EdTech a vzdělávání (10128)
Základní informace | |||||||||
Univerzita Karlova | |||||||||
EdTech a vzdělávání | |||||||||
běží přijímací řízení | |||||||||
Smíšené | |||||||||
čeština | |||||||||
EdTech a vzdělávání | |||||||||
Cílem tohoto kurzu vedoucího k získání mikrocertifikátu je vybavit studující znalostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní vytvářet vzdělávací projekty a efektivně vzdělávat v digitálním, či hybridním prostředí. Absolventi získají teoretické dovednosti, podněty pro praxi a osvojí si strategie, jak účelně vytvářet podnětné vzdělávací situace s využitím ICT/IT a naplňovat své edukační cíle. Učení za pomoci ICT/IT má svá specifika, a to jak na straně technologie, tak vyučujícího i studujícího. Každý nástroj disponuje jinými možnostmi, příležitostmi a limity. Stejně tak v různých výukových situacích má studující určité kapacity a předešlé zkušenosti, což je při přípravě výuky třeba zohledňovat. Kurz nabízí znalosti z tvorby vzdělávacích situací v digitálních aplikacích, hrách, VR, ale i legislativní a strategický rámec pro vzdělávání. | |||||||||
Program EdTech a vzdělávání představuje ucelený vzdělávací kurz, který se skládá z deseti modulů. Cílem kurzu je vybavit studenty znalostmi o teoriích učení v digitálním prostředí, se zásadami digitální didaktiky a se specifickými nástroji, mezi které patří např. moderní eLearningové platformy, vzdělávací hry, drobné aplikace. Program seznámí studenty s aktuálními možnostmi a pomůže jim budovat kompetence ke kreativnímu nacházení vlastních řešení. Program bude využívat pestrou škálu výukových metod – bude kombinovat přímou výuku se samostudiem, projektovým učením v týmu a studenti budou také moci v rámci mentoringu konzultovat svoje vlastní nápady vycházející z praxe. Kurz se skládá z 10 základních témat/modulů: Technologie ve vzdělávání (EdTech) - aktuální výzkum; Specifické způsoby vzdělávání v online prostoru; Konstruktivistická výuka a základní principy digitálních médií; Legislativní a strategické rámce vzdělávání: Strategie 2030+; Nová informatika; Pokročilá tvorba: Specifika vývoje vzdělávacího SW; Digitální didaktika u studujících se speciálními potřebami; Práce s lidmi v digitálním prostředí; Mediální a informační vzdělávání; VR ve vzdělávání. Moduly jsou dle potřeb složeny z části z výuky, která je kombinací přednášky a semináře, z praktických úkolů a samostudia předepsané literatury a studijních opor v Moodle. |
|||||||||
Podmínkou zápisu je ukončené středoškolské vzdělání s maturitou. Žádné specifické prerekvizity či vzdělání nejsou nutné. Nutná je znalost českého jazyka, jež se ověřuje doložením motivačního dopisu v českém jazyce. V případě většího počtu přihlášených studentů, než je kapacita, budou organizátoři přistupovat k evaluaci na základě motivačních dopisů zájemců. Požadavky na motivační dopis: Pro vstup do studia prosím doložte motivační dopis v českém jazyce, ve kterém popíšete svou dosavadní kariéru či studium, vizi svého vzdělávání a jeho dalšího uplatnění v praxi či výzkumu. Prosím buďte velmi specifičtí zejména v oblasti vašich vzdělávacích potřeb v oblasti EdTech a kariérní či osobní motivace. |
|||||||||
Znalosti - absolvent je schopen Definovat různé typy vzdělávání v digitálním prostředí, spec. vzdělávání skrze digitální hry, digitální aplikace, learning management systems (LMS) a virtuální realitu (VR); popsat jejich limity a příležitosti. Dovednosti - absolvent je schopen Analyzovat legislativní a strategický rámec pro vzdělávání v digitálním prostředí v ČR. Navrhnout efektivní vzdělávací situaci v digitálním prostředí a VR. Realizovat online výuku za použití vhodných nástrojů a technik pro aktivaci všech skupin studujících, vč. studujících s vybranými specifickými potřebami. Využít základní principy mediálního vzdělávání. Kompetence - absolvent je schopen Analyzovat vzdělávací příležitosti v digitálním prostředí, specificky vzdělávání skrze digitální hry, digitální aplikace, LMS a VR. Navrhnout nejvhodnější možnost řešení vzdělávací potřeby/situace pro konkrétní studující a skupiny studujících, následně je realizovat a/nebo k řešení poskytnout komentář o příležitostech a limitech. |
|||||||||
https://uisk.ff.cuni.cz/cs/pro-verejnost/celozivotni-vzdelavani/edtech-a-vzdelavani/ | |||||||||
|
|||||||||
Akreditace | |||||||||
11000 - Univerzita Karlova | |||||||||
127/24 | |||||||||
27.3.2024 | |||||||||
27.3.2034 | |||||||||
Podrobné informace | |||||||||
6 | |||||||||
150 (v hodinách celkem) | |||||||||
Kurz má celkový rozsah 150 hodin (54 vyučovacích hodin v prezenčním a online studiu, 96 hodin další časové zátěže). | |||||||||
1 | |||||||||
Informační a komunikační technologie (ICT) – obory jinde neuvedené (0619) | |||||||||
Písemná zkouška | |||||||||
Dozor s ověřením totožnosti | |||||||||
|
|||||||||
27.3.2024 | |||||||||
27.3.2034 | |||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Institucionální licence | |||||||||
schváleno Radou pro vnitřní hodnocení: 27.3.2024, identifikační kód schválení: 127/24 | |||||||||
approved by the Internal Evaluation Board: 3/27/2024, approval identification code: 127/24 | |||||||||
Termín kurzu a místo konání | |||||||||
17.02.2025 | |||||||||
16.5.2025 | |||||||||
2024/2025 | |||||||||
letní semestr | |||||||||
FF UK | |||||||||
Informace pro uchazeče | |||||||||
20 | |||||||||
10000 Kč / kurz | |||||||||
10.01.2025 | |||||||||
12.02.2025 | |||||||||
Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D., tel: 221619910 | |||||||||
michaela.slussareff@ff.cuni.cz | |||||||||
![]() |
|||||||||
Informace k zápisu | |||||||||
![]() |