When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. Petr Čoupek, Ph.D. [32-KPMS], Probability and Mathematical Statistics [NMSA202, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičící je opravdu super, rád odpoví na dotazy, když člověk něco nechápe, a snaží se věci vysvětlovat co nejsrozumitelněji. Také rozumí tomu, že studenti jsou občas z přednášky zmatení a na začátku cvika látku hezky zopakuje. Opravdu moc doporučuju.
doc. RNDr. Zdeněk Hlávka, Ph.D. [32-KPMS], Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Velice dobrý cvičící, který působí velice uvolněně a dobře vysvětluje danou problematiku, zároveň vyslechl připomínky studentů a upravil styl cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Vyučující je ochotný, pohodový, ale výklad mi přišel zmatený.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičící byl vždy ochotný pomoci a trpělivě vysvětlit, i když jsem občas látce nerozuměl. Milý a vstřícný přístup byl velkým přínosem.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Pan Hlávka je opravdu vynikající učitel. Ze začátku jsem se trochu bál jak tento náročný předmět bude koncipovaný ve cvičeních, ale zbytečně. Člověk společně na cvičení prošel příklady (i když bohužel ne vždy se to stíhalo, což je pochopitelné) a pak měl za domácí úkol každý týden poslat nějaké příklady na kontrolu. Oceňuji, že pan docent kontroloval tyto úkoly a dával zpětnou vazbu a ve svém volném času po mailech odpověděl na každý dotaz k příkladům a ke statistice obecně. Je to člověk, který opravdu rozumí předmětu a ještě je velmi lidský a dokáže pochopit roli studenta. Myslím si, že se jedná o spravedlivého člověka a zápočet tak zvládnete, pokud se na to připravíte.
RNDr. Šárka Hudecová, Ph.D. [32-KPMS], Probability and Mathematical Statistics [NMSA202, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 09.07.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Skvělá cvičící, všechny pojmy dobře vysvětlila, ukázkové příklady mne toho hodně naučily.
RNDr. Karel Kozmík, Ph.D. [32-KPMS], Data Science 2 [NMFP436, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2024, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, Master's (post-Bachelor)
Pan vyučující byl vždy připraven na výuku a ochoten odpovídat na dotazy, případně dozjistit nějaké detailnější informace. Všechny věci vysvětloval svým dobrým projevem a kdykoliv byli nějaké nejasnosti, tak to třeba dovysvětlil jiným způsobem. Oceňuji velmi kreativní řešení úkolů skrze soutěž na Kagglu, kde jsme viděli, jak si každý tým (anonymně) vede a díky tomu nás to motivovalo k lepšímu výkonu v přesnosti našich neuronových sítí/XGBoostu. Také musím zmínit, že pokud měl někdo nějaký problém s něčím, tak velice rád osobně pomohl, ikdyž třeba už bylo po výuce.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Vždy ochoten poradit a vždy připraven na cvičení.
RNDr. Václav Kozmík, Ph.D. [32-KPMS], Data Science 2 [NMFP436, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2024, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji, že pan vyučující je z praxe a tudíž ví, co se používá a co již ne. Má skvěle připravené prezentace a velmi dobrý projev a je ochotný vždy odpovídat na dotazy. Je velmi férový u zkoušky, kde ikdyž něco nefunguje, tak to nemusí znamenat hned vyhození od zkoušky, ale jelikož jsme v "programování", tak když ukážete, že tomu rozumíte, jenom je tam nějaký bug, tak to vůbec nevadí.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Vždy připraven na hodinu. Pohled na přednášené téma z praktické strany s přídavkem osobních zkušeností je samozřejmostí.
Student has disallowed display of personal data, 07.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Cvika výrazně pomohly pochopit přednášku a uvědomit si, co je podstatné. Na druhou stranu mi nevyhovuje vyvolávání před tabuli, stačilo by příklad spočítat učitelem.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Probíraná látka nebyla zrovna jednoduchá a chyběla mi nějaká zapojenost “publika”, přece jenom to není přednáška. Abychom si třeba zkusili některé sami spočítat a ptali se, když si nevíme rady. V první části semestru jsme jen opisovali teoretické řešení příkladů z tabule a ke konci hodiny nám to bylo ukázáno na nějakém těžším příkladě, což mi bylo na dvě věci, když jsem si nevěděl rady ani se základními.
Věřím, že by opravdu další ročníky ocenily třeba první cviko vysvětlit to na teoretických příkladech, pak si to sami na jednodušších zkusili a cvičící by byl nápomocen a na konci ukázal ten těžší příklad, což pochopitelně vše za 90min nejde stihnout.
Co mě neskutečně vadilo bylo zadání zápočtu ve slovenštině! Pochopím, že je výuka vedena v jeho rodném jazyce, který je trochu podobný češtině, ale upřímně i s překladem anglického zadání bych měl menší potíže než s “pretekárskými koňmi”.
doc. RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Foundation of Regression [NMFM334, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2024, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení se odehrávala v Rku a ke každé hodině byl od cvičícího zveřejněn Markdown s ukázkou kódů. Bohužel v něm často chyběla interpretace a vysvětlení jednotlivých kroků. Často zde byly otázky, na které padly odpovědi na cvičení, ale pokud si to člověk nezapsal nebo chyběl neměl, jak se správnou interpretaci dozvědět.
doc. RNDr. Michal Pešta, Ph.D. [32-KPMS], Probability for Financial Mathematics [NMFM202, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.05.2024, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Pan docent chodil velmi dobře připraven. Respektive předem víte jaké příklady budete počítat a ty on sám počítá před tabulí. Velmi mi jeho výuka pomohla k napsání zápočtových testů a i následně ke zkoušce. Jediné negativum je, že jsme na některých cvičeních toho stihli jen opravdu velmi málo a zbytečně jsme ztráceli čas na něčem nepodstatném (například jak se příklad řešit nemá, místo toho jak by se řešit měl). Zápočet byl trochu těžšího rázu, ale na druhou stranu pokud jste prošli všechna cvika plus cvika navíc, tak nebudete mít problém vůbec žádný.
doc. RNDr. Michal Pešta, Ph.D. [32-KPMS], Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Vyučující látku odvykládal zřetelně a jasně. Zkouška poté byla poctivá a férová a obsahovala pouze látku ncházející se ve skriptech
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Na prednáškach by som ocenila lepšie predávanie látky. Nebolo možné si písať poznámky, pretože profesor vysvetľoval látku skôr do vzduchu. Pracoval so skriptami, do ktorých niekedy písal miznúcim perom, takže všetko vždy zmizlo do pár sekúnd. V dôkazoch mal veľa chýb. Inak dobré.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
U pana docenta Pešty si vážím především toho, že při výuce i zkouškách byl důsledný a tím dával předmětu jakýsi punc kvality. Předmět měl úroveň a zkouška byla adekvátně náročná.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Výklad byl zajímavý - nebylo to jen čtení skript, ale pan docent opravdu popisoval a vysvětloval věci.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Pedagog, který je vstřícný, férový a má dobře promyšlený výklad. I když je látka náročná, je velmi užitečná a dobře pochopitelná.
doc. RNDr. Michal Pešta, Ph.D. [32-KPMS], Data Science 1 [NMFP406, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Vždy ochotný a připravený na hodinu. Příjemný a poutavý přednes.
doc. RNDr. Michal Pešta, Ph.D. [32-KPMS], Probability and Mathematical Statistics [NMSA202, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Nevyhovovaly mi chaotické zápisy důkazů na tabuli a trošku mě mátlo, že je přednáška ve slovenštině a prezentace v angličtině. Přednášející umí zaujmout hezkými aplikacemi a ačkoli se to na začátku semestru nezdálo, je ochotný se se studenty domluvit a při zkoušce je velice milý.
Student has disallowed display of personal data, 09.07.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Výuka v kombinaci angličtina - slovenština byla bohužel docela matoucí, výklad přednášejícího velmi fádní.
Mgr. Martina Petráková [32-KPMS], Probability and Mathematical Statistics [NMSA202, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 11.09.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Vše srozumitelně vysvětlí, vystupuje příjemně, je ochotná pomáhat i mimo cvičení.
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Veľmi milá cvičiaca, určite odporúčam. Vysvetľuje rozumným tempom aj spôsobom, nedáva na žiakov žiadny tlak, príjemné cvičenie.
Marek Teller [32-KPMS], Data Science 2 [NMFP436, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2024, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, Master's (post-Bachelor)
Oceňuji, že pan vyučující je z praxe a tudíž ví, co se používá a co již ne. Má skvěle připravené prezentace a velmi dobrý projev a je ochotný vždy odpovídat na dotazy. Je velmi férový u zkoušky, kde ikdyž něco nefunguje, tak to nemusí znamenat hned vyhození od zkoušky, ale jelikož jsme v "programování", tak když ukážete, že tomu rozumíte, jenom je tam nějaký bug, tak to vůbec nevadí.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Vždy připraven na hodinu. Pohled na přednášené téma z praktické strany s přídavkem osobních zkušeností je samozřejmostí.
Mgr. Ondřej Týbl, Ph.D. [32-KPMS], Data Science 2 [NMFP436, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2024, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, Master's (post-Bachelor)
Pan vyučující byl vždy připraven na výuku a ochoten odpovídat na dotazy, případně dozjistit nějaké detailnější informace. Všechny věci vysvětloval svým dobrým projevem a kdykoliv byli nějaké nejasnosti, tak to třeba dovysvětlil jiným způsobem. Oceňuji velmi kreativní řešení úkolů skrze soutěž na Kagglu, kde jsme viděli, jak si každý tým (anonymně) vede a díky tomu nás to motivovalo k lepšímu výkonu v přesnosti našich neuronových sítí/XGBoostu. Také musím zmínit, že pokud měl někdo nějaký problém s něčím, tak velice rád osobně pomohl, ikdyž třeba už bylo po výuce.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Vždy ochoten poradit a vždy připraven na cvičení.
Comment on course, Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Podklady podle mě velmi dobře udělané.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení je velmi náročné. To je ale bohužel způsobeno podstatou předmětu, jelikož se nejedná vůbec o jednoduchý předmět a je toho tam opravdu hodně. Druhou část semestru se pracuje v programu R, což není tak těžké, když základy jsme měli už z předmětu Výpočetních prostředků. Projíždějí se jednotlivé jednovýběrové, dvouvýběrové testy a jiné. Jediná nepříjemná věc je to, že se projedou základy a pak některé úlohy v zápočtu na R, tak nejsou přiměřené tomu, co se dělalo na cvičeních. Určitě by nebylo od věci si vzorově projít nebo alespoň zveřejnit řešený zápočet, aby člověk věděl co se vlastně má učit, protože spíš než zápočet z Rka, tak je to zápočet na to, zda rozumíte jednotlivým testům, jejich předpokladům a odchylkám, což se na cvičení bere jen okrajově. Ale chápu, že na to není čas. Nebylo by vůbec špatné přidat ještě 45 minut ke cvičení a třeba uprat nějak přednášku. Zvlášť ve chvíli, kdy přednášky skončí už začátkem prosince, protože se to stihne rychle projet vše.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
1. půlka semestru byla dosti náročná a jsem rád, že zde byly úkoly a my tak byli nuceni si k tomu každé pondělí večer sednout a zopakovat si to. 2. půlka semestru, kdy jsme testovali hypotézy v R mi přišla velmi užitečná a praktická.
Co mi dosti chybělo bylo propojení s přednáškou,… Nejsem jediný, kdo by uvítal spíše 2 cvika (první spíše opakovací a základní příklady a až to druhé složitější, takhle jsem z toho cvika toho moc neměl protože jsem vlastně nevěděl, co dělám a pochopil to až při domácím úkolu a přípravě na započet) a 1 přednášku, zvláště když přednáška skočila už na začátku prosince… Nebo jen úprava z 4/2 -> 3/3?
Comment on course, Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Predmet je netrivialny, vyucujuci latke vsak rozumie, vysvetluje zrozumitelne, pri skuske je ferovy, avsak je dolezite nepodcenit pripravu ci uz na samotnu skusku, alebo na zapocty. Jediny nedostatok je trochu neprehladny dokazovy papier s pisanymi dokazmi, ktory sem-tam obsahuje chyby.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Předmět je dobře zpracovaný, má kvalitní podklady (až na poznámky k přednášce obsahující důkazy, který je velmi nečitelný a obsahuje pár chyb) a výklad byl strukturovaný, člověk se mohl jednoduše vracet k probrané látce z přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Předmět je dobrý, ale skripta a poznámky (učební texty) obsahovaly spousty chyb. Kolikrát jsem si nebyl jistý, jestli tomu, co je napsané můžu věřit nebo ne (ačkoliv to byly většinou technické detaily, tak to zhoršovalo moji rychlost pochopení látky).
Filip Dávidík, 03.02.2024, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Myslím si, že by stálo za to opravit četné chyby v důkazech vět a případně je i přepsat do čitelné formy.
Comment on course, Foundation of Regression [NMFM334, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 28.05.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Sice chápu důvody, proč nejsou v otázkách na cvičení rovnou odpovědi k otázkám. Nicméně zrovna u tohoto předmětu mi opravdu přijde mít možnost zkontrolovat si zda-li je postup mé analýzy správně, jako nutnost. Ono zapisovat si během cvičení úplně všechno a k tomu poslouchat nebylo jednoduché a když mi nějaká informace unikla, tak se těžko dedukovalo z otázek, co je vlastně správně.
Comment on course, Foundation of Regression [NMFM334, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 28.05.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Chybí skripta, vyučující používá k předmětu prezentaci, ve které je velmi vysoký počet chyb. Příprava na zkoušku pak byla výrazně náročnější než u jiných (i mnohem větších) předmětů.
Comment on course, Data Science 1 [NMFP406, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Skvělý, praktický a poutavý předmět. Možná bych doporučil k LMM a GLMM přidat trochu více teorie.
Comment on course, Data Science 2 [NMFP436, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2024, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, Master's (post-Bachelor)
Cvičení jsou velmi zajímavé a naučné. Oceňuji přehledné a rychlé seznámení s Machine learningem a spoustou konceptů v tomto oboru, z nichž všechny jsou užitečné. Předmět je dobře balancovaný, co se týče náročnosti. Má pouze 2 větší úkoly (možné pro tým po 2 lidech) k získání zápočtu, na kterých si daný student vyzkouší, co se naučil teoreticky uvést do praxe. Velmi kvituji představení GitHubu, který budeme využívat v práci všichni a je velice zarážející, že v žádném jiném předmětu se to nestalo. Stejně jako u přednášky bych ocenil větší dotaci hodin, abychom si to mohli pořádně vyzkoušet a osahat, jelikož kromě domácího úkolu jsme si to sami nikdy neprogramovali, ale pouze jsme dostali již hotový kód a k tomu si něco říkali a kdyžtak si tam dodělali jednu funkci.
Comment on course, Data Science 2 [NMFP436, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 06.09.2024, 2. ročník, Pravděpodobnost, matematická statistika a ekonometrie, Master's (post-Bachelor)
Předmět je velmi zajímavý a naučný. Oceňuji přehledné a rychlé seznámení s Machine learningem a spoustou konceptů v tomto oboru, z nichž všechny jsou užitečné. Předmět je dobře balancovaný, co se týče náročnosti. Má pouze 2 větší úkoly, na kterých si daný student vyzkouší, co se naučil teoreticky uvést do praxe. Přednáška je formou stručně a skvěle zpracovaných prezentací a komentáře k nim z praxe. Například chválím úpravy sylabu, jelikož už se něco v praxi nepoužívá, takže to vynecháme, atd. Bohužel zde není dostatečný prostor na probrání všeho úplně do hloubky, jelikož je to takový úvod do machine learningu a jedná se bohužel o jediný předmět svého druhu na statistice, takže bych velice ocenil zvýšení dotace tohoto předmětu nebo nějaký další navazující předmět. Velice oceňuji zkoušku, která jako první za celé moje studium na MFF, byla o programovaní, čili to co budeme dělat všichni v práci.
Student has disallowed display of personal data, 21.06.2023, 1. ročník, Finanční a pojistná matematika, Master's (post-Bachelor)
Velmi zajímavý předmět, který se vymyká klasickým předmětům zaměřených na regresní problémy. Oceňuji, že se člověk může seznámit s aplikacemi strojového učení pro data na která by byly využity klasické statistické a regresní postupy (LM, GLM, ...). Férová zkouška.