Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 153)
 
   Přihlásit přes CAS
Krizová komunikace pro pedagogické pracovníky (7768)
Základní informace
Krizová komunikace pro pedagogické pracovníky
Kód varianty (CID): 7857
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován
Zaměření: Program CŽV - zájmový
Fakulta: Pedagogická fakulta
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání [41-KAMV]
prezenční
čeština
Krizové situace mohou nastat v každé vzdělávací instituci a je dobré být na ně připraven a postupovat tak, aby se krize efektivně zvládla a nepoškodilo se dobré jméno školy, klima a vztahy uvnitř i s veřejností. Vzdělávací program je zaměřen na vymezení krizových situací, objasnění vhodných a efektivních postupů komunikace v krizi, věnuje se eliminaci komunikačních chyb a připravuje účastníky na vytvoření vlastních krizových scénářů. Účastníci se rovněž seznámí s mediačními technikami, které jim pomohou zvládnout emočně vypjaté momenty. Pozornost bude věnována i digitálním technologiím, které je nutné v krizi využívat s velkým rozmyslem, protože mohou být kvalitním pomocníkem, ale i zásadním problémem v případě šíření dezinformací. Absolventi kurzu se naučí, jak vypjatou situaci úspěšně zvládnout a zabránit tak eskalaci vzniklé krize.
Cílem vzdělávacího programu je naučit účastníky efektivně komunikovat v krizových situacích a zabránit tak další eskalaci krize a poškození dobrého jména školy.
Po úspěšném absolvování vzdělávacího programu budou účastníci schopni:
− Identifikovat krizovou situaci a zvolit adekvátní komunikační strategii,
− Aplikovat techniky pro zvládání vyhrocených emocí v krizových chvílích.
− Vytvořit si krizový scénář a aplikovat ho při komunikaci v krizových situacích
21756/2021-2-774
MŠMT
11914/2017-1
Andragogika a management vzdělávání
Krizová komunikace pro pedagogické pracovníky
1 Teoretická část: 2,5 vyučovací hodiny
- Teoretický rámec a terminologické vymezení
- Vymezení krizových situací ve školství
- Vnitřní a vnější krizová komunikace
- Co je krize a jak ji identifikovat
- Postup při krizové komunikaci – strategie a zásady
- Chyby při krizové komunikaci
- Komunikační stopky
2 Praktická část: 3 vyučovací hodiny
- Techniky pro zvládání krizových situací – copingové strategie, zrcadlení, parafráze, worst case X best case, kotvení v pěti smyslech
- Strukturování informačních sdělení
- Uplatnění mediace
- Příprava krizového scénáře
- Využití digitálních technologií při krizové komunikaci
- Postup v konkrétních případech
- Rozbor případů z praxe
3 Závěrečná část, diskuze, dotazy, zpětná vazba: 0,5 hodiny
16
Pedagogičtí pracovníci - dle přihlášek
100 % účast na kurzu

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Příprava učitelů bez předmětové specializace (0113)
Podmínky absolvování a kvalifikace
jiná
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
není stanoven
Osvědčení o absolvování
Garant a místo
Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Termín a délka
2022/2023
zimní semestr, Listopad
Krátkodobé
6 (v hodinách celkem)
Poplatky a financování
1980 Kč / kurz
----
osvobozeno
40/4703/47
Přihláška
Centrum CŽV, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, M. Rettigové 4, 116 39 Praha 1
Centrum celoživotního vzdělávání
Mgr. Danuše Dvořáková
Iva Gecková
danuse.dvorakova@pedf.cuni.cz
773246766
01.09.2022
30.06.2023
dle vyhlášených termínů na www.kamv.cz
Kontaktní osoba KAMV pro organizační záležitosti: Mgr. Danuše Dvořáková (tel. 773 246 766), danuse.dvorakova@pedf.cuni.cz
Kontaktní osoba CCŽV pro administrativní záležitosti: Iva Gecková (tel. 221 900 342, iva.geckova@pedf.cuni.cz)
Další informace
www.kamv.cz
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK