Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 153)
 
   Přihlásit přes CAS
Webinář – Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - I. pro začátečníky (8481)
Základní informace
Webinář – Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - I. pro začátečníky
Kód varianty (CID): 8481
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován
Zaměření: Program CŽV - zájmový
Fakulta: Pedagogická fakulta
Katedra matematiky a didaktiky matematiky [41-KMDM]
distanční
čeština
Učitelé denně zažívají bezpočet situací, pro které nemají a ani nemohou mít připraven scénář a na které musí velmi rychle reagovat. Mnohdy je jejich reakce klíčová například pro budování bezpečného prostředí pro děti a dobré vztahy ve třídě. To klade na kompetence učitele velké nároky nejen z oblasti didaktických znalostí obsahu učiva, ale je potřeba, aby permanentně reflektoval průběh učení po stránce rozvoje kognice jednotlivých žáků, po stránce rozvoje jejich metakognitivních schopností, i po stránce budování klimatu ve třídě (tj. reflexe osobnosti jednotlivých žáků i sociálních vazeb ve třídě). K tomu si učitel vytváří důkazy o učení žáků a na základě nich formuluje individualizaci/diferenciaci pro příští edukační/reedukační kroky. K tomu napomáhá využití vhodně volených nástrojů formativního hodnocení (resp. responzivní výuky) vzhledem k cílům výuky.
Kurz je určen učitelům I. stupně základních škol, asistentům, speciálním pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům, kteří se rozhodli vydat se na cestu budování podpůrného prostředí pro učení se svých žáků, ale i u sebe samého. Není nutné, aby účastník měl zkušenosti s výukou Hejného metodou.
MSMT-193/2022-3-164
MŠMT ČR
MSMT 11914/2017-1
Webinář – Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - I. pro začátečníky
Kurz je rozdělen do dvou bloků ve dvou dnech 2x (90 min. – 60 min pauza – 90 min.) Celkem 8 vyučovacích hodin.
Blok I: (2x 90 min)
a) Vlastními prožitky se účastníci seznámí s principy osobnostně rozvíjejícího pojetí výuky a s tvorbou představ žáků o některých matematických pojmech (např. číslo, zlomek, rovnice, geometrické pojmy, …), vztazích (dělitelnost, rovnice, … ), procesech (číselné operace, konstrukce, …) a situacích (matematické jazyky v různých kontextech, rovnicové situace, evidence, …) jako východisko pro práci s nástroji responzivní výuky. (90 min)
60 min pauza
b) Analýza videonahrávky a žákovských prací (90 min)
Blok II: (2x 90 min)
c) Sdílení ukázek dobré praxe, analýza osobních příběhů, videonahrávek částí výuky účastníků. (90 min)
60 min pauza
d) Tvorba gradovaných úloh s diagnostickým potenciálem, příprava části vlastní výukové hodiny se zaměřením na využití prvků formativního hodnocení. (90 min)
16
Cílová skupina: pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, speciální pedagogové
Kurz je určen zejména učitelům I. stupně základních škol a dále asistentům, speciálním pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům, kteří se rozhodli vydat se na cestu budování podpůrného prostředí pro učení se svých žáků, ale i u sebe samého.

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Pedagogika (0111)
Podmínky absolvování a kvalifikace
nejsou stanoveny
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
Garant a místo
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Pedagogická fakulta UK
Termín a délka
2022/2023
zimní semestr, Září
27.09.2022
Krátkodobé
8 (v hodinách celkem)
4 hodiny 27.09.2022 a 4 hodiny 18.10.2022
27.9.2022
18.10.2022
Poplatky a financování
1800 Kč / kurz
Číslo účtu: 85236011/0100
variabilní symbol: 636622
Přihláška
Centrum celoživotního vzdělávání, pouze elektronické přihlašování
Centrum celoživotního vzdělávání
Iva Gecková
iva.geckova@pedf.cuni.cz
221900342
17.06.2022
20.09.2022
KMDM Dr. Jana Slezáková jana.slezakova@pedf.cuni.cz
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK