When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Mgr. Daniel Beďatš [32-KNM], Linear Algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 02.07.2023, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Dan důkladně a hlavně srozumitelně zopakuje důležité věci na začátku každé hodiny. Velmi vstřícný.
Student has disallowed display of personal data, 08.06.2023, 2. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Přátelský přístup, možnost konzultovat takřka kdykoli.
Author of entry is known to survey organiser, 01.06.2023, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Daniel je skvělý cvičící! Velice milý a vše umí moc dobře vysvětlit, jeho shrnutí na začátku cvik jsou optimální aby se člověk zorientoval před počítáním příkladů.
Mgr. Jan Blechta, Ph.D. [32-MUUK], Linear Algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 03.09.2023, 2. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Cvičení mi vyhovovala. Cvičící častokrát ukazoval způsoby, jakým je možné si různé věci odvozovat, a nejasnosti vždy ochotně dovysvětlil.
Author of entry is known to survey organiser, 14.06.2023, 1. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Milý cvičící, velmi dobře dokázal vysvětlit některé problematiky a osvětlit nám třeba odvození nějakého vzorečku. Styl cvičení "studenti počítají na tabuli" je sice pomalejší, takže stihneme méně příkladů, ale pomůže vychytat některé chybky, které děláme.
Mgr. Kateřina Fuková [32-KA], Linear Algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 17.07.2023, 2. Year, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Velmi milá a vstřícná vyučující, cvika s ní rozhodně doporučuji!
Mgr. Maryia Kapytka [32-KA], Linear Algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Vladyslav Zhuk, 28.05.2023, 1. Year, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Super
Mgr. Matouš Menčík [32-KA], Linear Algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přívětivý a ochotný pomoct, dokáže dobře objasnit učivo, které zpočátku nedávalo smysl.
RNDr. Zuzana Patáková, Ph.D. [32-KA], Group Representations 1 [NMAG438, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 01.07.2024, 2. ročník, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
Mrs Patakova was a welcome, calming change after taking the lecture over from the wilder David Stanovsky. She was always kindly, and I found her teaching style pleasant to follow. I think she and Mr Stanovsky make a good and contrasting teaching pair.
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2024, 1. Year, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
Lectures were nicely structured and organized. I feel like the teacher has a strong empathy for the audience encountering the topics for the first time. It can be noticed in the way of her explanations.
RNDr. Alexander Slávik, Ph.D. [32-KA], Linear Algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 26.07.2023, 2. Year, Matematické modelování, Bachelor's
Oceňuji průběžné procvičování metodou soutěží o hodnotné ceny (většinou něco na zub), ochotně pomáhá objasnit látku. Nic bych na cvičeních neměnil.
Author of entry is known to survey organiser, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Sympaťák. Kahoot na začátku každého cvičení byl super zpestřením, navíc se z něj dobře ukázalo, co je ještě třeba dovysvětlit.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Linear Algebra 2 [NMAG112, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 07.09.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Na panu docentovi je jasně vidět nadšení z předmětu, občas zařadí vtipné příklady se zvířátky místo čísel a podobně. Sem tam zazmatkuje a výklad může být tak někdy trochu zmatený.
Student has disallowed display of personal data, 19.08.2023, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Srozumitelný přístup.
Student has disallowed display of personal data, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přednáší zábavně a přitom nijak neopomíjí důležité části učiva. Na přednášky jsem chodil velmi rád.
Často se stává, že stráví hodně času vysvětlováním základních konceptů (což samozřejmě v prvním ročníku vůbec nemusí být na škodu), ale potom rychle přeběhne přes skutečně obtížné učivo a nijak moc v něm neobjasní ty netriviální části.
Výklad občas bývá trochu chaotický, ale zřejmě to je část způsobu, jakým se algebra zde učí; na druhou stranu, na těch několika přednáškách, kde suplovali ostatní přednášející z katedry, se poznámky dělaly daleko hůř.
Student has disallowed display of personal data, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Přednášky s panem docentem Stanovským byly určitě fajn, člověk se při nich mohl poměrně často pobavit, také měl poměrně zajímavý styl výkladu, kdy bylo vidět, že mu záleží na tom, aby studenti látku opravdu pochopili a z přednášky si odnesli co nejvíce. Na druhou stranu, přednášky míval často nepříliš připravené a tak výklad chvílemi působil poměrně chaoticky a s tím také zápis na tabuli.
Author of entry is known to survey organiser, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Uvolněnější atmosféra na přednáškách, kde se člověk nebojí ptát se a diskutovat. Jsem rád, že jsme si ukázali i důkazy vět, které po nás nebyly požadovány u zkoušky.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Algebra proseminar [NMAG261, seminář]
Author of entry is known to survey organiser, 04.06.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Poutavý přednes a snaha předat hlavně ideu daného tématu (což mi přijde nejrozumnější, předmět nemá čas ani ambici jet stylem definice-věta-důkaz).
Student has disallowed display of personal data, 05.06.2023, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Skvělý vyučující, výklad je pochopitelný a zábavný.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Introduction to Group Theory [NMAG337, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 19.01.2024, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
jako mínus bych řekl, že občas pan docent na přednáškách vypadal, že na ní sám není nějak detailně připraven. Tomu ani nepomáhali situace, kdy nám byl zadán úkol o týden později, takže jsme na něj měli o týden méně času a podobné situace, kterých bylo víc.
Také je mírně obtížné si dělat z přednášek srozumitelné zápisky. Měli jsme sice učebnici, ale spousta důkazů bylo provedeno jinak, než v ní, takže se pak chaotické přednášky opravovali suboptimálně.
Jako plus bych určitě dodal to, že občas bylo na přednáškách vidět, že se panu docentu Stanovskému vykládaná teorie opravdu líbí, díky čemuž se přednášky lépe poslouchali. Čili výstižný popis předmětu je podle mě fajn, ale trochu chaos.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Group Representations 1 [NMAG438, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 01.07.2024, 2. ročník, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
In mathematics, David Stanovsky is the kind of man that follows you into a revolving door and comes out first. Although his teaching style is rather chaotic and often very difficult to follow, he is bleeding fascinating insights left, right, and centre. He is very well-founded in the theory and has an interdisciplinary bent, which makes his lectures all the more interesting.
Student has disallowed display of personal data, 24.06.2024, 1. Year, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
I just like the way of David's teachings. The information is usually extremely 'well processed' so that it can be easily understood by students.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Algebraic Invariants in Knot Theory [NMAG458, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2024, 2. ročník, Mathematical Structures, Master's (post-Bachelor)
Great teacher, clearly likes and knows a lot about the topic. Well prepared.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Probability and Statistics 1 [NMAI059, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 15.09.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Pan docent naprosto dokonale a neohroženě se skvěle vysvětleným matematickým myšlením postupuje úlohami, které mohou studenti nejdříve ve věnovaném čase řešit samostatně.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Error-correcting Codes [NMMB337, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Docent Stanovský zaintegroval cvičení přímo do přednášek. To bylo dle mého názoru velmi dobré řešení – uvádění ilustrativních příkladů ihned tam, kde je to relevantní, značně pomohlo pochopení dané látky.
doc. RNDr. David Stanovský, Ph.D. [32-KA], Error-correcting Codes [NMMB337, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Docent Stanovský je dobrý přednášející; podává látku průběžně s ilustrativními příklady, což velmi pomáhá pochopení. Minusem je jeho omezená znalost kontextu přednášky, tj. samoopravných kódů. Bylo by fajn, kdyby o tématu dovedl říci více – i ohledně zajímavých aplikací apod. Nyní ovšem učil přednášku poprvé, což mnohé omlouvá.
Comment on course, Linear Algebra 2 [NMAG112, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 04.09.2023, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičení následuje nové poznatky z přednášek a ilustruje je praktickými příklady a aplikacemi. Člověk se zde naučí kreativně použít probranou teorii.
Student has disallowed display of personal data, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Nastavit na každý týden plán učiva k probrání na cvičení je dobrý přístup (akorát se čas od času rozbije, když se na přednášce nestihne všechno), dost se to ale odráží na atmosféře cvičení. Kromě rozdání domácích úkolů z (před)minula, ukázání dvou nejlehčích příkladů na konci hodiny a občasné pomoci někomu ze studentů zde cvičící nemá žádnou roli a zdá se mi, že je to škoda.
Cvičení na mě působila velmi nepříjemně. Když jsou jenom o počítání příkladů, člověk by je rovnou mohl počítat doma (což nakonec musí tak či tak, protože zadání jsou sestavena tak, aby vždy několik příkladů zbylo) - nikam by ho nehnalo omezené množství času, netriviálnosti by si mohl pokojně rozmyslet sám a případná konzultace přes email nebo sociální sítě je stále záležitostí nanejvíc pár hodin. Ke konci semestru už na hodiny skoro nikdo nedocházel, převážně právě z tohoto důvodu (resp. až na lepší studenty, kteří byli vždy hotovi už v polovině: ti viděli problém spíš ve zbytečně brzkém vstávání).
Student has disallowed display of personal data, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Škoda, že cvika nejsou vedena více aktivní formou, takto člověk nemá moc motivaci na ně chodit, když si látku může procvičit z materiálů sám.
Author of entry is known to survey organiser, 14.06.2023, 1. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Líbí se mi udělování zápočtu na základě domácích úkolů a kvízů.
Author of entry is known to survey organiser, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Na procvičení základních výsledků z přednášky je to ok, ale zajímavých příkladů je spíš poskrovnu, což mi přijde jako škoda vzhledem k tomu, že se v tomto semestru probrala spousta zajímavých a pro aplikace významných témat.
Student has disallowed display of personal data, 08.06.2023, 2. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Úvodní slovo a krátké připomenutí probírané látky mi pomohlo v lepším ucelení látky, zároveň mohu říct, že mě to i bavilo, což oceňuji
Author of entry is known to survey organiser, 01.06.2023, 1. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
V cvičeních mi vše vyhovovalo, cvičení jsou online i s postupem řešená.
Vladyslav Zhuk, 28.05.2023, 1. Year, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Super
Comment on course, Linear Algebra 2 [NMAG112, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 07.09.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Lineární algebra patří právem k oblíbenějším předmětům, zde se klade velký důraz na propojení algebraických aspektů s geometrickou intuicí, což je často velmi elegantní. Ve druhém semestru je oproti prvnímu více nových věcí, o kterých na střední škole nepadlo ani slovo. Systém týdenních domácích úkolů myslím že je férový, akorát občas se stane že je jeden úkol nápadně lehký či těžký.
Student has disallowed display of personal data, 19.08.2023, 2. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Uspokojující navázání na první semestr.
Student has disallowed display of personal data, 10.08.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Obsah předmětu je výborný a velmi dobře rozvržený.
Několik témat je v takové šedé zóně, kdy nejsou odpřednášena a studentovi je pouze doporučeno, aby se na ně podíval ve volném čase, ale není výslovně řečeno, že se (ne)budou zkoušet.
Výrazně by pomohlo posílit návaznost na první semestr; student, který právě dokončil determinanty, nemusí hned pochopit, proč se najednou má učit nějaký skalární součin. Většinou jsou odstavce o "motivaci" celkem na hlavu, ale tady by se dost hodilo nejdřív vysvětlit, jak to zapadá do dříve probrané látky a k čemu se to využije.
Student has disallowed display of personal data, 17.07.2023, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Během semestru jsem ocenil zejména možnost sbírat body ke zkoušce za kvalitní zpracování DÚ a úspěšně napsaný midterm a možnost si látku průběžně procvičit formou kvízů a úkolů.
Škoda, že cvičení nejsou vedena více aktivní formou, takto člověk nemá příliš motivaci na ně chodit.
Author of entry is known to survey organiser, 12.06.2023, 1. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Už v zimním semestru mě lineární algebra bavila, ale tento navazující kurz byl mnohem zajímavější, zvlášť geometrické (kvadriky, klasifikace ortogonálních zobrazení v rovině/prostoru) a praktické výsledky (skalární součin pro optimalizační úlohy, singulární rozklad pro numeriku). Stejně jako v zimním semestru je organizace tohoto kurzu precizní.
Comment on course, Algebra proseminar [NMAG261, seminář]
Author of entry is known to survey organiser, 04.06.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Zajímavá témata, díky kterým se člověk z ptačí perspektivy může podívat, co se asi tak ideově dělá v některých navazujících kurzech – z tohoto pohledu jsem ocenil hlavně přednášku o algebraické geometrii a eliptických křivkách a o algebraické topologii.
Author of entry is known to survey organiser, 15.09.2023, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Fajn předmět, pro jehož splnění bylo potřeba získat dostatečný počet bodů z (středně těžkých) domácích úkolů. Věnuje se různým odvětvím matematiky a má za cíl seznámit studenty s aktuálními tématy v matematických kruzích.
Student has disallowed display of personal data, 05.06.2023, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Předmět se mi líbil. Nejvíce bych asi ocenil nahrávky přednášek jednak proto, že si je člověk může pustit kdykoliv a jednak se podle nich daly udělat všechny úkoly, kterých nebylo moc a nebyly nijak obtížné. Předmět doporučuju.
Comment on course, Introduction to Group Theory [NMAG337, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 19.01.2024, 3. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
předmět se mi velice líbil, jediné co bych ocenil je krom poslední části přednášky a kde to má smysl nějaký komentář k tomu, jaká je situace s nekonečnými grupami.
Comment on course, Group Representations 1 [NMAG438, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 01.07.2024, 2. ročník, Matematické struktury, Master's (post-Bachelor)
The lecturers made the (self-admitted) mistake of selecting a rather terrible source-material for the lecture, which they spent the rest of the semester (successfully) patching up. Strangely enough, it probably ended up almost better than if they had chosen a good source in the first place. I liked attending the classes (which always seemed well-motivated, never directionless and overall rather good), and the quiz-based examination-admission (zapocet) seemed fair and instructive, though it need be rather amusingly mentioned the professors never failed to misspell 'quiz' as 'quizz'.
The only negative was their approach to examination dates, posting exactly one early examination date and only one date proper, granting additional dates based on the number of failed test-takers. Their justification, as far as I could understand it, was that it would be too much work to prepare multiple dates in advance and that we would 'spread out across multiple dates'. While I understand it indeed would mean more work, giving the student only one examination date proper means that he has to orient every single other examination around this one class.
Comment on course, Algebraic Invariants in Knot Theory [NMAG458, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2024, 2. ročník, Mathematical Structures, Master's (post-Bachelor)
Topic was interesting and well presented. One thing I would've liked is if we would've seen some applications in the last lefcture instead of more theory on invariants of finite type.
Comment on course, Error-correcting Codes [NMMB337, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičení s docentem Stanovským byla zaintegrována do samotných přednášek, což bylo dle mého názoru velmi dobré řešení. Uvádění ilustrativních příkladů ihned tam, kde je to relevantní, značně pomohlo pochopení dané látky.
Comment on course, Error-correcting Codes [NMMB337, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 12.02.2025, 4. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Zajímavá přednáška zabývající se různými typy a konstrukcemi samoopravných kódů. Kromě konstrukce Hammingova lineárního kódu ze skript Lineární algebra se ukážou i odlišné přístupy a je diskutováno, nakolik a v jakém smyslu jsou dané kódy "dobré" a kde je lze použít.