When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Compiler Principles [NSWI098, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Oceňuji, že bodování příliš nezohledňovalo kvalitu kódu (naopak jsme byli vyzváni k tomu, ať se tím netrápíme). Psát překladač dá zabrat i tak, Flex/Bison ani kvalitní kód moc nepodporují.
Petr Tvrdek, 12.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Super, zadání hezky vysvětlil a dal užitečné rady k řešení.
Překladače mě bavily a nepřišly mi až tak těžké, ale věřím že pro někoho může implementace být poměrně složitá. Nicméně framework pro kompilaci je dobře připravený, takže jsme se nemuseli nastavování flexu/bisonu/llvm, ale mohli jsme čas věnovat samotným pravidlům syntaxe, sémantiky a překladu, a z předmětu si odnáším docela dost. Na cvikách bylo vždy poměrně dobře vysvětlené, co přesně je v každém úkolu potřeba udělat, včetně různých chytáků, na které lze narazit. Vzhledem k struktuře bodování není těžké předmět splnit na trojku.
Doktor Bednárek ví o čem mluví, rád odpoví na otázky a jeho styl projevu se mi zamlouvá.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Pan Bednárek zvládá vysvětlit těžké úlohy z překladačů a zároveň poskytnout nápovědy ke každé jeho části tak, aby neprozradil řešení.
Author of entry is known to survey organiser, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Srozumitelný výklad, podrobné vysvětlení přednášených příkladů. Občas možná zabíhá až do příliš složitých technických detailů, které vlastně při řešení úkolů nejsou následně potřeba.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Compiler Principles [NSWI098, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Bednárek je sice většinou příjemný, občas má problémy se sarkasmem. Cením, že nás zbytečně nezatěžoval teorií.
Petr Tvrdek, 12.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Super! Výklad byl srozumitelný a zajímavý :)
Author of entry is known to survey organiser, 05.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášky byly skvělé. Jen bych ocenil přidat celé aktualizované prezentace alespoň den před přednáškou.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-SISAL], Compiler Principles [NSWI098, přednáška]
Teorie přednášky ne vždy příliš souvisela s cvikama, ze kterých je kompletní známka, takže na přednášku moc lidí nechodilo. Nicméně přednáška samotná mi přišla relativně zajímavá a dobře podaná. Složitější algoritmy byly přehledně vysvětleny na konkrétních příkladech.
Doktor Yaghob má živý a zajímavý výklad, jenom bych byl radši, kdyby na slidech toho bylo napsáno více.
Student has disallowed display of personal data, 16.01.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Sice náročný, ale velmi zajímavý předmět.
Author of entry is known to survey organiser, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Srozumitelný a zjímavý výklad. Občas možná až příliš zdlouhavé vysvětlování jednoduchých příkladů a principů.
Comment on course, Compiler Principles [NSWI098, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení se nekonaly moc často, bohužel končily příliš pozdě. Byla to spíše taková extenze přednášky, ale stálo za to se zúčatnit. Mrzí mě, že nás Bednárek vedl ke psaní jednoprůchodového překladače, ačkoli se to tak zbytečně zkomplikovalo a možnosti takového překladače jsou velmi omezené.
Petr Tvrdek, 12.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Nakonec mi to nepřišlo tak obtížné, jak se říká.
Nejtěžší si myslím byla syntaktická analýza, protože jsem moc nevěděl, jak se s tím pak bude zacházet dál a syntaxe deklarací pointerů na funkce, které vrací pointery na funkce, které jako parametr berou pointer na funkci, která jako parametr dostane int a vrací char, a ta funkce, na kterou je ten pointer na funkci, kterou bere ta funkce, na kterou je to pointer, vrací pole funkcí, které jako parametr berou int a vrací int, a celá ta funkce, na kterou je ten pointer, bere jako parametr pointer na funkci, která jako parametr bere pointer na funkci, která je bez parametrů a vrací int, vrací pointer na char... atd (mimochodem doporučuji tohle prostě ošidit tak, že tu gramatiku v rámci syntaktické analýzy ohneme tak, aby to prostě nějak přijímala, a vrátit se k tomu až u sémantické analýzy, kde se tahle část s pointery na funkce dá vlastně vynechat, pokud se v tom člověk fakt zamotá) - celkově významy těch neterminálů v gramatice Céčka (ty abstract-declaratory a podobné) by možná stálo za to trochu vysvětlit a ukázat na příkladech.
Říkám si, jestli by třeba nestálo za ty úkoly trochu nepřeorganizovat, že by se klidně nejdřív zvlášť udělala ta lexikální analýza a pak v syntaktické společně se sémantickou by se přidávaly a postupně rozšiřovaly ty další věci (jakože by nebyla daná na začátku celá gramatika, ale nejdřív prostě třeba ty deklarace, které by se udělaly jak syntakticky, tak rovnou i sémanticky, pak to další a tak dále). Možná by to tak mohlo být lepší, to by bylo potřeba promyslet a bohužel by to ale asi vyžadovalo docela dost změn.
Celkově to ale tedy bylo fajn, jsem rád, že jsme si zkusili udělat vlastní překladač, a splnění předmětu nebylo vzhledem k tomu, jak je nastaveno bodování, nijak extra náročné (nebo aspoň oproti tomu, jak se o tomto předmětu říká :D)
Ocenil bych na druhém cvičení nějakou demonstraci toho, jak hledat v dokumntaci Céčka a llvm.
Michael Ševčík, 12.02.2024, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Zajímavý vhled do světa překladačů. Poměrně prakticky orientováno.
Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět je dle mne hrozně zajímavý a naučný. Konečně se díváme na magii překladu, dokonce si i vlastní překladač píšeme! Problém ale nastává právě ve cvičeních, což jsou spíše zadání domácích úkolů, které nakonec nějak musíme vymyslet sami. OK, ale úkoly nejsou snadné, mohou zabrat spoustu času (a spoustu času z toho jenom zjišťováním, cože se vlastně po mně chce a jak se to píše) a se zbytkem semestru pak na úkoly nezbývá tolik času, kolik bych si přál (a to se řídím doporučeným průběhem studia, kde bych zrovna očekával nějaký balanc). Nakonec se jen snažím získat zápočet co nejrychleji a opravdové vědomosti přicházejí sekundárně. Kdybychom měli cvičení praktičtější, nejspíš bych to takto necítil, ale jejich přímou formu v hlavě nemám.
Asi to lépe separuje opravdu nadané pisatele překladačů, nicméně se nakonec z předmětu stává typ "co nejrychleji se toho musím zbavit", což je vzhledem k zajímavosti látky prostě škoda.
Author of entry is known to survey organiser, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Cvičení je vlastně osvětlením toho, co bude předmětem následujícího DÚ. Takovou přípravu na řešení úkolů oceňuji, a pro splnění předmětu je velmi potřebná. Programy, používané k řešení úkolů, jako je Flex a Bison, studenti v jiných předmětech do té doby nepotkají, a proto oceňuji "tutorial" k jejich použití.
Comment on course, Compiler Principles [NSWI098, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Tento předmět je velmi pracný, ale dostatečně zajímavý. Přednášky měly význam pouze ze začátku, zbytek předmětu tvořily spíše zajímavosti, které se nijak nezkoušely.
Petr Tvrdek, 12.02.2025, 3. Year, Informatika, Bachelor's
Zatím jeden z nejzajímavějších předmětů, co jsem na MFF měl. Možná ta poslední témata o optimalizacích byla trochu nudnější, protože to bylo takové narychlo.
Author of entry is known to survey organiser, 05.02.2025, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Předmět je velice zajímavý a je odpřednášen dobře. Vlastnoruční programováni kompilátoru na cvičení je moc uspokojivé.
OK, něco zajímavé nebo užitečné, něco zbytečně okecávané. Přišlo mi že spousta věcí z předmětu je mnohem jednodušší, než se tváří.
Author of entry is known to survey organiser, 09.02.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Přednášky rozhodně osvětlují teorii, která je vcelku náročná, ale jelikož člověka začnou spíše zajímat deadlines než samotná látka, začnou vypadat spíše jako čas ztracený, který mohl být použit na dělání úkolů, třeba právě z Principů překladačů.
Author of entry is known to survey organiser, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, Bachelor's
Zajímavý předmět, ale nezabývá se vůbec backendem překladače. Principy probírané na přednáškách se zvláště v druhé polovině semestru prolínají s jinými předměty - Architektura počítačů, Operační systémy, atp. Mnoho částí výkladu je tak spíše opakování. Vzhledem k tomu, že se z této látky stejně nezkouší, to ale není vlastně důležité.