Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí (11301)
Základní informace | |||||||||
Univerzita Karlova | |||||||||
Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí | |||||||||
běží přijímací řízení | |||||||||
Smíšené | |||||||||
angličtina | |||||||||
Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí | |||||||||
Kurz je navržen tak, aby připravil účastníky na práci v oblasti rozvoje vzdělávání, na působení v centrech výuky a vzdělávání, přičemž zahrnuje specifické školení v nástrojích, metodách a strategiích používaných při rozvoji pedagogických kompetencí u vyučujících. Dále se zaměřuje na mechanismy podporující reflexivní přístupy u všech členů akademické komunity, budování motivace pro vyučující i jejich studenty, kroky při navrhování studií zaměřených na výuku a učení a přispívání k rozsáhlejším změnám na fakultní i univerzitní úrovni s důrazem na kvalitní výuku. | |||||||||
- Modul 1: 7. února, 12,00-16,30 (prezenčně) – Malá zasedací síň (Small conference room) - Modul 2: 14. února, 12,00-15,30 (online) - Modul 3: 28. února, 12.00-15.30 (online) - Modul 4: 7. března, 12.00-15.30 (prezenčně) – Kampus Hybernská, D3 cowork - Modul 5: 21. března, 12.00-15.30 (online) - Modul 6: 28. března, 12.00-15.30 (online) - Modul 7: 11.dubna, 12.00-15.30 (prezenčně) – Kampus Hybernská, D3 cowork - Modul 8: 15.dubna, 14:00 – 17:00 (online) - Modul 9: 25.dubna, 12,00-16,30 (prezenčně) – Kampus Hybernská, D3 cowork - Modul 10: 9. května, 12.00-15.30 (online) - Modul 11: 16. května, 12.00-15.30 (online) - Modul 12: 23. května, 12.00-15.30 (online) - Modul 13: 13. června, 12.00-15.30 (prezenčně) – Malá zasedací síň (Small conference room) Účastníci musí absolvovat alespoň 75 % všech synchronních setkání. Účastníci budou v průběhu semestru shromažďovat různé prvky portfolia. Tyto prvky jsou popsány níže: Module 1: Reflect on your initial goals and initial synchronous meeting and modify goals/plan Module 3: Identify what can you do for enhancing students' motivation. Module 4: Perform peer observation and give feedback debriefings. Module 5: Reflect on the examples of cultural crash in HE. Module 6: Identify a particular educational development need at your faculty; make an "ideal offer" for the faculty. Module 7: Reflect on pros and cons of various reflective practices and sketch a personal action plan. Module 8: Conduct semi-structured interviews with one early career academic, analyse the interview and write a report. Module 9: Complete a reflective task; make a plan to stay updated on educational technology. Module 11: Reflect on what “culture of teaching” changes you would like to see at your faculty and identify a few concrete steps you could take to help facilitate those changes. Module 12: Identify a problematic situation you have been a part of and how you might address it given the strategies discussed. Module 13: Develop 5-year educational development plans including resources and support needed. |
|||||||||
min. úroveň angličtiny B2 podle CEFR magisterský titul Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu. |
|||||||||
Na konci tohoto kurzu budou účastníci schopni: popsat škálu programových a podpůrných služeb/nástrojů, které může centrum pro podporu výuky poskytovat, včetně specifických výhod a omezení jednotlivých typů služeb/nástrojů, vybrat, navrhnout a implementovat různé z těchto programových a podpůrných služeb/nástrojů podle potřeby fakulty, cílů a publika, využívat hotové nebo na míru vytvořené nástroje k provádění pozorování ve výuce a účinně sdělovat vyučujícím výsledky těchto pozorování, pomáhat vyučujícím při výběru vhodných nástrojů digitálních technologií pro dosažení jejich pedagogických cílů, rozvíjet vlastní kulturní kompetence a zavádět konkrétní techniky, které pomáhají rozvíjet tyto kompetence u vyučujících na fakultě. vyhledávat a využívat výzkumné studie v oblasti vzdělávání, které pomáhají vyučujícím při řešení pedagogických problémů, identifikovat a poskytovat konkrétní, na důkazech založené strategie, které mohou jednotliví vyučující využít při dosahování konkrétního pedagogického cíle nebo při řešení konkrétního pedagogického problému, popsat a připravit konkrétní mechanismy pomoci novým vyučujícím na fakultě při rozvíjení jejich pedagogických kompetencí a reflektivním zlepšování jejich pedagogické praxe, popsat své individuální profesní cíle v rámci své funkce, včetně dlouhodobých cílů pro komunitu vyučujících na své fakultě, a cítit se jistě v mnoha krocích potřebných k jejich dosažení. |
|||||||||
|
|||||||||
Akreditace | |||||||||
11000 - Univerzita Karlova | |||||||||
437/2024 | |||||||||
27.11.2024 | |||||||||
27.11.2034 | |||||||||
Podrobné informace | |||||||||
4 | |||||||||
102 (v hodinách celkem) | |||||||||
Pedagogika (0111) | |||||||||
Míra účasti Portfolio |
|||||||||
|
|||||||||
27.11.2024 | |||||||||
27.11.2034 | |||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Institucionální mechanismus zajišťování kvality | |||||||||
Zajišťuje RVH UK v rámci procesu vnitřního zajišťování kvality | |||||||||
Ensured by CU’s IEB as a part of the internal quality assurance process | |||||||||
Termín kurzu a místo konání | |||||||||
07.02.2025 | |||||||||
13.6.2025 | |||||||||
2024/2025 | |||||||||
Informace pro uchazeče | |||||||||
15 | |||||||||
0 Kč / kurz | |||||||||
16.12.2024 | |||||||||
17.01.2025 | |||||||||
Mgr. Bartłomiej Wróblewski | |||||||||
bartlomiej.wroblewski@ruk.cuni.cz | |||||||||
![]() |
|||||||||
Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu. | |||||||||
Informace k zápisu | |||||||||
![]() |