny jiných programovacích cvičení jsou úkoly zadány do nejmenšího detailu i s tipy k implementaci a člověk je na ně ze cvičení 100% připraven a nemusí tápat v tom, co se od něj vlastně vůbec chce a jaké všechny koncepty by na to mohl využít. Za mě opravdu velký palec nahoru!
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
S panem Svobodou se lze dobře domluvit, rychle reaguje a při konzultacích dokáže podnětně poradit.
Mgr. Petr Škoda, Ph.D. [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi milý a ochotný cvičící.
Občas nedokázal odpovědět na některý dotaz, ale to mu u jazyka tak komplexního jako c++ můžu těžko zazlívat. Zadání některých domácích úkolů formou prezentace ze cvičení mi občas přišla trochu chaotická.
Student has disallowed display of personal data, 20.01.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyučující je strašně moc vstřícný a vždy se snaží najít řešení aby vyhovovalo oběma stranám. Na zprávy (ať už mail nebo Mattermost) odpovídá vždy rychle. Za mě patří mezi nejlepší cvičící programování na fakultě.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Petr Škoda je opravdu výtečný vedoucí. Na emaily obvykle odpovídá rychle, konzultace s ním jsou příjemné. Nabízí také zajímavá témata. Dobře radí, umí projekt dobře nasměrovat (alespoň zatím to tak na mne působí).
Mgr. Adam Šmelko, Ph.D. [32-KDSS], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Adam Šmelko není nijak světoborný, ale je velice sympatický. Bavilo mě k němu chodit a rozhodně toho nelituji. Pokud jde o domácí úkoly, mohl být i trošku přísnější - někteří studenti mají pocit, že domácí úkoly jsou k ničemu a potom v půlce semestru zjistí, že vlastně C++ nechápou. Pokud jde o samotnou výuku, zpravidla byl problém stihnout celou prezentaci, pokaždé se na konci muselo pospíchat. Možná by stálo zato se míň držet prezentací a zaměřit se spíš na praktickou ukázku a příklady na procvičení.
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2024, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Hrozně fajn učitel, ale ještě není hotovo. :)
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-SISAL], Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Doktor Yaghob je můj oblíbený vyučující. Jeho přednášky přinesou mnoho užitečných poučení, bohužel však nepřinesly žádnou rozumnou ukázku, jak paralelní programování funguje v praxi. Výjimkou bylo pouze jedno jediné cvičení, ale zase nám nedal prostor si to pořádně osahat.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Dobrý výklad jen možná stojí za to si pustit záznam zrychleně.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-SISAL], Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Fajn přednášející, sice toho neprobral tolik, ovšem hodiny byly zajímavé.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Design Patterns [NPRG024, seminář]
Student has disallowed display of personal data, 01.07.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Férový, rozumný. V případě potřeby (nemoc) lze prezentaci například o týden posunout. Na začátku si také lze říct, kdy by bylo pro vás nejlepší prezentaci mít/nemít.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Vyučující odpovídal velmi rychle na maily a dotazy. Prezentace studentů se nesnažil shodit, jen třeba doplnit. Zápočtový test byl v pohodě.
Author of entry is known to survey organiser, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
I když většinu vzorů prezentovali studenti, myslím, že hodina byla vedena dobře. Komunikace bez problému. Co by bylo vhodné na začátku semestru explicitně zmínit, je nutnost splnit všechny z podmínek pro hodnocení, i když by student chtěl dostat 0 bodů.
Author of entry is known to survey organiser, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobře vede seminář i diskuzi po jednotlivých přednáškách.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Na všech ostatních cvičeních můžete odevzdávat závěrečný projekt v létě, na tomto cvičení to není možné.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Má velmi dobré a zábavné cvičení, pokud máte rádi trochu toxický humor. Na dotazy odpovídá jakoby nevrle, ale když se nenecháte odradit, tak dobře poradí a dovysvětlí.
Chce to mít trochu odolnější náturu, takže rozumím tomu, že spoustě lidem nesedne. Mě s ním cvičení velmi bavilo.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Perfektní styl vyučování, vtipné poznámky, dobře se poslouchá.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Programming in C++ [NPRG041, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Neučil
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pokud si dobře pamatuji, Zavoral vedl pouze jedno cvičení a nezadával žádný domácí úkol. Tím pádem mu opravdu nemohu nic vytknout.
Zadání se mnou trochu cloumalo, ale dalo se pochopit. Nakonec, ne vždy budu mít luxus s dobrým zadáním úkolu od vedoucího.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Odpovídá zadání druhéhoho úkolu:
Tak jak byl úkol zadán vyžadovalo trochu víc přemýšlení co se zadáním vlastně myslelo, ale komunikace přes mattermost fungovala dobře, takže se případné nejasnosti snadno vyřešili.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Doktor Zavoral byl asi nejlepší přednášející tohoto předmětu. Asi je to tím, že přednášel ta nejzajímavější témata. Rozhodně je však celkem sympatický sám o sobě.
Student has disallowed display of personal data, 27.05.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Oproti loňskému roku bych asi chtěl povědět, že mě přednášky bavily víc. Připadalo mi, že pan doktor už nemá potřeby tlačit jeden a ten samý vtip a mám pocit, že jsem se naučil o mnoho více.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Zavoral.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Pro mě nejzajímavější část přednášky, líbilo se mi to.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Cloud Application Development [NSWI152, cvičení]
Filip Ježek, 06.06.2024, 1. Year, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Předmět byl přednášen ve dvou fázích lidmi z praxe.
První část (od firmy Havit) spočívala hlavně v prezentaci co nejvíce služeb, které Azure nabízí. Přednášející pokryli široké spektrum, což bylo kompenzováno tím, že jsme nešli tolik do hloubky. Myslím si, že to je tak ideální - cílem je zjevně ukázat, jaké máme v cloudu možnosti a skutečně hluboké porozumění konkrétní službě přijde, až ji budeme potřebovat skutečně použít. Jednotlivé laby byly spíš krok za krokem popsané postupy s minimálním požadovaným úsilím. To je určitě dobré pro vyzkoušení technologie, nicméně ocenil bych ještě navíc nějaký úkol, kde je potřeba trochu přemýšlet.
Druhá část (Datamole) byla o něco kratší a zabývala se hlavně návrhem architektury a postupy z praxe, které jdou aplikovat nezávisle na cloud providerovi. V rámci cvičení jsme společně diskutovali a postupně rozvíjeli architekturu fikčního systému. To mi přišlo velice užitečné a člověk si tím dobře ujasnil souvislosti. Jako výstup z této části jsme pak navrhli sami řešení pro jiný fikční scénář, čímž jsme si vyzkoušeli totéž bez držení za ruku. Obecně jsem si tuto část předmětu dost užil.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Computer Systems [NSWI170, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 08.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvika se skoro vůbec netýkala látky probírané na přednášce. Na první hodině nás Zavoral hodil do programování v C++ přímo po hlavě. Pokud jste do té doby viděli jen python z programování 1 měli jste opravdu hodně co dělat abyste se rychle naučili úplně jiný jazyk.
Co se domácích úkolů týče, obsah byl dobrý, kontrola tragická. Úkoly se odevzdávají do recodexu, kde se vyhodnocují nějakým obskurdním emulátorem Arduina, které se ne vždy chová jako reálný kus. Debugovat proč vám program funguje na vašem fyzickém kusu a ne na recodexu bylo peklo. Navíc jelikož Zavoral není autorem úkolů, nebyl schopný přesně specifikovat co že to vlastně ten recodex chce a zadání vypadalo spíše stylem: "Udělejte to tak, aby to sežral recodex"...
Abych přidal i něco dobrého. Feedback od Zavorala na kvalitu kódu byl za mě sice občas drsný a nekonzistentní, avšak napomáhal k čitelnosti a udržitelnosti kódu.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Moc fajn, všechny úkoly zkontroloval velmi rychle (asi tak do dvou dnů) a byl velmi ochotný cokoliv dovysvětlit. :)
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2023, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Super schopnost vysvětlit věci na cvičení a rychle odpovídat na dotazy online
Student has disallowed display of personal data, 07.06.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Myslím, že přístup byl dobrý. Místy jsem měl sice pocit, že jsme zacházeli opravdu do implementačních detailů a občas byla diskuse vedena stylem, že si student či učitel chtěl prosadit své a strávilo se na tom hodně času, ale na druhou stranu to bylo aspoň přínosné.
Comment on course, Design Patterns [NPRG024, seminář]
Jeden z unikátnějčích předmětů na fakultě. Nucené vystupování je samozřejmě trochu nejpříjemné pro většinu populace, nicméně vyplatí se to jednou zkusit.
O samotných návrhových vzorech bych asi nikdy jen tak nečetl sám, tak je fajn si o nich něco zjistit v tomto předmětu.
Student has disallowed display of personal data, 01.07.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět je veden formou prezentací na různé návrhové vzory. Prezentace ovšem dělají studenti, takže se jedná i o vyzkoušení si prezentování témat ostatním studentům se zhruba stejnou znalostí. Rozsah prezentací není příliš hluboký ani příliš povrchový. Je vyžadováno pochopení návrohvého vzoru, který vám byl přidělen, dostatečná prezence, a také dodržování deadlines, protože jsou prezentace rozvrhnuty předem. Test na konci semestru není příliš těžký, ale rozhodně není triviální. Hodnotí se kvalita prezentace (včetně prezentování), test a bonusové body jsou za ukázku použití návrhového vzoru ve vlastním (netriviálním) projektu.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Výběr vzorů byl dobrý - všechny základní a pár náhodných. O těch základních se dá najít hodně věcí, z těch na konci byly tak tři, o kterých existovalo velmi málo zdrojů a z naprostého minima se dalo něco pochopit. Student si musí nachystat prezentaci o daném vzoru. Dá to dost práce, protože o tématu dopředu nic nevíte. Poslouchat prezentace ostatích ale bylo zajímavé.
Author of entry is known to survey organiser, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Dobrý náhled do problematiky, ještě bych na konci přednášky přidal nějaký přehled, které ze vzorů je opravdu vhodné se naučit do praxe pořádně, přeci jen některé z nich se používají častěji. Líbily se mi prezentace, prezentovat na MFF je vcelku zajímavá zkušenost. Zápočtový test nebyl těžký.
Author of entry is known to survey organiser, 30.05.2023, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Hodnocení:
Zajímavý a zajímavě vedený předmět. Každý student je (mj.) na cca 20 minut postaven do role přednášejícího.
Pro introverty to může být trochu výstup z komfortní zóny, který je ale za mě přínosný zejména v rámci komunikace informací. V praxi se stejně komunikovat musí, tak proč si to nevyzkoušet dříve.
Každou přednášku mj. anonymně hodnotí i ostatní studenti, což u dobře připravené přednášky přináší velký počet pochval a pocit odměny.
Myslím si, že návrhové vzory se mi určitě budou v budoucnu hodit.
V přítomnu se mi hodily k rozuzlení zápočtového programu a při designu RP/BP.
Kromě znalostech o návrhových vzorech jsem se naučil i něco z prezentačních dovedností.
Prožitek ze semináře bude hodně záležet na tom, zda si všichni studenti připraví svou přednášku pořádně.
Časová náročnost:
Svou přednášku jsem připravoval 1 týden.
Na písemku jsem se učil 2-3 dny.
Implementaci jsem splnil na zápočtovém programu, kde mi použití návrhových vzorů pomohlo, takže by se dalo spekulovat, že to dává dohromady negativní (ušetřený) čas?
Za mě je poměr čas/kredity výhodný.
Shrnutí:
Předmět rozhodně doporučuji a investovaného času nelituji.
Comment on course, Programming in C++ [NPRG041, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 1. ročník, Informatika, Bachelor's
Látka byla velmi těžká, ale dobře vysvětlená, a předmět byl dobře vedený, čímž byla i tato těžká látka poměrně dobře pochopitelná.
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
C++ se nějak naučíte, ale bude to bolet.
V přednáškách je všechno, chtělo by to lépe organizovat slidy a prezentaci. Byli na nás akorát hrnuty hromady C++ features bez velkých ukázek použitelnosti.
Požadavky na kód při zkoušce se zcela neshodují s těmi na cvičeními. Při cvičení je kladen velký důraz na návrh řešení, objektový model a kvalitu kódu a máte 2 týdny to nakódit. Při zkoušce naopak musíte za krátkou dobu něco nabastlit, hlavně aby to sežral recodex (stačí na dvojku).
Filip Makara, 17.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Oceňujem množstvo domácich úloh, ktoré sme dostávali každý týždeň. Tak som sa rýchlo naučil základy programovania v C++. Domáce úlohy však často boli časovo náročné a vyčerpávajúce, obzvlášť v prvej polovici semestra.
Author of entry is known to survey organiser, 17.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
ako repetentovi sa mi nepáčilo že k výuke bolo veľmi malo informácii k splneniu všetkých požiadaviek (napr. o novom zapoctovom teste)
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Bohužel jsme na cvičení rozebírali teorii, kterou jsme potkali na přednášce až později. Tím se ztrácelo dost času. Cvičení bylo celkem jednoduché, úkolů málo, celkově považuji obtížnost za adekvátní.
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení mě naučila hodně a přijdou mi velmi dobře sestavená.
This is a course that teaches you a lot if material, one week at a time. It is one of the courses in which I leaned the most from in university. The tasks are difficult but it’s very rewarding once you get them right. The amount of credit you get for the amount work you put in is really unproportional and it’s hard to manage while taking a lot of other courses, especially because there is still a project at the end, but you do learn a lot so I would say it is worth it, if you are willing to put in a lot of effort.
Student has disallowed display of personal data, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Úkoly nebyly povinné, což považuji za plus - pokud jsem ale úkol udělal, tak jsem dostal dobrou zpětnou vazbu. Forma mi přišla OK, možná bych nechal trochu víc času na zápočtový test nebo povolil používání Stack Overflow (což ale asi jde proti tomu, co test zkouší)
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Trochu chaotická organizace.
Author of entry is known to survey organiser, 26.01.2024, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Ocenil bych, kdyby se na samotném cvičení více programovalo. Tedy kdyby studenti dostávali nějaké úkoly co mají naprogramovat na tom cvičení apod. Tím více myslím, že by samotné programování tvořilo alespoň 70 procent obsahu cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Chcelo by to trochu zložitejšie úlohu pre lepšiu prípravu na skúšku. Formát cvičenia bol dobrý - polo-prednáška a potom programovanie.
Author of entry is known to survey organiser, 02.01.2024, 1. ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, Master's (post-Bachelor)
Málo kreditů za hodně práce. Každé cvičení nutno dodělat doma, do toho domácí úkoly, projekt, zápočet, zkouška. Pokud se někdo zadrhne/onemocní, je těžké to s ostatními předměty dohnat s ohledem na kritéria kreditů za rok. Jinak výklad zajímavý a cvičení naučí.
Comment on course, Programming in C++ [NPRG041, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět je velmi zajímavý, ale zkouška je fakt fakt fakt hrůůůza - programování na čas... celý semestr se nám opakuje, jak se musí programovat pěkně, pořádně, dělat dekompozici atd. a pak se musí za tři a půl hodiny honem honem rychle naplácat nějaký program a na tom závisí splnění zkoušky. Fakt je to škoda, já osobně prostě neumím za tak krátkou dobu hodnem rychle něco nějak ošklivě splácat a kvůli tomu mám se splněním zkoušky problémy :( Bylo by lepší, kdyby to bylo trochu víc na styl zkoušky ze C# s dr. Ježkem, kde je nějaká teorie spolu s nějakými krátkými malými praktičtějšími úlohami a to podle mě mnohem lépe ukáže, zda tomu člověk rozumí, či ne. Je to opravdu škoda, protože mě jinak C++ díky tomuto předmětu opravdu zaujalo, ale kvůli té zkoušce pociťuji určitou marnost a vyhoření, že když mě to baví a jinak mi to docela jde, tak prostě podmínkou ke splnění zkoušky je něco honem rychle za pár hodin naplácat :(
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Užitečný předmět, bohužel přednášky nemají takový význam pro absolvování předmětu. Chápu, že na přednáškách se prostě programovat nenaučíme, ale i tak by na tom šlo zapracovat. Navíc přednášky a cvičení na sebe moc nenavazovaly, většinu témat jsme potkali poprvé na cvičení (což trošku plýtvá časem). Bylo by lepší témata trošku zpřeházet.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Škoda že chybí záznamy. Ty by přitom bylo jednoduché pořídit, když byly přednášky v N1. Existují ale z korony.
Author of entry is known to survey organiser, 02.02.2024, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
predmet sám o sebe v ničom neviniká je to také ponorenie sa do fungovania c++
Student has disallowed display of personal data, 14.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Predmet je pomerne náročný, no pre mňa zaujímavý. Myslím si, že by bolo dobré, aby bolo absolvovanie predmetu "Programovaní v C" doporučené ako taká "prerekvizita". Niektoré prezentácie sú pomerne chaotické, kde je naraz veľa informácií a človek sa v tom začne strácať. Možno by bolo lepšie ten obsah trochu viacej natiahnuť na viacero slidov prezentácie.
Comment on course, Individual Software Project [NPRG045, praktická cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Ročníkový projekt je velmi důležitý předmět a jeho náročnost si vlastně volí každý podle svého. Ale přece jen by stálo za to trochu zjednodušit výběr témat. Chtělo by to vytvořit webovou stránku se seznamem vedoucích a také vypsaných témat. Kromě toho ale nemám co vytknout, přednášky na začátku semestru poskytly všechny potřebné informace.
Student has disallowed display of personal data, 11.06.2024, 1. Year, Informatika, Bachelor's
Za mě je velmi dobře, že něco takového je v studijních plánech na informatice.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Nejdřív mě dost štvalo, že ta práce nemůže být teoretická, pak jsem si ale našel praktický problém, který jsem chtěl vyřešit, a vlastně jsem byl rád, že za to dostanu navíc nějaké kredity. Ale teda to oficiální nastavování deadlinů je vážně děsivé a moc nechápu, k čemu je dobré. Ať si to člověk udělá třeba celé o prázdninách, když se mu to zrovna hodí.
Comment on course, Advanced C++ Programming [NPRG051, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení C++ se příliš nepovedla. Nejedná se totiž o cvičení, ale o takové prakticky orientované pokračování přednášky. S výjimkou dvou nepovinných domácích úkolů nebyl vůbec žádný prostor si pokročilé C++ osahat (zejména paralelní programování). Kvůli tomu vyžadovaly zápočtové úkoly opravdu hromadu času. Byly velmi náročné, ale jinak zvládnutelné. Líbilo se mi, že nebylo nutné jít na zkoušku, ale ten poslední úkol mohl být opraven trochu rychleji. Když jsem se dozvěděl(a) výsledek, měl(a) jsem téměř všechny zkoušky za sebou. Taky mi připadá trochu nešikovné, že ReCodex používá jako kompilátor gcc. Připadá mi trochu zastaralé a ani na Linuxu se mi nepodařilo získat verzi, která podporuje potřebnou verzi C++.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2023, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Jak asi můžu ohodnotit neexistující cvičení?
Přednášky jsou pro pochopení vyučovaných konceptů naprosto nedostačující. Předmět by měl mít regulérní cvičení s praktickýma ukázkama, ne jenom zadávání úkolů.
Domácí úkoly jsou těžké a týden je na ně málo času.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Cvičení formálně neexistuje - jsou to jen 3 zadání domácích úkolů.
Nemám, ale pocit že by předmět skutečná cvika potřeboval. Na přednášce se člověk dozví co je potřeba a prezentace a internet k domácím úkolům bohatě stačí.
Overall jsou úkoly poměrně dost těžké, ale to nějak odpovídá tomu čím se předmět snaží být.
Comment on course, Advanced C++ Programming [NPRG051, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Stejně jako samotné C++ je i tato přednáška velmi nekonzistentní: některá témata mě mimořádně nadchla a jiná mimořádně zklamala. Přednášky o metaprogramování mě přesvědčily o tom, že šablonám v C++ je lepší se vyhýbat, dokud to jenom půjde. Zavoralovy přednášky o rangích a dalších vychytávkách byly zajímavé, jenom škoda, že opakoval věci ze základního programování. Přednášky o paralelním programováním zase byly pouze takovým výčtem toho, co C++ umí a smíme to používat, co umí a nesmíme používat, neumí a máme to používat (pokud se to do C++ dostane).
Student has disallowed display of personal data, 02.09.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi nabitá přednáška − obzvlášť ze začátku když člověk ještě plně nechápe idiomy a koncepty jazyka se mi zdálo, že zamrkání v nevhodnou chvíli znamená nechápavě prosedět zbytek přednášky. Asi je to nezbytné při povaze a množství informací, ale občas se mi zdálo, že kdyby se plánování přednášek, jejich pořadí, etc, věnovalo více úsilí, nebylo by to z počátku tak frustrující.
Co by rozhodně zasloužilo víc péče byla zadání domácích úkolů. Byla zbytečně rozvleklá a jednotlivé požadavky byly často specifikovány vícekrát nebo naopak po částech na různých místech textu.
Zkouška byla bez problémů pokud člověk poctivě napsal všechny DÚ a pochopil myšlenky jazyka.
Celkově skvělý i když velmi náročný předmět. Až teď konečně mám pocit, že rozumím tomu jak uvažovat v C++ a nakonec se mi jazyk jako takový i dost zalíbil.
Author of entry is known to survey organiser, 27.08.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Obsahem jeden z nejzajímavějších předmětů, který jsem zatím absolvoval. Opravdu ale pokulhávala cvičení. Předmět je totiž reálně nemá. Cvičení je jen další přednáška (a to jen každý druhý týden), nebo zadání domácího úkolu. Úkoly jsou zde opravdu náročné a velké (většinou okolo 700 řádků) a je potřeba mít každý správně (nebo aspoň z velké části správně), takže nemožnost si látku procvičit ne nějakých menších úkolech je velké mínus. Byl zde ze strany vyučujících pokus zavést bonusové úkoly, ale ten nebyl moc povedený. Dohromady byly totiž asi jen 2 a na ani jeden jsme nedostali feedback.
Student has disallowed display of personal data, 19.08.2024, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Nevím co si mám o tomto předmětu myslet. Ano, je to opravdu pokročilé C++, ale přijde mi že jeho přínos je velmi pochybný. Na přednáškách se skoro cituje standard C++ a ilustruje na tak komplikovaných příkladech že nevěřím že jim rozuměla alespoň třetina studentů v místnosti. Občas jsem měl pocit že víc probírá to co v jazyce C++ teprve bude než to co tam reálně je.
Jsou zadány 3 opravdu těžké úkoly na které je deadline dva a půl týdne. To mi přijde opravdu málo. Proč se nezadá první úkol hned na začátku semestru? Pak by deadline mohl být až o měsíc a stejně by se všechno stihlo do konce semestru. První úkol byl zadán víc než měsíc po začátku semestru což je zbytečně pozdě.
Zadání úkolů nebyla dostatečně podrobně vysvětlena, takže se programování mění na snahu napasovat svůj kód na zadané API jen aby to nějak fungovalo.
Za velkou nevýhodu považuji že se nikdy neukáže vzorové řešení. Ne jenom přehled nejčastějších chyb ale opravdové autorské řešení. Jak se mám něco naučit když jsem například úkol nedokončil protože jsem se na něčem zasekl?
Student has disallowed display of personal data, 12.07.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Těžký předmět, který mě ale hodně naučil. Příjemné je, že se člověk může vyhnout zkoušce tím, že domácí úkoly splní vysoký počet bodů. Tyto domácí úkoly jsou ale docela těžké a mohou být frustrující. Člověk musí rozumět probírané látce, aby úkoly zvládl splnit. Přistup vyučujících je dost přísný.
Student has disallowed display of personal data, 14.09.2023, 1. ročník, , Lifelong learning programme - Interest-oriented
Je naprosto nepochopitelné jak je možné že předmět který má dotaci 2/2 a věnuje se tak komplikovaným konceptům tak komplikovaného jazyka jako je C++ nemá cvičení.
Učivo z přednášek si nemůžeme nijak procvičit a pochopit ho jenom z přednášek je skoro nemožné.
Jak jinak se asi máme naučit přednášené koncepty používat?
Domácí úkoly jsou náročné a je na ně jenom týden co je velmi málo času. Vzhledem k tomu že se všechno musíme naučit sami by to měli být alespoň dva týdny.
Předmět by se měl předělat tak aby měl opravdové cvičení ale vím že to se nestane.
Ve výsledku jsem si z předmetu nic neodnesl a myslím si že jeho výuka je totálně odfláknutá.
Author of entry is known to survey organiser, 02.09.2023, 2. ročník, Informatika, Bachelor's
Výborný předmět, který hodně naučí a je dobře koncipovaný.
Bylo fajn poslouchat osalvu jazyka C++ a i pasivně agresivní připomínky přednášejících. Taky je fajn mít poznámky na internetu, bez nutnosti vždy být na přednášce samotné.
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2023, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Velmi zajímavý a srozumitelný předmět.
Záznamy z r.2021 existují za což je velké plus.
Zkouška je optional a spíš discouraged.
Comment on course, Advanced aspects of software engineering [NSWI026, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 26.06.2024, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňuji, že cvičící poskytovali detailní odpovědi na otázky studentů, ale někdy byly odpovědi až zbytečně dlouhé a vyčerpávající. Poměrně často se přetahovalo a cvičení končilo o 5-15 min později. Na některých cvičení jsem měl pocit, že bychom mohli klidně skončit dříve, ale cvičící se snažili za každou cenu vymyslet obsah, abychom tam zůstali až do konce cvičení. Na hodině připomínkování specifikací mi připadala atmosféra příliš negativní. Za celou dobu nepadla snad jediná pochvala. Asi málokdo se necítí demotivovaný po 45 minutách negativní zpětné vazby. Celkové se mi však cvičení velmi líbila. Atmosféra byla celkově velmi přátelská, dozvěděl jsem se spoustu informací a úkoly byly zábavné.
Student has disallowed display of personal data, 07.06.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Opět musím zmínit, že feedback už jsme probírali na hodině, ale něco málo zopakuji. Cvičení mi nepřišlo špatné, bylo dobré si vyzkoušet i tu analytickou a trochu business část v SW vývoji, ale je tam určitě několik věcí, co bych zlepšil.
Zaprvé bych očekával, že budeme používat i nějaký pokročilejší nástroj k vývoji, než jsou dokumenty ve Wordu s mailem - od předmětu bych čekal něco jako projekt s boardem třeba na GitHubu/školním GitLabu, Jiru a podobně. Zadruhé - líbilo se mi, že jsme aplikaci nemuseli programovat z větší části sami, na druhou stranu potom mi přišlo trochu otravné, že jsme ve specifikaci museli vyškrtnout více než polovinu námi vymyšlených funkčních požadavků, kostru aplikace jsme klidně mohli dostat předtím a sepsat požadavky podle toho. Další věcí je poté to, že bylo řečeno "co není ve specifikaci, musíte doimplementovat". To sice naprosto chápu z povahy úkolu, ale ze studentského pohledu to vybízí tam napsat co nejméně požadavků... :) Zatřetí jsem se trochu ztrácel v tom, jak mám některé části projektu pochopit. Asi bych se nebál na začátku říct k týmům nějaký background ("představte si, že jste 3 roky stará firma, co dělá řešení na míru..."), pak by se daly jednotlivé nabídky více porovnávat, takhle byla jedna firma skupina studentů a další se prezentovala jako zavedená. Navíc pak byl trochu zmatek v tom hodnocení - rozumím, že to cvičení je od toho něco se naučit, ovšem je celkem těžké odhadnout správně to, co se po nás chce, abychom dostali výsledné body, když to děláme poprvé (a tyhle body pak ovlivňují známku u zkoušky). Jako poslední bych ještě vytkl to, že jsme se občas podle mě zasekli opakovaně u takových drobností, co by typicky byly opravitelné za pár minut (středníky x čárky v CSV), sice je určitě potřeba si na to dát pozor, ale přišlo mi, že jsme to řešili snad na polovině všech cvičení dokola.
Jinak jsme se cvičeními neměli problém a atmosféra byla celkem fajn. Ještě musím i pochválit cvičení s Dockerem (i když třeba já už jsem vše z toho znal).
Student has disallowed display of personal data, 09.07.2023, 2. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Na cvičení se hlavně zadávaly a diskutovaly úkoly. Měly jsme za úkol vytvořit nabídku, specifikaci a následně i dodělat poskytnutou aplikaci.
Problémem byla ale moc obecná zadání. Co se od nás očekávalo jsme se dozvěděli až při hodnocení - tím že jsme za to nedostali body. Mělo tím být simulováno psaní dokumentů v praxi. Myslím, že bychom si mnohem lépe zapamatovali, jak má například taková nabídka vypadat, tím že by nám to bylo řečeno předem. A my bychom ji pak mohli sepsat celou a správně. Místo toho nám to bylo řečeno jen rychle, během několika minut až v průběhu hodnocení.
Termíny odevzdání jednotlivých částí jsme sice věděli od začátku, co přesně ale máme odevzdat, jsme se většinou dozvěděli až na cvičení týden před odevzdáním. Úkoly jsme pak museli dělat docela ve spěchu.
I přes tyhle problémy bylo cvičení na velmi dobré úrovni, obsah byl zajímavý a výsledné hodnocení bylo v pořádku.
Comment on course, Advanced aspects of software engineering [NSWI026, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.06.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Přednáška se mi líbila. Přestože jsem svůj názor již přednášejícímu řekl na zkoušce, musím říct, že výběr témat mi přišel zajímavý a ačkoliv tomu název moc nenasvědčuje, tak v předmětu se probírají techniky a pojmy, které by měl znát kdokoliv pracující v IT. Pro starší, již pracující, typicky magisterské studenty může jít sice víceméně o opakování zřejmého, ovšem pro mladší je určitě dobré si předmět zapsat. Co mi přišlo trochu zvláštní, byly některé dokumenty z prezentace v češtině - měl jsem za to, že určité pojmy a dokumenty jsou výhradně v angličtině a nepřekládají se.
Menší výtku mám ke zkoušce - sice se neptala na přehnané detaily, ale času bylo opravdu docela málo a nebyla moc možnost přemýšlet do hloubky.
Student has disallowed display of personal data, 09.07.2023, 2. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Přednáška do hloubky pokrývá témata související se všemy fázemi vývoje, řízením projektů, fungování firem apod. Vystřídalo se několik přednášejících, kteří přednášeli velmi srozumitelně a sdíleli své zkušenosti z praxe. Celkově mě přednášky hodně zaujaly.
Předmět má podle mě trochu matoucí název - zas tak moc pokročilý není a určitě bych ho doporučil každému, kdo chce v IT pracovat.
Zkouška pokrývá skoro všechny části, obtížností je ale úplně v pohodě.
Comment on course, Principles of Distributed Systems [NSWI035, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 13.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Probíraná témata jsou zajímavá. Předmět pomáhá pochopit koncepty z jiných předmětu.
Comment on course, Virtualization and Cloud Computing [NSWI150, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Předmět je připraven hezky, bavila mě víc ta high-level perspektiva, ovšem je pravda, že dozvědět se o problematice i na úrovni OS bylo dobré.
Jediné, co musím předmětu vytknout, je chaos ve slidech. Zaprvé preferuji PDF slidy, protože se dají zobrazit v prohlížeči na libovolném zařízení (narozdíl od M$ Office formátu), to je však možná osobní preference. Zadruhé nechápu míchání češtiny a angličtiny, nezřídka se stávalo to, že jeden slide byl v češtině a následující v angličtině. Třetí věcí je pak počet slidů - na webu jsou dostupné prezentace obsahující desítky neprobraných slidů, což je fajn pro zajímavé počtení, ale není z toho jasné, co jsme vlastně všechno společně prošli na hodině.
Comment on course, Cloud Application Development [NSWI152, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.06.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
Dovolím si zkopírovat feedback odevzdaný vyučujícím veřejně i sem:
Azure: V první části přednášky se mi líbilo, že jsme zkusili všechny různé services a tím jsme celkově dostali vhled do toho, jak může infrastruktura fungovat. Přišlo mi to trochu více jako přednáška, protože některé z hodin jsme spíše poslouchali a úkoly jsem si k tomu dodělával až doma později. Každopádně možná by neuškodilo to vést trochu jako diskuzi, občas to bylo takové monotónní a až na občasné dotazy to byl takový výklad. Možná bych se taky nebál občas tolik zrychlit, protože když máme třeba nějaký scaling, replikace apod., tak to bude fungovat podobně jak u App Service, tak třeba i u CosmosDB, takže to asi není nutné tak dopodrobna opakovat.
Taky by se zde hodilo připomínat to, že je potřeba všechny Azure věci po nasazení vypínat - nechat měsíc omylem sice vypnutou, ale přesto placenou Azure Function z Visual Studia může spotřebovat klidně i všechny kredity, které jsou v Azure pro nás dostupné (vyzkoušeno).
IoT: IoT hodiny se mi líbily asi o něco více, protože jsme první část hodiny probírali novou tematiku a druhou část hodiny jsme věnovali case study, kde jsme zkusili aplikovat probírané řešení. Přišlo mi to zajímavější v tom, že nás to trochu více donutilo přemýšlet o tom, jak řešení navrhnout a jaké z probraných možností můžeme využít.
Prezentace řešení k semestrálnímu projektu se mi taky líbila, protože jsme na diskuzi o našem řešení strávili poměrně hodně času a byla tak možnost si vysvětlit různé tradeoffy a přístupy a celkově najít nejlepší řešení. I přestože to vypadá, že zadání je relativně dlouhé, tak se nám povedlo řešení vymyslet za odpoledne, což mi přijde adekvátní.
Na druhou stranu je otázka, kolik bychom celkově dostali prostoru, kdyby na předmět chodilo více lidí - ke konci nás na hodinách bylo přítomných cca jen 5, což také umožnilo dobrou atmosféru.
Celkově mi předmět přišel docela přínosný, takže to splnilo očekávání.
Poznámka na konec: Všiml jsem si teď v SISu anotace "Během semináře se studenti prakticky seznámí s vybranými zástupci cloudových platforem: Windows Azure, Amazon Web Services, Google AppEngine, OpenStack apod. (výběr konkrétních 2-3 platforem proběhne před začátkem semestru)." - ve skutečnosti se ale dělá jen Azure, což ve finále nevadí, ale i tak by to možná stálo za změnu.
Student has disallowed display of personal data, 14.07.2023, 4. ročník, Informatika, Bachelor's
Smíšené pocity, prostě "vyzkoušej si hromadu věcí za krátký čas". Chápu limitace rozvrhu, nicméně přišlo mi, že některé úlohy byly příliš triviální, načež některé vyžadovaly pro mě nepřijatelné množství času (za dané kredity).
Student has disallowed display of personal data, 09.07.2023, 2. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, Master's (post-Bachelor)
V průběhu semestru se vystřídali zástupci 3 firem. Témata, která prezentovali, byla většinou zajímavá - Azure cloud, návrh cloud architektury pro IoT a observability. Ze všech třech částí jsme dostali domácí úkoly. Ty byly rozumně náročné a daly se zvládnout za několik hodin. Navíc přednášející byli ochotni s nimi pomoci.
Comment on course, Security of Software Systems in Practice [NSWI202, přednáška]
Karel Velička, 09.01.2024, 2. Year, Informatika, Bachelor's
Zajímavý a hodně praktický předmět. K zápočtu bylo potřeba naprogamovat Passkeys nebo OAuth2 aplikaci a zúčastnit se Kentico workshopu.
Přednášeli lidé z Kentica a CGI, vždy to prokládali ukázkou v praxi.