LGBT+ témata ve škole (psychologické aspekty) (8712)
Základní informace | |
| LGBT+ témata ve škole (psychologické aspekty) | |
| Kód varianty (CID): | 8712 |
| přijímací řízení ukončeno, kurz archivován | |
![]() |
|
| Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
| Fakulta: | Pedagogická fakulta |
| Katedra psychologie [41-KPSY] | |
| prezenční | |
| čeština | |
| Jak reagovat na studenty a studentky, kteří ve škole řeší svoji minoritní sexuální orientaci a genderovou identitu? Pokud téma aktuálně řešíte ve vaší praxi, přijďte sdílet své zkušenosti a získat inspiraci od jiných. Kurz nabízí základní vhled do témat, která souvisí s tím, jak lze ve školách uchopit LGBT+ témata ve výuce a jak pracovat s LGBT+ studujícími. Pozornost budeme věnovat poznatkům z psychologických výzkumů, včetně nejnovějších českých studií, legislativním limitům a resortním dokumentům. Diskutovat budeme pedagogická dilemata, která s tématy souvisí. | |
| 245/2021-1-158 | |
| MSMT | |
| LGBT+ témata ve škole (psychologické aspekty) | |
| Vymezení LGBT+; biologické a sociokulturní pozadí homosexuality a transsexuality; sexualita a gender (1 hodina) Vývoj identity LGBT+ osob, coming out, náročné situace, inhibující a podporující podmínky (1 hodina) Význam školy ve vývoji LGBT+ osob, výsledky výzkumů o školních zkušenostech LGBT+ studujících a vyučujících (1 hodina) Homofobie, homonegativita, důsledky negativních postojů v podobě genderově motivované a homofobní šikany, obtěžování, diskriminace, hate crimes (1 hodina) LGBT+ ve školním kurikulu (RVP, učebnice, obsah výuky) – popis stavu a mapování situace na školách zúčastněných osob, možnosti zlepšování, diskuse (1,5 hodina) Sociální a pedagogické klima, kvalita vztahů a postavení LGBT+ osob ve škole (intervence a prevence narušených vztahů v rámci předmětů, třídnictví a činností školního poradenského pracoviště) – popis stavu a mapování situace na školách zúčastněných osob, možnosti zlepšování, diskuse (1,5 hodina) Pedagogická dilemata a kontroverzní otázky – studující LGBT+ rodičů; hodnotový rámec přístupu k LGBT+ osobám; respekt a svoboda; skupina a jednotlivec; role náboženství; osobní postoje a profesionalita vyučujících v oblasti postojů k LGBT+ otázkám atd. (1 hodina) |
|
| bez přijímacího řízení | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
| Psychologie (0313) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
| jiná | |
| Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
| účast na kurzu | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Garant a místo | |
| PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. | |
| Katedra psychologie | |
| Katedra psychologie | |
| Myslíkova 7 | |
| doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. | |
Termín a délka | |
| 2022/2023 | |
| zimní i letní semestr | |
| 29.05.2023 | |
| Krátkodobé | |
| 8 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
| 1000 Kč / kurz | |
Přihláška | |
| Magdalény Rettigové 4, Praha 1 | |
| Bc. Iva Gecková | |
| iva.geckova@pedf.cuni.cz | |
| 221900134 | |
| 26.01.2023 | |
| 22.05.2023 | |
![]() |
|
Další informace | |
| https://pages.pedf.cuni.cz/czv/zajmove-kurzy/nabidka-zajmovych-programu/ | |
