Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 153)
 
   Přihlásit přes CAS
Školní poradenské služby (8332)
Základní informace
Školní poradenské služby
Kód varianty (CID): 8332
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován
Zaměření: Program CŽV - zájmový
Fakulta: Pedagogická fakulta
Katedra psychologie [41-KPSY]
prezenční
čeština
Program je v souladu s ustanovením par. 10 písm. dle vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariernímu systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, jako studium k prohloubení odborné kvalifikace.
Je určen pro zájemce - psychology a speciální pedagogy působící již ve školních poradenských pracovištích, případně pro psychology a speciální pedagogy, kteří hodlají na této pozici ve škole v budoucnu působit. Podpoří jejich zvyšování odborných kompetencí. Účastníci programu získají poznatky, které nebývají běžnou součástí pregraduálního studia psychologie/speciální pedagogiky z oblasti pedagogicko-psychologických zákonitostí pedagogického procesu v běžném školství, dále z oblasti psychologie učitele, žáka, třídy, rodiny, přičemž nebudou opomíjeny ani specifika a zvláštnosti v těchto oblastech. Kromě toho bude nedílnou součástí zvyšování znalostí a dovedností z oblasti profese psychologa/profese školního speciálního pedagoga.

Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
MSMT-13891/2021-3-601
MŠMT
11914/2017-1
Školní poradenské služby
250 hodin, z toho 150 hodin probíhá ve společné výuce, 100 hodin dle zaměření v povinně volitelném modulu A) Školní psychologie nebo B) Školní speciální pedagogika, 50 hodin reflektované stáže ve školských poradenských zařízeních a školních poradenských pracovištích.
20
Přijímání jsou uchazeči ukončeným magisterským studiem ve studijním programu Psychologie nebo Speciální pedagogika.

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující vzdělávání a výchovu (0188)
Podmínky absolvování a kvalifikace
závěrečná písemná práce
závěrečná zkouška
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
Garant a místo
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
Katedra psychologie
Katedra psychologie
Praha, Pedagogická fakulta
Termín a délka
2022/2023
zimní semestr, Říjen
20.10.2022
4
250 (v hodinách celkem)
Výuka se uskuteční v blocích, 1x měsíčně
Poplatky a financování
11500 Kč / rok
Bez poplatků za přihlášku.
Poplatek za celý program je 23 tis. Kč, hradí se ve dvou splátkách - za rok studia 11500,-Kč
Platba na účet 85236011/0100
Variabilní symbol 6-422-22
Přihláška
M. Rettigové 4, 116 39 Praha 1, přihláška elektronicky
Centrum celoživotního vzdělávání
Iva Gecková
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
iva.geckova@pedf.cuni.cz
221900342
01.10.2022
17.02.2023
Uchazeči dokládají dosažené vzdělání fotokopií vysokoškolského diplomu.
Další informace
https://pages.pedf.cuni.cz/skolni-psych-sppg/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK