Jak efektivně přejít na povinné vedení elektronické spisové služby ve školách od 1. ledna 2026 - webinář (6018)
Základní informace | |
Jak efektivně přejít na povinné vedení elektronické spisové služby ve školách od 1. ledna 2026 - webinář | |
Kód varianty (CID): | 9756 |
kurz zrušen, přijímací řízení zastaveno | |
![]() |
|
Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání [41-KAMV] | |
prezenční | |
čeština | |
Práce s dokumenty je nezbytnou součástí každodenního života jejich původce, škol nevyjímaje. Jak motivovat zaměstnance, aby s dokumenty správně zacházeli? Jak zkrátit čas, který musí být věnován péči o dokumenty? Nastavení procesu oběhu dokumentů je třeba v praxi přizpůsobit provozním podmínkám jednotlivých původců tak, aby byl efektivní, co nejméně zatěžoval a probíhal v souladu s platnou legislativou. Seminář je zaměřený na praktickou aplikaci právních předpisů v oblasti archivnictví a spisové služby v prostředí škol a školských zařízení. Obsah semináře vychází z nové legislativní povinnosti škol přejít na výkon spisové služby v elektronické podobě od 1. ledna 2026, v souladu s tím řádně pečovat o dokumenty a umožnit výběr archiválií. |
|
MSMT- 21810/2022-1-812 | |
MŠMT | |
11914/2017-1 | |
Andragogika a management vzdělávání | |
Vedení spisové služby ve školách v souladu s GDPR | |
Tematické bloky: 2 hodiny (90 minut) • platná legislativa v oblasti archivnictví a spisové služby; • základní pojmy v archivnictví, spisové službě; • povinnosti škol v oblasti péče o dokumenty a vedení spisové služby; 30 minut pauza 2 hodiny (90 minut) • oběh dokumentů ve škole (doručování/vznik, evidence, vyřizování, podepisování, užívání razítek, odesílání, ukládání); • podací deník vs. software elektronické spisové služby; • tvorba spisu; • skartační řízení, ukládání archiválií, kontrola, sankce; 30 minut pauza 2 hodiny (90 minut) • spisová rozluka; • vedení spisové služby v mimořádných situacích; • tvorba spisového řádu, včetně spisového a skartačního plánu; • aktuality k datu konání semináře. |
|
50 | |
Pedagogičtí pracovníci - ředitelé škol a školských zařízení a jejich zástupci. | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Příprava učitelů bez předmětové specializace (0113) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
jiná | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
0 | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Garant a místo | |
RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA | |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | |
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | |
Pedagogická fakulta UK, Praha | |
Termín a délka | |
2023/2024 | |
letní semestr | |
Krátkodobé | |
6 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
2800 Kč / kurz | |
osvobozeno | |
Přihláška | |
elektronicky nebo písemně | |
Centrum celoživotního vzdělávání | |
Mgr. Danuše Dvořáková Bc. Iva Gecková |
|
danuse.dvorakova@pedf.cuni.cz | |
773246766 | |
01.09.2022 | |
30.06.2023 | |
dle vyhlášených termínů na www.kamv.cz | |
Kontaktní osoba KAMV pro organizační záležitosti: Mgr. Danuše Dvořáková referentka CŽV Klára Hašková klara.haskova@pedf.cuni.cz tel. 221 900 342 |
|
![]() |
|
Další informace | |
www.kamv.cz |