Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 173)
 
   Přihlásit přes CAS
Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí (11301)
Základní informace
Univerzita Karlova
Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí
běží přijímací řízení
Smíšené
angličtina
Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí
Kurz je navržen tak, aby připravil účastníky na práci v oblasti rozvoje vzdělávání, na působení v centrech výuky a vzdělávání, přičemž zahrnuje specifické školení v nástrojích, metodách a strategiích používaných při rozvoji pedagogických kompetencí u vyučujících. Dále se zaměřuje na mechanismy podporující reflexivní přístupy u všech členů akademické komunity, budování motivace pro vyučující i jejich studenty, kroky při navrhování studií zaměřených na výuku a učení a přispívání k rozsáhlejším změnám na fakultní i univerzitní úrovni s důrazem na kvalitní výuku.
- Modul 1: 7. února, 12,00-16,30 (prezenčně) – Malá zasedací síň (Small conference room)
- Modul 2: 14. února, 12,00-15,30 (online)
- Modul 3: 28. února, 12.00-15.30 (online)
- Modul 4: 7. března, 12.00-15.30 (prezenčně) – Kampus Hybernská, D3 cowork
- Modul 5: 21. března, 12.00-15.30 (online)
- Modul 6: 28. března, 12.00-15.30 (online)
- Modul 7: 11.dubna, 12.00-15.30 (prezenčně) – Kampus Hybernská, D3 cowork
- Modul 8: 15.dubna, 14:00 – 17:00 (online)
- Modul 9: 25.dubna, 12,00-16,30 (prezenčně) – Kampus Hybernská, D3 cowork
- Modul 10: 9. května, 12.00-15.30 (online)
- Modul 11: 16. května, 12.00-15.30 (online)
- Modul 12: 23. května, 12.00-15.30 (online)
- Modul 13: 13. června, 12.00-15.30 (prezenčně) – Malá zasedací síň (Small conference room)

Účastníci musí absolvovat alespoň 75 % všech synchronních setkání.
Účastníci budou v průběhu semestru shromažďovat různé prvky portfolia. Tyto prvky jsou popsány níže:
Module 1: Reflect on your initial goals and initial synchronous meeting and modify goals/plan
Module 3: Identify what can you do for enhancing students' motivation.
Module 4: Perform peer observation and give feedback debriefings.
Module 5: Reflect on the examples of cultural crash in HE.
Module 6: Identify a particular educational development need at your faculty; make an "ideal offer" for the faculty.
Module 7: Reflect on pros and cons of various reflective practices and sketch a personal action plan.
Module 8: Conduct semi-structured interviews with one early career academic, analyse the interview and write a report.
Module 9: Complete a reflective task; make a plan to stay updated on educational technology.
Module 11: Reflect on what “culture of teaching” changes you would like to see at your faculty and identify a few concrete steps you could take to help facilitate those changes.
Module 12: Identify a problematic situation you have been a part of and how you might address it given the strategies discussed.
Module 13: Develop 5-year educational development plans including resources and support needed.
min. úroveň angličtiny B2 podle CEFR
magisterský titul

Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu.
Na konci tohoto kurzu budou účastníci schopni: 

popsat škálu programových a podpůrných služeb/nástrojů, které může centrum pro podporu výuky poskytovat, včetně specifických výhod a omezení jednotlivých typů služeb/nástrojů, 
vybrat, navrhnout a implementovat různé z těchto programových a podpůrných služeb/nástrojů podle potřeby fakulty, cílů a publika, 
využívat hotové nebo na míru vytvořené nástroje k provádění pozorování ve výuce a účinně sdělovat vyučujícím výsledky těchto pozorování, 
pomáhat vyučujícím při výběru vhodných nástrojů digitálních technologií pro dosažení jejich pedagogických cílů, 
rozvíjet vlastní kulturní kompetence a zavádět konkrétní techniky, které pomáhají rozvíjet tyto kompetence u vyučujících na fakultě. 
vyhledávat a využívat výzkumné studie v oblasti vzdělávání, které pomáhají vyučujícím při řešení pedagogických problémů, 
identifikovat a poskytovat konkrétní, na důkazech založené strategie, které mohou jednotliví vyučující využít při dosahování konkrétního pedagogického cíle nebo při řešení konkrétního pedagogického problému, 
popsat a připravit konkrétní mechanismy pomoci novým vyučujícím na fakultě při rozvíjení jejich pedagogických kompetencí a reflektivním zlepšování jejich pedagogické praxe, 
popsat své individuální profesní cíle v rámci své funkce, včetně dlouhodobých cílů pro komunitu vyučujících na své fakultě, a cítit se jistě v mnoha krocích potřebných k jejich dosažení. 
Garant Telefon Email
Sarah M. Leupen, Ph.D. sarah.leupen@gmail.com
Akreditace
11000 - Univerzita Karlova
437/2024
27.11.2024
27.11.2034
Podrobné informace
4
102 (v hodinách celkem)
Pedagogika (0111)
Míra účasti
Portfolio
Úroveň Znalosti Dovednosti Kompetence
Úroveň 7 vysoce specializované znalosti, z nichž některé jsou v popředí znalostí v oboru práce nebo studia, sloužící jako základ originálního myšlení nebo výzkumu
kritické uvědomování si znalostí v oboru a na rozhraní mezi různými oblastmi
speciální dovednosti požadované při řešení problémů ve výzkumu a/nebo při inovacích s cílem rozvíjet nové znalosti a postupy a integrovat poznatky z různých oblastí řídit a transformovat pracovní nebo vzdělávací kontexty, které jsou složité, nelze je předvídat a vyžadují nové strategické přístupy
nést odpovědnost za přispívání k profesním znalostem a postupům a/nebo za posuzování strategických výkonů týmů
27.11.2024
27.11.2034
Institucionální mechanismus zajišťování kvality
Zajišťuje RVH UK v rámci procesu vnitřního zajišťování kvality
Ensured by CU’s IEB as a part of the internal quality assurance process
Termín kurzu a místo konání
07.02.2025
13.6.2025
2024/2025
Informace pro uchazeče
15
0 Kč / kurz
16.12.2024
17.01.2025
Mgr. Bartłomiej Wróblewski
bartlomiej.wroblewski@ruk.cuni.cz
Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu.
Informace k zápisu
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK