Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 153)
 
   Přihlásit přes CAS
Brand Safety Academy FSV UK 2023 (8297)
Základní informace
Brand Safety Academy FSV UK 2023
Kód varianty (CID): 9312
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován
Zaměření: Program CŽV - zájmový
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Institut komunikačních studií a žurnalistiky [23-IKSZ]
prezenční
čeština
Vzdělávací projekt Brand Safety Academy poukazuje na problematiku bezpečnosti značky v kontextu nežádoucího obsahu na internetu. Cílem je seznámit profesionály z branže s novou výzvou v oblasti marketingu a představit i první výsledky bádání v této oblasti na FSV UK.

Na celodenním semináři se účastníci dozvědí, co může ohrozit značky, snížit jejich hodnotu a jak se bránit případným ztrátám. Přednášky se zaměří na útoky na věrohodnost, spolehlivost, kvalitu nebo zdravotní nezávadnost produktů, fámy o představitelích značek nebo managementu firmy. Takové, internetem či mailem šířené dezinformace mohou být fatální. Například falešné zprávy o insolvenci bank mohou vést až k jejich faktické likvidaci.

Během dopoledne vystoupí jak členové FSV UK, tak specialisté z komerčního sektoru a zástupci odborných organizací.

Brand Safety Academy FSV UK 2023 uzavře slavnostní předání účastnických certifikátů.

Brand Safety Academy FSV UK 2022
Datum: 18. dubna 2023

Syllabus (program):

9:00 Úvod

9:10 Honza Suda, ÚVOD DO BRAND SAFETY
Co všechno znamená Brand Safety z pohledu značky a jaké vůbec mohou mít informace na značky vliv? Jaké jsou výsledky výzkumů věnujících se této oblasti. Proč a jakými cestami se mohou značky v této oblasti vydat?

9:40 Jindřich Oukropec, ZNAČKY VS. HOAXY: TAKTIKY KE ZMÍRNĚNÍ REPUTAČNÍCH HROZEB
Ale ta čokoláda způsobuje rakovinu! Fámy a nesmysly se v online prostředí šíří rychlostí blesku. Lépe odpovídají algoritmům, jsou šokující a některým dokonce přináší zisk. Nastupující éra digitální propagandy bohužel znamená hrozbu pro pečlivě budované reputace značek. Co to znamená pro firmy a jak se mohou bránit? Jindřich Oukropec představí úspěšné komunikační taktiky ze světa vědy a ze zahraničí.

10:10 Jan Klouda, KAM V PŘÍPADĚ NOUZE VOLÁ VODAFONE?
Pověst značky ovlivňují okolnosti, které má její nositel pod kontrolou spolu s okolnostmi, které pod kontrolou nemá. Pro korporace, jejichž obchodní úspěch na sílu a pověst značky spoléhá, představují vnější vlivy hrozbu, které se obtížně čelí. Ani dlouhodobé úsilí a skutečné příklady prozákaznického anebo společensky odpovědného chování často pro dobrou pověst nestačí, protože pozorovatelé nemají možnost rozpoznat pravdivost a relevanci různých informací anebo o to nemají z logických důvodů zájem. Korporace přesto musí svou značku rozvíjet a podporovat její známost. K tomu je nezbytná aktivní spolupráce a důvěra všech, kteří mohou dosažení takto nastaveného cíle podpořit.

10:40 PAUZA

11:00 Roman Čihalík, KDO VÁM MŮŽE POMOCI?
Na dezinformačních webech se mimo jiné dozvíte, že "NELEŽ je banda zakomplexovaných aktivistů, kteří se jmenovali samojedinými vykladači té správné pravdy". Předseda spolku NELEŽ Roman Číhalík se vás pokusí přesvědčit, že je to trochu jinak a ukáže vám, proč tvůrci reklamy bojují proti reklamě a proč si mají značky dávat pozor v jakém kontextu se objevuje jejich reklama.

11:30 Anna Shakhdinarian, BEZPEČNOST ZNAČKY JAKO PRIORITA V DOBĚ NEJISTOTY
Anna vás provede rolemi, které v rozhodování hrají minulé zkušenosti, současné okolnosti a psychologické faktory. Nezapomene ani na dvojí povahu internetu, která poskytuje bezedný zdroj informací a inovací, ale i nástroje k trestné činnosti a propagandě. A nakonec zjistíte, jak ve své firmě zajistit bezpečnost značky, která je zároveň základem její reputace.

12:00 Jan Los, JAK POSTUPUJÍ VELCÍ HRÁČI?
Podíváme se, jak firma jako L’Oréal přistupuje k Brand Safety tématu. Od organizace, procesů až po konkrétní příklady z praxe, kde se zapotil nejeden manažer komunikace.

12:30 OBĚD

14:00 Petra Dolejšová, ŠPINĚNÍ ZNAČKY A PRÁVO
Co si vůči vaší značce můžou dovolit zákazníci? Co když se do vás opírají influenceři? Jak se dá v dnešní době efektivně bránit hejterům? Jaké zbraně máte (a můžete) použít při dezinformacích ze strany vaší konkurence, médií nebo neziskovek? Mrkneme na to prakticky, bez paragrafů a způsobem, který vás bude bavit.

14:30 David Velechovský, SEZNAM.CZ A JEHO PŘÍSTUP K DEZINFORMAČNÍM WEBŮM
Jak Seznam.cz chrání své uživatele před dezinformacemi ve vyhledávání i své partnerské síti a jaké nástroje nabízí klientům, aby ochránili své značky před obsahem, se kterým nechtějí být spojovány.

15:00 Marek Bačo, NÁŠLAPNÉ MINY V MEDIÁLNÍM PROSTORU Z PRVNÍ RUKY
Nášlapné miny jsou na první pohled takřka neviditelné, a proto velmi účinné. Aby člověk nepřišel k újmě, musí se minovému poli vyhnout, obejít jej anebo mít nástroje, které miny detekují či rovnou zničí. Zdá se, že v dnešním mediálním světě jsou na tom značky podobně. I ony se musí umět vyhýbat nástrahám, jež mohou značku viditelně poškodit. Do řemesla mediálního plánování a nákupu dnes už nehovoří pouze cena či celková efektivita, ale také to, jak značku ochránit a současně posílit kredibilitu. Marek Bačo ve svém vstupu poradí, jak s mediální a komunikační agenturou nastavit správné procesy a jak se vyhnout všem nástražným minám a dezinformacím, jež mohou značku poškodit.

15:30 Michal Vlasák, PRVNÍ POMOC ANEB DEZINFORMACE POHLEDEM PR
Dezinformátoři vás mohou dostat do krizové komunikace raz dva. Je lepší jejich vymyšlené zprávy ignorovat, nebo je třeba aktivně reagovat? Jak se na takovou situaci připravit? A jak správně vyvracet dezinformace, aniž byste napáchali víc škody, než užitku.

15:50 Petra Jankovičová, Matúš Ficko, ZÁVĚR
5 zásad brand safety

16:00 KONEC

Požadavky pro úspěšné absolvování Brand Safety Academy FSV UK 2023:
1. Aktivní účast po celý den akce
2. Příprava na workshop/semináře (pokud je vyžadována)

Více informací na webových stránkách Brand Safety Academy: brandsafetyacademy.cz


Podmínky:
Školení je určeno pro zájemce z řad odborné veřejnosti, zejména pro profesionály z komunikačních oborů.

Pro přijímání zájemců nejsou požadovány žádné dokumenty.

Účastníci jsou rovněž povinni uhradit účastnický poplatek ve výši 1999 Kč (1299 Kč - členové AKA, 1299 Kč - členové AČRA).

logo AKA.png
Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Marketing a reklama (0414)
Podmínky absolvování a kvalifikace
jiná
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
získání dalších odborných znalostí v oboru
Garant a místo
doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Katedra marketingové komunikace a public relations
Katedra marketingové komunikace a public relations
Termín a délka
2022/2023
letní semestr, Duben
Krátkodobé
7 (v hodinách celkem)
18.4.2023
Poplatky a financování
1999 Kč / kurz
členové AKA - 1299 Kč
členové AČRA - 1299 Kč
Přihláška
on-line prostřednictvím e-mailu jindrich.oukropec@fsv.cuni.cz
Mgr. Jindřich Oukropec, DiS.
jindrich.oukropec@fsv.cuni.cz
728 899 611
04.04.2023
17.04.2023
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK