When the course guarantor is selected, comments will be displayed regarding his/her teaching performance as well as that of all the other teachers teaching the course. If a teacher who is not the course guarantor is selected, only comments related to his/her teaching will be displayed.
prof. MUDr. Miloš Pešek, CSc. [14-340], Pneumology [EP0104340, praktická cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 05.07.2024, 4. Year, Všeobecné lékařství, Master's
Děkuji moc panu profesorovi za výuku během praxe.
Myslím si, je moc dobrý probírat přednášku během 20-30 minut a pak jít k pacientům, nemoc kterých odpovídá tématu předem prohrané přednášky! Také skupinky ze 2-3 studentů jsou moc komfortní pro praktickou výuku.
Také osobně děkuji za úžasný týden letní praxe na plicní klinice, jsem si ten týden fakt užil a konečně se naučil poslouchat plíce. Každý lékař/lékařka byl(-a) moc ochotný odpovědět na veškeré otázky i když byl/byla moc obsazen(-a).
Také děkuji za sdílené prezentace na moodle kurzu!
Comment on course, Pulmonary medicine [E0110026, cvičení]
Student has disallowed display of personal data, 25.05.2023, 5. ročník, Všeobecné lékařství, Master's
Celkově se mi organizace tohoto bloku zdála špatná a s tím souvisí i kvalita výuky. Často jsme někde na někoho čekali a postávali.
Student has disallowed display of personal data, 03.06.2023, 5. Year, Všeobecné lékařství, Master's
Jediný dobrý den výuky byl na JIP, jméno pana doktora už si bohužel nepamatuji. Rozdělil nás na menší skupinky, každý jsme dostali přiděleného pacienta, Anamnéza, vyšetření, poté jsme se společně podívali na laboratoř a snímky, rozebrali jsme si pacienta a léčbu. Skvělá práce.
Student has disallowed display of personal data, 03.06.2023, 5. Year, Všeobecné lékařství, Master's
Moc kladných věcí opravdu napsat nejde. Výuka na plicní klinice byla jedna z nejhorších co jsem za celé studium zažil. To co bylo špatně není jen nešvar Plicní kliniky, asi poloviny dalších pracovišť, na která jsem letos chodil. Ovšem na Plicní klinice to bylo nejhorší. Hlavní problém je je podle mě to že výuka nemá žádný systém, zde působila až improvizovaně. Samozřejmě podmínky ve zdravotnictví jsou jaké jsou.. Doktorů je málo, studentů je hodně, do toho máte ambulance, oddělení, tenhle týden jsou dovolené, atd. Slyšel jsem to letos všude kam jsem přišel. Ve výsledku pak doktor bez připravené výuky neví co má s takovým počtem studentů dělat, takže je nažene do seminární místnosti a spustí 4 hodinovou powerpointovou prezentaci. Ta je pro studenta pouze pasivním poslechem bez jakékoliv interakce. Odolnější student se snaží vytrvat s pohledem upřeným na slide, ten méně odolný sklouzne do spánku a nebo k mobilnímu telefonu. Překvapivě je ale efekt pro oba studenty stejný. Po 4 hodinách odchází oba aniž by věděli co se vůbec dělalo. Mnohokrát jsem se během roku zamyslel jak mě Lékařská fakulta připravuje na mé budoucí povolání.. Vcelku dobře, pokud mé budoucí povolání bude znamenat sedět od sedmi do tří někde před powerpointem. Je to opravdu ubíjející a i mé snahy tento monotónní prožitek nabourat ztroskotají vždy na tom samém: "Je nás málo, vás je hodně, do toho mám ambulance, a tenhle týden jsou dovolené". Pochopte prosím že z pasivního poslechu prezentace nemá medik nic. Užitečnější by pro vzdělání bylo nechat ty lidi doma. Protože pasivní poslech nemůže nikdy konkurovat aktivnímu učení. Powerpoint by podle mého názoru měl mít místo ve výuce pouze pro prezentaci kazuistik, to je podle mě skvělá věc. Cokoliv si mohu přečíst v učebnici sám aktivně, nemá smysl pasivně prezentovat a ztrácet čas pro jinou formu výuky.
Obešli jsem letos ve stejném počtu 18ti mediků spoustu klinik a pracovišť a na některých výuka i v takovém počtu lidí fungovala velmi kvalitně a přínosně. Není to snadné s takovým počtem lidí pracovat, ale jde to. Když se ohlédnu za celým rokem a hledám co je tím klíčem k dobé výuce, to co je na všech dobrých klinikách a chybí na všech těch horších: PLÁN A SYSTÉM VÝUKY. Na těch dobrých klinikách rozdělili ten hrozivý počet téměř 20ti lidí na menší skupiny (2-4) s tím už se dalo pracovat. Menším skupinám je možné přidělit pacienty, nechat je si zkusit vyšetření, nebo některé výkony. Potom si to s dozorujícím lékařem rozebrat. Je možné poslat mediky na ambulanci, příjem, lůžkové oddělení, kde o nás příslušní lékaři předem ví a mají pro nás připravený program, pacienty. To byl přístup například na psychiatrii. Další způsob jak pracovat s tak velkou skupinou mediků v malém počtu lékařů: Lékař vezme celou skupinu (nebo si je rozdělí s kolegou na poloviny) na oddělení. Přijdou k pacientovi a vyzve někoho ze studentů aby pacienta vyšetřil, odebral anamnézu. Lékař medika kontroluje, ostatní sledují, poté se můžou vystřídat. Celá skupina pak vidí kompletní vyšetření pacienta s komentářem lékaře a sami se na tom vyšetření podílí. Taková byla praktika například na Pediatrii, nebo na Neurologii. Další možnosti výuky představují pak trenažery, figuríny, zvířecí modely.
Na závěr bych rád řekl, že po celém tomhle roce nejsem naštvaný nebo zhrzený. Uvědomuji si že organizovat výuku v mnohdy komplikovaných personálních podmínkách není vůbec snadné. Chci se ale posouvat směrem k mému budoucímu povolání. Snad něco z toho co jsem napsal trochu pomůže, abychom se na výuku na Naší fakultě mohli podívat komplexně a z více úhlů pohledu. Celé mi to přijde spíše jako obrovská škoda.. Každý chce dělat nějaký obor a tím pádem pro většinu studentů jsou tahle praktika vlastně prvním a také posledním blízkým kontaktem s Vaším oborem. Poslední možností poznat Váš obor a seznámit se s ním a chtít v něm pokračovat i po studiu. Vím že Váš obor toho má hodně co ukázat, jen mi přijde škoda, že jsme toho viděli tak málo.
Student has disallowed display of personal data, 12.06.2023, 5. Year, Všeobecné lékařství, Master's
Až na dvě praktika, kdy se nám doopravdy někdo věnoval, byl tento týden ztráta času. Nejlépe z plicní kliniky znám gauče u automatu a gauče před JIP.
Student has disallowed display of personal data, 13.06.2023, 5. Year, Všeobecné lékařství, Master's
Seminář se mi líbil hlavně s Mudr. Havlem.
Student has disallowed display of personal data, 13.06.2023, 5. Year, Všeobecné lékařství, Master's
Ocenila bych lepší organizaci, třeba alespoň informační email před začátkem bloku.