Komplexní krizová komunikace (40 VH) (9508)
Základní informace | |
Komplexní krizová komunikace (40 VH) | |
Kód varianty (CID): | 9508 |
přijímací řízení ukončeno | |
Zaměření: | Program CŽV - na výkon povolání |
Fakulta: | Přírodovědecká fakulta |
Centrum dalšího vzdělávání [31-643] | |
prezenční | |
čeština | |
Navržený vzdělávací program nabízí pedagogickým pracovníkům možnost pro zvýšení kompetencí v oblasti řešení krizových situací ve školní praxi i mimo ni. Hlavní náplní kurzu je osvojení technik tzv. „krizové intervence“. Účastníci získají základní teoretické znalosti i praktické dovednosti v těchto technikách. Uvedené postupy lze využít jak v běžném pedagogickém prostředí, tak v krizových situacích, se kterými se lidé mohou setkat i v osobním životě. V první části kurzu budou účastníci seznámeni s obecným postupem a terminologií poskytování krizové intervence ‒ definice, význam, charakteristika a průběh krize, typologie krizí a základy práce s člověkem v krizi (technika provázení, práce s emocemi, zrcadlení, normalizace, zarámování rozhovoru, zakázka, skrytá zakázka, žádoucí vyrovnávací strategie). V dalších částech kurzu budou tyto postupy prakticky procvičovány a aplikovány na konkrétních tématech krizových situací. Obecné postupy v nich budou obohaceny o specifika, která dané situace vyžadují. Spektrum témat, které kurz pokrývá, jsou např.: vývojové a tranzitorní krize, akutní stresová reakce, traumatické a posttraumatické stavy, práce s dětmi v krizi, závislosti a psychopatologie, týrání a zneužívání (včetně domácího násilí), smrt, umírání a sebevražedná problematika. Pro mnoho učitelů jsou tyto situace velmi zátěžové, neboť se s nimi doposud nemuseli setkat, či netuší, jak na ně reagovat a jakým způsobem s jednotlivými osobami komunikovat. První kontakt a řešení těchto situací by tedy měli zvládat všichni pedagogové. Součástí kurzu jsou i témata psychohygieny, význam prevence, možnosti řešení ve školním prostředí (např. spolupráce s metodiky prevence, třídními učiteli, školními psychology) jakož i přehled možných návazných služeb – tzv. „síť“ (krizová centra, krizové linky, občanské poradny a další zařízení). Cílem kurzu je rozvinout kompetence účastníků i pro distanční výuku, která může být doplňkem pro prezenční formy, a naznačit cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u žáků formou zaměření se na specifika distanční komunikace. Věnuje se rozdílům distanční a prezenční komunikace z hlediska sociální psychologie a pedagogické praxe, probírány jsou výhody a nevýhody distančního způsobu interakcí mezi lidmi a využívání moderních prostředků a forem výuky. Kurz obsahuje praktické nácviky, řešení modelových situací, diskuse o problematice a sebereflexe pokroku studentů. |
|
: vzdělávací program byl akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č.j.: MŠMT-21788/2022-4-813 | |
MŠMT | |
6968/2019-1 | |
Komplexní krizová komunikace (40 VH) | |
Program je v celkovém rozsahu 40 vyučovacích hodin. | |
20 | |
Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci dle Zákona č. 563/2004 Sb. (Zákon o pedagogických pracovnících), tedy přímou pedagogickou činnost realizující zaměstnanec právnické osoby vykonávající činnost školy nebo školského zařízení zařazeném v rejstříku škol. | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci (1022) | |
magisterské | |
Z prostředků účastníka | |
jiný účel | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
jiná | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
![]() |
|
§ 10 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků | |
![]() |
|
![]() |
|
Garant a místo | |
Mgr. Radim Kuba | |
Katedra učitelství a didaktiky biologie | |
Katedra učitelství a didaktiky biologie | |
učebna B2P, Viničná 7, Praha 2 | |
Termín a délka | |
2022/2023 | |
zimní i letní semestr | |
15.02.2023 | |
Krátkodobé | |
40 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
3800 Kč / kurz | |
Přihláška | |
KUDBI | |
Mgr. Radim Kuba | |
radim.kuba@natur.cuni.cz | |
221951938 | |
01.02.2023 | |
![]() |