Jak správně úřadovat v době eGovernmentu (11997)
Základní informace | |||||||||
| Univerzita Karlova | |||||||||
| Jak správně úřadovat v době eGovernmentu | |||||||||
| běží přijímací řízení | |||||||||
| Kód varianty (CID): | 11997 | ||||||||
| Zaměření: | microcredentials | ||||||||
| Fakulta: | Filozofická fakulta | ||||||||
| Katedra PVH a archivního studia [21-KPVHAS] | |||||||||
| kombinovaný | |||||||||
| Prezenční | |||||||||
| čeština | |||||||||
| Jak správně úřadovat v době eGovernmentu | |||||||||
| Spisová služba se díky elektronizaci veřejné správy změnila ve svébytný a stále se rozvíjející obor, jehož odborné obsáhnutí je stále komplikovanější. O to více jsou ale tyto odborné dovednosti žádané jak ve sféře veřejné správy, tak i v soukromém sektoru. Studenti v rámci specializovaného programu získají základní přehled o problematice spisové služby, resp. správy dokumentů v kontextu elektronizace veřejné správy. Důraz bude kladen na problematiku transparentního a důvěryhodného úřadování a právní validitu elektronických dokumentů. |
|||||||||
| Cena: 21 000 Kč (bez DPH, cena je osvobozena od DPH) Pokud Vám kurz bude hradit zaměstnavatel, prosím zadejte při přihlašování fakturační adresu. Kurz bude probíhat v rámci 5 setkání v délce 8 vyuč. hodin (40 hodin výuky). Podrobný rozpis témat kurzu najdete v příloze níže. Termíny setkání: 1. setkání: 10.10. 2025 (8 hodin) 2. setkání: 31.10. 2025 (8 hodin) 3. setkání: 14. 11. 2025 (8 hodin) 4. setkání: 28. 11. 2025 (8 hodin) 5. setkání: 12. 12. 2025 (8 hodin) Časový rozvrh setkání: 12.10 - 14.05 hod. (2x45 min) 14.10 - 15.50 hod. a 16.00 - 17.30 hod. 17.30 - 19.00 hod. Požadavky na atestaci: Aktivní účast v rozsahu 75% výuky. Závěrečný test a pohovor na předem stanovené téma z oblasti spisové služby a eGovernmentu. |
|||||||||
| Podmínkou zápisu je ukončené středoškolské vzdělání s maturitou. Znalost češtiny, příp. slovenštiny, minimálně na úrovni B2 (dokládá se maturitní zkouška z českého/slovenského jazyka jako jazyka mateřského nebo jako jazyka cizího na úrovni B2 či vyšší, případně studium či absolvování jakéhokoli vysokoškolského studijního programu akreditovaného v češtině/slovenštině nebo doklad o úspěšném absolvování certifikované zkoušky z češtiny/slovenštiny jako cizího jazyka na úrovni B2 či vyšší. Podejte přihlášku a motivační dopis. Motivační dopis je povinná příloha při přihlašování. Povinnou přílohou při přihlašování je také doklad o ukončení středoškolského studia (maturitní vysvědčení nebo vysokoškolský diplom) a doklad o znalosti českého jazyka (maturitní vysvědčení se zkouškou z českého jazyka nebo doklad o vysokoškolském studiu v českém jazyce). |
|||||||||
| Znalosti: Absolvent je schopen: • napsat spisový a skartační řád organizace; • provádět elektronická skartační řízení; • spravovat analogovou i elektronickou spisovnu. Dovednosti: Absolvent je schopen: • analyzovat a interpretovat základní legislativní a odborné normy upravující správu dokumentů; • aplikovat do praxe (pracovní a osobní) principy důvěryhodného a transparentního elektronického úřadování v kontextu eGovernmentu; • správně a efektivně pracovat s dokumenty dle aktuálních legislativních předpisů (ČR a EU) s důrazem na zajištění právní validity elektronických dokumentů evidovaných a uchovávaných v různých informačních systémech organizací. Kompetence: Absolvent je schopen: • ovládat základy správného oběhu dokumentů v organizaci (příjem, evidence, rozdělování, vyřizování, podepisování, schvalování, ukládání ve spisovně, skartační řízení, archivace analogových a elektronických dokumentů); • používat fundované principy důvěryhodného a transparentního úřadování; • vytvářet a spravovat právně validní elektronické dokumenty; • plnit si své legislativní povinnosti v souvislosti s danou problematikou a eGovernmentem. |
|||||||||
|
|||||||||
TÉMATA_Jak správně úřadovat v době eGovernmentu.pdf, A |
|||||||||
Akreditace | |||||||||
| 11000 - Univerzita Karlova | |||||||||
| 426/24 | |||||||||
| 30.10.2024 | |||||||||
| 30.10.2034 | |||||||||
Podrobné informace | |||||||||
| 8 | |||||||||
| 200 (v hodinách celkem) | |||||||||
| Kurz má celkový rozsah 200 hodin (40 vyučovacích hodin v prezenčním studiu, 160 hodin další časové zátěže - studium podkladů a literatury, příprava na písemnou a na ústní zkoušku). | |||||||||
| 1 | |||||||||
| Knihovnictví, informační vědy a archivnictví (0322) | |||||||||
| Míra účasti Písemná zkouška Ústní zkouška |
|||||||||
| Dozor s ověřením totožnosti | |||||||||
|
|||||||||
| 30.10.2024 | |||||||||
| 30.10.2034 | |||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
|||||||||
| Institucionální licence | |||||||||
| schváleno Radou pro vnitřní hodnocení: 28.5.2025, identifikační kód schválení: 426/24 | |||||||||
| approved by the Internal Evaluation Board:05/28/2025, approval identification code: 426/24 | |||||||||
Termín kurzu a místo konání | |||||||||
| 10.10.2025 | |||||||||
| 9.1.2026 | |||||||||
| 2025/2026 | |||||||||
| zimní semestr | |||||||||
| FF UK - Jana Palacha 1/2, Praha 1 | |||||||||
Informace pro uchazeče | |||||||||
|
|||||||||
| 20 | |||||||||
| 21000 Kč / kurz | |||||||||
| 05.09.2025 | |||||||||
| 28.09.2025 | |||||||||
| PhDr. Daniela Brádlerová, Ph.D., e-mail: bradlerova@mua.cas.cz | |||||||||
![]() |
|||||||||
Informace k zápisu | |||||||||
![]() |
|||||||||


