When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Zdeněk Hlávka, Ph.D. [32-KPMS], Foundation of Regression [NMFM334, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Vzhledem k tomu, že docent Hlávka není autorem materiálů na cvičení, je možná lepší zvolit jiného cvičícího. Je ovšem velmi příjemný, ochotný a velmi hodný co se zápočtů týče. Látce ze cvičení ovšem neporozumíte tolik, jelikož ani pan docent občas nevím co autor materiálů tím či oním myslel.
doc. RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Foundation of Regression [NMFM334, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 28.05.2024, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení se odehrávala v Rku a ke každé hodině byl od cvičícího zveřejněn Markdown s ukázkou kódů. Bohužel v něm často chyběla interpretace a vysvětlení jednotlivých kroků. Často zde byly otázky, na které padly odpovědi na cvičení, ale pokud si to člověk nezapsal nebo chyběl neměl, jak se správnou interpretaci dozvědět.
doc. RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Foundation of Regression [NMFM334, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 12.09.2025, 4. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Bohužel musím říct, že s panem docentem Maciakem jsem byl velmi nespokojen (a nejen já, ale vlastně téměř celý ročník). Pan docent přednáší z prezentací, kde jsou ledabyle shrnuty nějaké základní informace, co potřebujeme mít, ale bohužel odvození nebo nějaké bližší informace k tomu se člověk dozvěděl až na cvičení. Abych panu docentovi nekřivdil, tak důkazy sice občas na přednášce na tabuli ukázal, avšak byly poměrně odbyté, jelikož spousta kroků je přece jasná. Zde by člověk ocenil, aby důkazy byli sepsány v prezentaci, aby si je člověk mohl v klidu přečíst (jelikož z tabule zmizely tak do 3 minut a člověk si je ani nestihl přepsat). Další výtka je k nestíhání. Prezentace měli okolo 15-20 slideů a bohužel u většiny přednášek pan docent nestihl čtvrtinu až třetinu neprobrat. Co se týče informovanosti okolo zápočtů nebo zkoušky, tak nejeden student měl pocit, že je dosti neinformován. Přednášející řekl na začátku semestru a zkoušce něco a za měsíc to bylo zase jinak. U udělení zápočtu to bylo úplně stejně, pan docent řekl jednu věc, cvičící jinou a jak se v tom pak student měl zorientovat? A v poslední řadě zkoušky. Nemusíte se vůbec strachovat výsledků ze zkoušek, jelikož zkoušky vypadaly tak, že jsou strukturovány, aby člověk 1 zkrátka nedostal na jedničku je potřeba 45 z 50, dvojka 38-44 a trojka 25-38, což je naprosto nerozložené a v porovnání s jinými předměty je to naprsto nesrovnatelné. Také se připravte na to, že v každém termínu zkoušky bude nějaká perlička, kterou jste na přednášce nebo na cvičení nikdy neviděli a nikdo vám o tom neřekl. Pan docent by se měl nad svým stylem výuky zamyslet, jelikož takto akorát znechutí studentům regresy, doporučoval bych se poradit s kolegy cvičícími a celkově strukturu předmětu překopat (prezentace nedostatečné, cvičení jen opakují to, co se řeklo na přednášce (ale tisíckrát lépe), atd...). Mělo by se s tím něco dělat.
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Přednášející měl velmi dobrý výklad, dbal na intuici a praktické problémy
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Vždy všude včas a připravený, informace kolem zkoušek a potřebných organizačních věcí předané jasně a zavčasu. Látku umí vysvětlit, na podněty od studentů vždy odpovídá, dá se s ním dobře domluvit.
RNDr. Jan Vávra, Ph.D. [32-KPMS], Foundation of Regression [NMFM334, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 12.09.2025, 4. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Pan Vávra je jeden z nejlepších vyučujících, kterého si student může přát. Upřímně nebýt jeho, tak věřím, že úspěšnost předmětu je daleko nižší. Skvěle s námi prošel vše důležité a doplnil informace, které pan Maciak nebyl schopen vysvětlit sám. Více takovýchto učitelů na MFF. S cvičícím se dalo skvěle o všem mluvit a pokud jste měli s čímkoliv problém, tak byl více než ochotný s vámi probrat problematiku.
Comment on course, Foundation of Regression [NMFM334, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Materiály jsou rozsáhlé a graficky pěkně zpracované, ovšem bez doprovodného výkladu trvá velmi dlouho je samostatně překousat. To platí i pro zpětné pročítání. Zápočtová úloha formou praktické úlohy byla zajímavá.
Author of entry is known to survey organiser, 28.05.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Sice chápu důvody, proč nejsou v otázkách na cvičení rovnou odpovědi k otázkám. Nicméně zrovna u tohoto předmětu mi opravdu přijde mít možnost zkontrolovat si zda-li je postup mé analýzy správně, jako nutnost. Ono zapisovat si během cvičení úplně všechno a k tomu poslouchat nebylo jednoduché a když mi nějaká informace unikla, tak se těžko dedukovalo z otázek, co je vlastně správně.
Comment on course, Foundation of Regression [NMFM334, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 29.05.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Předmět byl zajímavý, jen zkouška vypadal trochu jinak, než jakým způsobem probíhaly přednášky
Author of entry is known to survey organiser, 27.05.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Pěkně vedený předmět, jen škoda, že ne úplně vše probrané na přednášce se stihne prakticky ukázat na cvikách. Náročnost je naprosto přiměřená. Je vhodné navštěvovat přednášky, neb samotné materiály(prezentace) neobsahují odvozování důležitých vztahů, které se ukazují pouze přímo na tabuli. Oceňuji přehledovou přednášku o dalším možnostech regrese nad rámec náplně předmětu.
Author of entry is known to survey organiser, 28.05.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Chybí skripta, vyučující používá k předmětu prezentaci, ve které je velmi vysoký počet chyb. Příprava na zkoušku pak byla výrazně náročnější než u jiných (i mnohem větších) předmětů.