Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 155)
 
   Přihlásit přes CAS
Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - I. pro začátečníky (8479)
Základní informace
Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - I. pro začátečníky
Kód varianty (CID): 9774
kurz zrušen, přijímací řízení zastaveno
Zaměření: Program CŽV - zájmový
Fakulta: Pedagogická fakulta
Katedra matematiky a didaktiky matematiky [41-KMDM]
prezenční
čeština
Učitelé denně zažívají bezpočet situací, pro které nemají a ani nemohou mít připraven scénář a na které musí velmi rychle reagovat. Mnohdy je jejich reakce klíčová například pro budování bezpečného prostředí pro děti a dobré vztahy ve třídě. To klade na kompetence učitele velké nároky nejen z oblasti didaktických znalostí obsahu učiva, ale je potřeba, aby permanentně reflektoval průběh učení po stránce rozvoje kognice jednotlivých žáků, po stránce rozvoje jejich metakognitivních schopností, i po stránce budování klimatu ve třídě (tj. reflexe osobnosti jednotlivých žáků i sociálních vazeb ve třídě). K tomu si učitel vytváří důkazy o učení žáků a na základě nich formuluje individualizaci/diferenciaci pro příští edukační/reedukační kroky. K tomu napomáhá využití vhodně volených nástrojů formativního hodnocení (resp. responzivní výuky) vzhledem k cílům výuky.
Kurz je určen učitelům I. stupně základních škol, asistentům, speciálním pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům, kteří se rozhodli vydat se na cestu budování podpůrného prostředí pro učení se svých žáků, ale i u sebe samého. Není nutné, aby účastník měl zkušenosti s výukou Hejného metodou.
MSMT - 193/2022-3-164
MŠMT ČR
MSMT 11914/2017-1
Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - I. pro začátečníky
Kurz je rozdělen do dvou bloků ve 2 dnech 4 x 45 min Celkem 8 vyučovacích hodin.
Blok I: (2x 90 min)
a) Vlastními prožitky se účastníci seznámí s principy osobnostně rozvíjejícího pojetí výuky a s tvorbou představ žáků o některých matematických pojmech (např. číslo, zlomek, rovnice, geometrické pojmy, …), vztazích (dělitelnost, rovnice, … ), procesech (číselné operace, konstrukce, …) a situacích (matematické jazyky v různých kontextech, rovnicové situace, evidence, …) jako východisko pro práci s nástroji responzivní výuky. (90 min)
b) Analýza videonahrávky a žákovských prací (90 min)
Blok II: (2x 90 min)
c) Sdílení ukázek dobré praxe, analýza osobních příběhů, videonahrávek částí výuky účastníků. (90 min)
d) Tvorba gradovaných úloh s diagnostickým potenciálem, příprava části vlastní výukové hodiny se zaměřením na využití prvků formativního hodnocení. (90 min)

16
Cílová skupina: pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, speciální pedagogové
Kurz je určen zejména učitelům I. stupně základních škol a dále asistentům, speciálním pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům, kteří se rozhodli vydat se na cestu budování podpůrného prostředí pro učení se svých žáků, ale i u sebe samého.

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Pedagogika (0111)
Podmínky absolvování a kvalifikace
nejsou stanoveny
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
Garant a místo
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Pedagogická fakulta UK
Termín a délka
2023/2024
zimní semestr, Září
01.12.2023
Krátkodobé
8 (v hodinách celkem)
I. setkání - 4 hodiny - pátek 1. 12. 2023 od 13:00 do 16:15 (včetně 15 min. pauzy), II. setkání - 4 hodiny - pátek 8. 12. 2023 od 13:00 do 16:15.
Poplatky a financování
1800 Kč / kurz
Číslo účtu: 85236011/0100
variabilní symbol: 636023
Přihláška
Centrum celoživotního vzdělávání, pouze elektronické přihlašování
Bc. Klára Hašková, DiS.
klara.haskova@pedf.cuni.cz
221900342
11.10.2023
20.11.2023
Kontakt na Katedru matematiky a didaktiky matematiky: PhDr. Jana Slezáková, PhD. - jana.slezakova@pedf.cuni.cz
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK