InquiryInquiry(version: 718)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
doc. RNDr. Zdeněk Hlávka, Ph.D. [32-KPMS], Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Velice dobrý cvičící, který působí velice uvolněně a dobře vysvětluje danou problematiku, zároveň vyslechl připomínky studentů a upravil styl cvičení.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Vyučující je ochotný, pohodový, ale výklad mi přišel zmatený.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičící byl vždy ochotný pomoci a trpělivě vysvětlit, i když jsem občas látce nerozuměl. Milý a vstřícný přístup byl velkým přínosem.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Pan Hlávka je opravdu vynikající učitel. Ze začátku jsem se trochu bál jak tento náročný předmět bude koncipovaný ve cvičeních, ale zbytečně. Člověk společně na cvičení prošel příklady (i když bohužel ne vždy se to stíhalo, což je pochopitelné) a pak měl za domácí úkol každý týden poslat nějaké příklady na kontrolu. Oceňuji, že pan docent kontroloval tyto úkoly a dával zpětnou vazbu a ve svém volném času po mailech odpověděl na každý dotaz k příkladům a ke statistice obecně. Je to člověk, který opravdu rozumí předmětu a ještě je velmi lidský a dokáže pochopit roli studenta. Myslím si, že se jedná o spravedlivého člověka a zápočet tak zvládnete, pokud se na to připravíte.
doc. RNDr. Matúš Maciak, Ph.D. [32-KPMS], Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 07.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Cvika výrazně pomohly pochopit přednášku a uvědomit si, co je podstatné. Na druhou stranu mi nevyhovuje vyvolávání před tabuli, stačilo by příklad spočítat učitelem.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Probíraná látka nebyla zrovna jednoduchá a chyběla mi nějaká zapojenost “publika”, přece jenom to není přednáška. Abychom si třeba zkusili některé sami spočítat a ptali se, když si nevíme rady. V první části semestru jsme jen opisovali teoretické řešení příkladů z tabule a ke konci hodiny nám to bylo ukázáno na nějakém těžším příkladě, což mi bylo na dvě věci, když jsem si nevěděl rady ani se základními.
Věřím, že by opravdu další ročníky ocenily třeba první cviko vysvětlit to na teoretických příkladech, pak si to sami na jednodušších zkusili a cvičící by byl nápomocen a na konci ukázal ten těžší příklad, což pochopitelně vše za 90min nejde stihnout.
Co mě neskutečně vadilo bylo zadání zápočtu ve slovenštině! Pochopím, že je výuka vedena v jeho rodném jazyce, který je trochu podobný češtině, ale upřímně i s překladem anglického zadání bych měl menší potíže než s “pretekárskými koňmi”.
doc. RNDr. Michal Pešta, Ph.D. [32-KPMS], Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 14.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Vyučující látku odvykládal zřetelně a jasně. Zkouška poté byla poctivá a férová a obsahovala pouze látku ncházející se ve skriptech
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Na prednáškach by som ocenila lepšie predávanie látky. Nebolo možné si písať poznámky, pretože profesor vysvetľoval látku skôr do vzduchu. Pracoval so skriptami, do ktorých niekedy písal miznúcim perom, takže všetko vždy zmizlo do pár sekúnd. V dôkazoch mal veľa chýb. Inak dobré.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
U pana docenta Pešty si vážím především toho, že při výuce i zkouškách byl důsledný a tím dával předmětu jakýsi punc kvality. Předmět měl úroveň a zkouška byla adekvátně náročná.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Výklad byl zajímavý - nebylo to jen čtení skript, ale pan docent opravdu popisoval a vysvětloval věci.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Pedagog, který je vstřícný, férový a má dobře promyšlený výklad. I když je látka náročná, je velmi užitečná a dobře pochopitelná.
Comment on course, Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Podklady podle mě velmi dobře udělané.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Cvičení je velmi náročné. To je ale bohužel způsobeno podstatou předmětu, jelikož se nejedná vůbec o jednoduchý předmět a je toho tam opravdu hodně. Druhou část semestru se pracuje v programu R, což není tak těžké, když základy jsme měli už z předmětu Výpočetních prostředků. Projíždějí se jednotlivé jednovýběrové, dvouvýběrové testy a jiné. Jediná nepříjemná věc je to, že se projedou základy a pak některé úlohy v zápočtu na R, tak nejsou přiměřené tomu, co se dělalo na cvičeních. Určitě by nebylo od věci si vzorově projít nebo alespoň zveřejnit řešený zápočet, aby člověk věděl co se vlastně má učit, protože spíš než zápočet z Rka, tak je to zápočet na to, zda rozumíte jednotlivým testům, jejich předpokladům a odchylkám, což se na cvičení bere jen okrajově. Ale chápu, že na to není čas. Nebylo by vůbec špatné přidat ještě 45 minut ke cvičení a třeba uprat nějak přednášku. Zvlášť ve chvíli, kdy přednášky skončí už začátkem prosince, protože se to stihne rychle projet vše.
Student has disallowed display of personal data, 04.02.2024, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
1. půlka semestru byla dosti náročná a jsem rád, že zde byly úkoly a my tak byli nuceni si k tomu každé pondělí večer sednout a zopakovat si to. 2. půlka semestru, kdy jsme testovali hypotézy v R mi přišla velmi užitečná a praktická.
Co mi dosti chybělo bylo propojení s přednáškou,… Nejsem jediný, kdo by uvítal spíše 2 cvika (první spíše opakovací a základní příklady a až to druhé složitější, takhle jsem z toho cvika toho moc neměl protože jsem vlastně nevěděl, co dělám a pochopil to až při domácím úkolu a přípravě na započet) a 1 přednášku, zvláště když přednáška skočila už na začátku prosince… Nebo jen úprava z 4/2 -> 3/3?
Comment on course, Statistics for Financial Mathematics [NMFM301, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Predmet je netrivialny, vyucujuci latke vsak rozumie, vysvetluje zrozumitelne, pri skuske je ferovy, avsak je dolezite nepodcenit pripravu ci uz na samotnu skusku, alebo na zapocty. Jediny nedostatok je trochu neprehladny dokazovy papier s pisanymi dokazmi, ktory sem-tam obsahuje chyby.
Student has disallowed display of personal data, 06.02.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Předmět je dobře zpracovaný, má kvalitní podklady (až na poznámky k přednášce obsahující důkazy, který je velmi nečitelný a obsahuje pár chyb) a výklad byl strukturovaný, člověk se mohl jednoduše vracet k probrané látce z přednášky.
Student has disallowed display of personal data, 13.01.2025, 3. ročník, Finanční matematika, Bachelor's
Předmět je dobrý, ale skripta a poznámky (učební texty) obsahovaly spousty chyb. Kolikrát jsem si nebyl jistý, jestli tomu, co je napsané můžu věřit nebo ne (ačkoliv to byly většinou technické detaily, tak to zhoršovalo moji rychlost pochopení látky).
Filip Dávidík, 03.02.2024, 3. Year, Finanční matematika, Bachelor's
Myslím si, že by stálo za to opravit četné chyby v důkazech vět a případně je i přepsat do čitelné formy.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html