EdTech a vzdělávání (10128)
Základní informace | |||||||||
| Univerzita Karlova | |||||||||
| EdTech a vzdělávání | |||||||||
| kurz v přípravě | |||||||||
| Kód varianty (CID): | 12353 | ||||||||
| Zaměření: | microcredentials | ||||||||
| Fakulta: | Filozofická fakulta | ||||||||
| Ústav informačních studií a knihovnictví [21-UISK] | |||||||||
| kombinovaný | |||||||||
| Smíšené | |||||||||
| čeština | |||||||||
| EdTech a vzdělávání | |||||||||
| Cílem tohoto kurzu vedoucího k získání mikrocertifikátu je vybavit studující znalostmi, dovednostmi a návyky, které jim umožní vytvářet vzdělávací projekty a efektivně vzdělávat v digitálním, či hybridním prostředí. Absolventi získají teoretické dovednosti, podněty pro praxi a osvojí si strategie, jak účelně vytvářet podnětné vzdělávací situace s využitím ICT/IT a naplňovat své edukační cíle. Učení za pomoci ICT/IT má svá specifika, a to jak na straně technologie, tak vyučujícího i studujícího. Každý nástroj disponuje jinými možnostmi, příležitostmi a limity. Stejně tak v různých výukových situacích má studující určité kapacity a předešlé zkušenosti, což je při přípravě výuky třeba zohledňovat. Kurz nabízí znalosti z tvorby vzdělávacích situací v digitálních aplikacích, hrách, VR, ale i legislativní a strategický rámec pro vzdělávání. | |||||||||
| Program EdTech a vzdělávání představuje ucelený vzdělávací kurz, který se skládá z deseti modulů. Cílem kurzu je vybavit studenty znalostmi o teoriích učení v digitálním prostředí, se zásadami digitální didaktiky a se specifickými nástroji, mezi které patří např. moderní eLearningové platformy, vzdělávací hry, drobné aplikace. Program seznámí studenty s aktuálními možnostmi a pomůže jim budovat kompetence ke kreativnímu nacházení vlastních řešení. Program bude využívat pestrou škálu výukových metod – bude kombinovat přímou výuku se samostudiem, projektovým učením v týmu a studenti budou také moci v rámci mentoringu konzultovat svoje vlastní nápady vycházející z praxe. Kurz se skládá z 10 základních témat/modulů: Technologie ve vzdělávání (EdTech) - aktuální výzkum; Specifické způsoby vzdělávání v online prostoru; Konstruktivistická výuka a základní principy digitálních médií; Legislativní a strategické rámce vzdělávání: Strategie 2030+; Nová informatika; Pokročilá tvorba: Specifika vývoje vzdělávacího SW; Digitální didaktika u studujících se speciálními potřebami; Práce s lidmi v digitálním prostředí; Mediální a informační vzdělávání; VR ve vzdělávání. Moduly jsou dle potřeb složeny z části z výuky, která je kombinací přednášky a semináře, z praktických úkolů a samostudia předepsané literatury a studijních opor v Moodle. |
|||||||||
| Podmínkou zápisu je ukončené středoškolské vzdělání s maturitou. Žádné specifické prerekvizity či vzdělání nejsou nutné. Nutná je znalost českého jazyka, jež se ověřuje doložením motivačního dopisu v českém jazyce. V případě většího počtu přihlášených studentů, než je kapacita, budou organizátoři přistupovat k evaluaci na základě motivačních dopisů zájemců. Požadavky na motivační dopis: Pro vstup do studia prosím doložte motivační dopis v českém jazyce, ve kterém popíšete svou dosavadní kariéru či studium, vizi svého vzdělávání a jeho dalšího uplatnění v praxi či výzkumu. Prosím buďte velmi specifičtí zejména v oblasti vašich vzdělávacích potřeb v oblasti EdTech a kariérní či osobní motivace. |
|||||||||
| Znalosti: Absolvent je schopen: • definovat různé typy vzdělávání v digitálním prostředí, spec. vzdělávání skrze digitální hry, digitální aplikace, learning management systems (LMS) a virtuální realitu (VR); popsat jejich limity a příležitosti. Dovednosti: Absolvent je schopen: • analyzovat legislativní a strategický rámec pro vzdělávání v digitálním prostředí v ČR. Navrhnout efektivní vzdělávací situaci v digitálním prostředí a VR; • realizovat online výuku za použití vhodných nástrojů a technik pro aktivaci všech skupin studujících, vč. studujících s vybranými specifickými potřebami; • využít základní principy mediálního vzdělávání. Kompetence: Absolvent je schopen: • analyzovat vzdělávací příležitosti v digitálním prostředí, specificky vzdělávání skrze digitální hry, digitální aplikace, LMS a VR; • navrhnout nejvhodnější možnost řešení vzdělávací potřeby/situace pro konkrétní studující a skupiny studujících, následně je realizovat a/nebo k řešení poskytnout komentář o příležitostech a limitech. |
|||||||||
| https://uisk.ff.cuni.cz/cs/pro-verejnost/celozivotni-vzdelavani/edtech-a-vzdelavani/ | |||||||||
|
|||||||||
Akreditace | |||||||||
| 11000 - Univerzita Karlova | |||||||||
| 127/24 | |||||||||
| 27.3.2024 | |||||||||
| 27.3.2034 | |||||||||
Podrobné informace | |||||||||
| 6 | |||||||||
| 150 (v hodinách celkem) | |||||||||
| Kurz má celkový rozsah 150 hodin (54 vyučovacích hodin v prezenčním a online studiu, 96 hodin další časové zátěže). | |||||||||
| 1 | |||||||||
| Informační a komunikační technologie (ICT) – obory jinde neuvedené (0619) | |||||||||
| Písemná zkouška | |||||||||
| Dozor s ověřením totožnosti | |||||||||
|
|||||||||
| 27.3.2024 | |||||||||
| 27.3.2034 | |||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
| Institucionální licence | |||||||||
| schváleno Radou pro vnitřní hodnocení: 27.3.2024, identifikační kód schválení: 127/24 | |||||||||
| approved by the Internal Evaluation Board: 3/27/2024, approval identification code: 127/24 | |||||||||
Termín kurzu a místo konání | |||||||||
| 16.02.2026 | |||||||||
| 22.5.2026 | |||||||||
| 2025/2026 | |||||||||
| letní semestr | |||||||||
| FF UK | |||||||||
Informace pro uchazeče | |||||||||
| 10 | |||||||||
| 20 | |||||||||
| 10000 Kč / kurz | |||||||||
| 01.12.2025 | |||||||||
| 18.01.2026 | |||||||||
| Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D., tel: 221619910 | |||||||||
| michaela.slussareff@ff.cuni.cz | |||||||||
![]() |
|||||||||
Informace k zápisu | |||||||||
![]() |
|||||||||

