InquiryInquiry(version: 718)
Data collection is currently not allowed (MFF)
   Login via CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Both semesters.
Suggestions to education (Both semesters)
  
Course: Department:
Type:
When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
Bc. Lucie Hladilová [32-KNM], Geometry 1 [NMAG211, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Super cvičící, jejíž pravidelné konzultace mi moc pomohly ke zkoušce. Díky za ně :)
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Skvělá vyučující, čas od času byl na cvičení mírný chaos, ale jinak byly hodiny zábavné a velmi přínosné.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Na cvičení chodila dobře připrvená a na hodinách vládla pohodová atmosféra, díky níž se člověk necítil blbě se zeptat, pokud nechápal nějakou úplně základní věc. Problém vidím v trošku chaotičtejším psaní na tabuli, které by se dalo zlepšit a v rychlosti opravování domácích úkolů. Čekat měsíc na vrácení domácího úkolu by u jiných předmětů asi nebyl takový problém, nicméně tady jsme měli možnost si případné chyby doopravit, což je ale komplikovanější ve cvhíli, kdy dostaneme do rukou úkol, co jsme dělali před měsícem a jen matně si pamatujeme, co v něm bylo.
Dr. rer. nat. Ing. Jan Kotrbatý [32-MUUK], Geometry 1 [NMAG211, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičení probíhá tak, že vyučující celou hodinu počítá na tabuli a ptá se studentů na různé otázky či postupy, pokud odpovídat nechcete, nemusíte. Vyučující je velmi milý, na začátku většinou udělá krátké opakování učiva, které se probralo na přednášce, což velmi oceňuji. Prostor na dotazy během cvičení rozhodně je, doporučuji. Ale přístup studenti počítají a vyučující je obchází tady není.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Cvičící velmi dobře vysvětloval to, co jsme nevěděli. Během cvičení nás v podstatě zkoušel z látky probrané na cvičení a každý příklad na tabuli jsme počítali my studenti, takže jsme bohužel často nestihli tolik příkladů, kolik bychom mohli v pohodě stihnout.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Přišlo mi, že cvičící chodil na hodiny zcela nepřipravený, nevěděl, jak příklady řešit, a často jsme se zasekli u toho, že jsme hledali v jeho řešení chybu i přes to, že někdo nalezl efektivnější řešení. Opravování úkolů bylo pomalejší, ale v rámci možností v pořádku. Vyvolávalo se k tabuli podle seznamu, i když to některým spolužákům přímo vadilo. Cvičícího spíše nedoporučuji.
Author of entry is known to survey organiser, 04.01.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Vyučující je věčně zmatený, nevysvětluje dobře látku, neopravuje včas úkoly.
doc. RNDr. Petr Somberg, Ph.D. [32-MUUK], Geometry 1 [NMAG211, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 30.01.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičící s námi neprocházel určené sady příkladů, ale místo toho jsme počítali jeho vybrané příklady. Občas sice byly ze sady, ale byly to ty už pokročilejší. Tím pádem bylo těžké porozumět novým tématům. Zároveň kvůli tomuto stylu výuky a nedobrovolnému počítání u tabule jsem začal počítat sady cvičení den před cvičením, abych u tabule nevypadal jako naprosté nemehlo. Podle mého názoru by se student měl na cvičeních seznámit s příklady k dané látce a ne že se je naučí počítat sám předem. Závěrem tohoto cvičícího silně nedoporučuji.
doc. RNDr. Zbyněk Šír, Ph.D. [32-MUUK], Geometry 1 [NMAG211, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 17.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Bylo vysvětleno vše, co se nepochytilo na přednášce. K písemné části zkoušky jsem byl perfektně ze cvičení připraven.
doc. RNDr. Zbyněk Šír, Ph.D. [32-MUUK], Geometry 1 [NMAG211, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Pán docent Šír má geometriu rád, na hodiny chodí pripravený. Problém môže nastať ak geometriu nemá rád poslucháč. Šír prednáša veľmi optimalizovaným spôsobom, využíva tablet a ten premieta takže napríklad definície, znenia viet alebo celé dôkazy môže rovno skopírovať a potom do nich len dopisovať to podstatné, čo viedlo ku problému zo strany študentov. Na prednáškach geometrie sa neustále riešilo “to podstatné” hodinu a pol takže síce sme toho stihli prebrať strašne veľa ale chýbali také chvíle na vydýchnutie keď napríklad profesor maže tabuľu. Kvôli tomuto nezastatviteľnému tempu sa dalo ľahko stratiť pozornosť. Čo sa mi páčilo bolo že docent Šír často zasadzoval učivo práve preberané do širšieho sveta matematiky/fyziky, ale tiež si viem predstaviť, že to mohlo byť trochu mätúce, lebo nebolo vždy jasné čo máme vedieť a čo je len také filozofovanie o učive, nad rámec naších momentálnych vedomostí, trochu to vyzeralo ako keby Šír učil tú geometriu sám pre seba, prípadne pre pár znalcov čo chápali jeho referencie a stíhali všetko sledovať.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Tento príspevok asi bude možno brať ako relevantný iba čiastočne, pretože po pár týždňoch som na prednášku prestala chodiť.
Oceňujem poznámky z prednášok, ktoré boli pravidelne doplňované a ktoré mi často pomohli pochopiť nejaký problém zo zoznamu definíc a viet (skripta). Tieto pochopenia boli asi ale jediné, ktoré z celého prednášania predmetu mám. Prednáškam som vôbec nerozumela. Viem si predstaviť, že by som ich bola schopná sledovať, ak by som skriptám, a nadpriemernému (oproti iným predmetom) vyhľadávaniu porozumenia na internete pred prednáškou mohla venovať oveľa viac času, ktorý som si nebola schopná nájsť. Teda od prvej prednášky som mala pocit, že prednášajúci prednáša pre seba, a nie pre ľudí, ktorí by chceli prednáške porozumieť aj keď geometriu nemilujú. Možno mi chýbala asi nejaká kontrolná otázka od prednášajúceho niekedy, že či tí, ktorým prednášate, rozumejú čo sa deje, čo na väčšine predmetoch zaznie pri dôležitých konceptoch. Takže možno preto som sa cítila, že tam vôbec nemám byť, a bol to veľmi zlý pocit, tak som prestala chodiť. Z tých prednášok, na ktorých som ešte bola si však aj pamätám, že prednášajúci vyzeral, že má geometriu naozaj rád, a venovali sme sa aj zaujímavejším vysvetleniam preberanej látky alebo pohľadom na ňu.
K cvičeniam a vysvetleniam: Z vysvetlení som vo väčšine prípadov nevedela zistiť, ako príklad spočítať, ak mi robil problém. Keď sa k tomu pridá aj neporozumenie si s cvičiacim, tak som sa našla v situácii, kedy mi prišlo frustrujúce a asi jednoducho hrozné učiť sa počítať na tento predmet. Väčšinu porozumenia početných častí mám od robenia domácich úloh, ktoré boli nápomocné, a od kamarátov. (Neviem, či to písať aj sem, ale dokumenty sú na stránke prednášajúceho, tak mi to prišlo dôležité)

Student has disallowed display of personal data, 13.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Za mě slušný přednášející, určitě není špatná volba.

Jediné dvě věci, co bych vytknul:
- systém elektronické sešitu se za mě neosvědčil -- mít ho k dispozici po přednášce bylo super, to ano, ale nevyváží to ten čas, který jsme ztratili tím, že jste s ním tak často bojoval...
- někdy asi nebylo třeba strávit (při ukázce na příkladu) i desítky minut přednášky tím, že před námi derivoval...
Student has disallowed display of personal data, 12.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Líbil se mi styl přednášení - pan docent psal elektronickou propiskou poznámky a ty potom zveřejnil online. Skripta byla dostatečně podrobná a dobře se z nich učilo.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Pan docent Šír měl k předmětu dobře zpracované materiály a výklad látky měl připravený.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Pan Šír je nadšený do učení, je to s ním zábava.
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Geometry 1 [NMAG211, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Pán Šmíd je fajn cvičiaci, keď ide o vysvetľovanie geometrických úvah. Ůlohy opravoval rozumne skoro, nerobil študentom zbytočne problémy za malé chyby v úlohách. Nepáčil sa mi ale prístup cvičiaceho, toto cvičenie bolo dobrovoľné a pán Šmíd mal predstavu že všetky príklady budú študenti riešiť na tabuli (samozrejme s jeho poznámkami keby boli potrebné). Táto predstava je pekná ale nie každý príklad mali ľudia záujem počítať na tabuľu, z rôznych dôvodov a preto nastal režim že ľudia si mali pripraviť jeden z príkladov doma dopredu a potom ho na hodine prezentovať, bolo vybrané kto si má pripraviť ktorý príklad. Toto mi prišlo také odveci, keďže sme mali už plnohodnotné domáce úlohy z geometrie za ktoré sme dostali zápočet a do toho ešte sme si mali doma počítať veci dopredu, viac študentov toto odradilo od chodenia na cvičenie, chceli sa tie postupy na cvičení naučiť, takže bol problém že bolo po nich požadované aby sa to naučili sami dopredu. Okrem tejto organizačnej veci boli cvičenia fajn.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Podľa mňa bol super nápad zaviesť rozdelenie úloh na každý týždeň, a potom počítanie študentov pri tabuli. Donútilo ma to každý týždeň porozumieť aspoň kúsku učiva, ktorý som si mala nachystať, a zároveň keď bol pri tabuli nejaký študent, prišlo mi, že sa príkladu venujeme trochu pomalšie, alebo iným spôsobom, a bola som viac schopná pochopiť, čo sa deje. Väčšinou som totiž na cvičení nestíhala porozumieť, a v prostredí, vytvorenom asi všetkými nami prítomnými, som sa úprimne bála pýtať. Alebo keď som sa ozvala, a povedala nejakú hlúposť, tak som mala pocit, že tam nepatrím.
Napriek tomu som si na cvičeniach stále robila poznámky a aj keď som im nerozumela hneď, vedela som v nich často neskôr pri domácich úlohách alebo príprave na skúšku nájsť ako postupovať v príkladoch, za čo som veľmi vďačná. Prišlo mi, že sme sa venovali hlavne zaujímavejším príkladom a postupom, čo mi príde fajn z hľadiska toho, čo si aj po skončení tohto predmetu rada zapamätám.
Student has disallowed display of personal data, 11.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Na panu Šmídovi je vidět, že je inteligentní a dobře rozumí tomu, co učí. Dobře vysvětluje, ale občas moc rychle. Ale na otázky odpovídá ochotně.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Pan Šmíd měl hroznou úchylku na to, že musíme být napřed oproti přednášce => kdo se nepodíval na teorii dopředu, na cvičení nevěděl, která bije. Pokud se člověk podíval, tak už se to dalo.

Jinak za mě asi v pohodě cvičící.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Líbil se mi formát cvičení. Cvičící rozdělil příklady a nebo dal na výběr, poté buť studenti nebo vyučující předvedli řešení na tabuli
Mgr. Dalibor Šmíd, Ph.D. [32-MUUK], Geometry 1 [NMAG211, přednáška]
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Skvělý výklad - nejprve nástřel toho, co se bude v dané kapitole probírat, poté definice a jejich význam, věty a důkazy podány velmi srozumitelnou podobou.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Výklad býval chaotický. Někdy se stávalo, že nedodržoval pořadí dle skript, takže to přispívalo ještě k dalšímu zmatení.
Comment on course, Geometry 1 [NMAG211, cvičení]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Na cvičení z geometrie nebolo nič vyslovene zlé. Prebrali sme úlohy ktoré boli zadané prednášajúcim tak, že sa dalo rozumieť odkiaľ sa vzal postup alebo trik ktorý sme použili. Znalosti získané na cvičení bohate stačili na úspešné zloženie počtovej časti skúšky, kde boli príklady väčšinou “typické” svojho druhu a nevyžadovali nejakú nadštandardnú úvahu, takže cvičenie splnilo svoj účel. Nechodil som na cvičenie vždy a keď som tam bol, nedával som vždy pozor, ale to bolo asi spôsobené viac pondelkovým ránom ako samotnou geometriou. Oceňujem možnosť opraviť si úlohu takže získanie zápočtu nie je nemožné ani keď to na prvý raz nevýjde.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Poznámka k dokumentom s cvičeniami a výsledkami: Pri výsledkoch mi veľmi chýbali návody. Berúc do úvahy, že sme na toľko učiva mali jedno cvičenie týždenne, na ktorom sme síce stihli prejsť všetky príklady ale veľa z nich iba povrchovo, bolo by fajn mať vedieť odkiaľ pochopiť, ako počítať, ak to človek nepochopil na hodine alebo chýbal na cvičení. Osobne veľa porozumenia početným úlohám pre mňa prichádza až doma po škole, keď sa samostatne venujem príkladom a budujem si z návodov intuíciu, čo v tomto prípade nebolo možné. Príprava na skúšku mi teda prišla do veľkej miery frustrujúca a beznádejná. Pomohli najviac robenie domácich úloh, to, čo som bola schopná pochopiť alebo si aspoň zapísať na cvičení, a vysvetlenia kamarátov.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Trošku nešťastným faktem je absence vzorových postupů alespoň u základních příkladů ze cvičení. Tím pádem pokud člověk z jakéhokoliv důvodu není na cvičení přítomen, je obtížné vlastní silou látku dohnat.
Student has disallowed display of personal data, 10.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Ocenil jsem předpřipravené sady příkladů. Jsou krásným průřezem probrané látky, obsahují jak rutinní tak i zajímavější příklady. Za mě dobře připraví na písemku a zároveň i ukáží pár zajímavostí navíc.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Úlohy řešené na cvičení i DÚ mi vyhovovaly.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Hezky zpracované cvičení, které připraví ke zkoušce. Jen bych ocenil i vzorový postup k jednotlivým sadám příkladů, ne jen řešení
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Cvičení byla dobře připravená. Obsahovala jednoduché příklady na definice i obtížné a zajímavé příklady.
Některé domácí úkoly byly skoro neupočítatelné bez nějakého softwaru, pokud člověk nepřijde na nějaký početně jednodušší způsob.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Ke cvičením bych měl velkou výtku ohledně dostupnosti řešených příkladů, která je v podstatě nulová. Pokud si člověk nepamatuje postup ze cvičení, pak je ve zkouškovém dosti ztracený a musí strávit hodně velké úsilí nad tím než postup sám znovu objeví.

Formát domácích úkolů mi přišel celkem náročný, ale ve výsledku prospěšný a užitečný.
Comment on course, Geometry 1 [NMAG211, přednáška]
Author of entry is known to survey organiser, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Prednáška Geometrie 1 bola celkom fajn, oceňujem organizáciu predmetu (dostupné skriptá online, úlohy, zadania na cvičenia, poznámky z prednášky tiež na stránke). Čo chýbalo boli riešenia úloh z cvičení, mali sme správne výsledky ale riešenia by boli čerešnička na torte. Mňa geometria veľmi zaujala, hlavne diferenciálna geometria, ale keby nie, možno by to bol na prednáške problém. Na to že sme mali jednu prednášku do týždňa sme prebrali rovnako veľa učiva ako na iných predmetoch ktoré mali 2 prednášky, tempo bolo smrtiace. Zápočet bol relatívne ľahko získateľný aj keď časovo náročný.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2025, 2. ročník, Obecná matematika, Bachelor's
Obsah predmetu mi prišiel veľmi zaujímavý, akurát trošku husto natlačený na seba. Mala som problém jednak stíhať chápať, čo sa deje, a zároveň mi prišlo, že sa napríklad diferenciálnej a projektívnej geometrii venovalo málo času.
Student has disallowed display of personal data, 13.02.2025, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Nemám co moc říct. Prostě to bylo dobré. Nechal bych tak jak to je.
Student has disallowed display of personal data, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, Bachelor's
Srozumitelná přednáška, jenom škoda, že jsme v tomto semestru dělali pouze křivky a ne plochy.
Student has disallowed display of personal data, 16.02.2024, 2. Year, Obecná matematika, Bachelor's
Geometrie byla pro mě zklamáním. Z Lingebry jsem měl vysoká očekávání. Samotné učivo by mohlo být zajímavé, ale nebyl jsem z něj nijak nadšený.
K předmětu byla dostupná skripta, která ale obsahovala věci, které nebyly na přednášce a přesto se zkoušely.
Student has disallowed display of personal data, 31.01.2024, 2. ročník, Matematika pro informační technologie, Bachelor's
Rovnou se přiznám, že tohle pro mě byl (zatím) asi nejotravnější předmět na matfyzu. Nicméně nemyslím si, že by byla chyba na straně přednášejícího nebo cvičící. Obecně mě geometrie nikdy extra nebavila a tento předmět můj názor příliš nezměním. Nicméně, co jsem slyšel od spolužáků, tak v tomhle postoji jsem spíše ojedinělý.

Materiály k teoretické části v podobě souboru vět a definic mi přišly v pohodě, ačkoliv některé kroky v důkazech byly udělány až příliš narychlo a musel někdy ztrávit několik minut přemýšlením, proč platí druhá rovnost na třetím řádku a podobně.

Čistě drobný tip pro úpravu skript (který se vztahuje na více předmětů, nicméně tady mě pálil asi nejvíc) z mé strany by byl ten, že by se u odborných termínů mohl uvádět i jejich anglický překlad, protože pokud si chci nějakou věc podrobněji nastudovat, tak internetové materiály v češtině jsou v podstatě žádné a při hledání anglických vždycky ztratím čas tím, že se snažím najít překlad nějakého termínu, což jde většinou sice rychle, ale u některých mi to zabralo poměrně dost času.

Zkouška byla vcelku mírná a snažší než jsem očekával.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html