Becoming an Educational Developer: Strategies and Tools (11301)
Základní informace | |||||||||||||||||||
Univerzita Karlova | |||||||||||||||||||
Becoming an Educational Developer: Strategies and Tools | |||||||||||||||||||
běží přijímací řízení | |||||||||||||||||||
Kód varianty (CID): | 11880 | ||||||||||||||||||
Zaměření: | microcredentials | ||||||||||||||||||
Fakulta: | Rektorát Univerzity Karlovy | ||||||||||||||||||
kombinovaný | |||||||||||||||||||
Smíšené | |||||||||||||||||||
angličtina | |||||||||||||||||||
Podpora efektivní výuky na VŠ: Strategie a nástroje pro odborníky v oblasti pedagogických kompetencí | |||||||||||||||||||
Kurz je navržen tak, aby připravil účastníky na práci v oblasti rozvoje vzdělávání, na působení v centrech podpory výuky, přičemž zahrnuje specifické školení v nástrojích, metodách a strategiích používaných při rozvoji pedagogických kompetencí u VŠ vyučujících. Dále se zaměřuje na mechanismy podporující reflexivní přístupy u všech členů akademické komunity, budování motivace pro vyučující i jejich studující, kroky při navrhování studií zaměřených na výuku a přispívání k rozsáhlejším změnám na fakultní i univerzitní úrovni s důrazem na kvalitní výuku. | |||||||||||||||||||
Module 1: Introduction to the Course. What is Educational Development? 12. září, 12:00 – 16:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 2: Structures to Build in a Teaching and Learning Centre 3. října, 12.00-15.00 (online) Module 3: Big Challenges 19. září, 12:00 – 15:00 (online) Module 4: Quality of teaching 17. října, 12:00 – 15:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 5: Reflective and Metacognitive Practices 31. října, 12:00-15:00 (online) Module 6: Motivation 7. listopadu, 12:00-15:00 (online) Module 7: Supporting New Faculty 14. listopadu, 12:00 – 15:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 8: Cultural Competence 28. listopadu, 12:00-15:00 (online) Module 9: Educational Technology 12. prosince, 12:00 – 16:30 (prezenčně), Kampus Hybernská, D3 cowork Module 10: Evaluating, Using and Conducting Educational Research 19. prosince, 12:00-15:00 (online) Module 11: Creating Community and Institutional Change 9. ledna, 12:00-15:00 (online) Module 12: Dealing with Complex and Difficult Situations 16. ledna, 12:00-15:00 (online) Module 13: Your future as an educational developer 30. ledna, 12:00-15:30 (prezenčně), Malá zasedací síň (Small conference room) Účastníci musí absolvovat alespoň 75 % všech synchronních setkání (10 z 13). Kurz je rozdělen do třinácti modulů, z nichž každý zahrnuje jedno setkání (prezenční nebo online). Součástí každého modulu jsou dva samostatné úkoly – jeden před setkáním a jeden po setkání. Tyto úkoly slouží k přípravě na společná setkání a k prohloubení získaných poznatků po jejich skončení. Pro úspěšné absolvování kurzu je vyžadováno: odevzdání alespoň 7 z 13 úkolů před setkáními, odevzdání alespoň 10 z 13 úkolů po setkáních. Účastníci, kteří splní tyto podmínky, obdrží mikrocertifikát o absolvování kurzu. |
|||||||||||||||||||
min. úroveň angličtiny B2 podle CEFR magisterský titul Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu. |
|||||||||||||||||||
Na konci tohoto kurzu budou účastníci schopni: popsat škálu programových a podpůrných služeb/nástrojů, které může centrum pro podporu výuky poskytovat, včetně specifických výhod a omezení jednotlivých typů služeb/nástrojů, vybrat, navrhnout a implementovat různé z těchto programových a podpůrných služeb/nástrojů podle potřeby fakulty, cílů a publika, využívat hotové nebo na míru vytvořené nástroje k provádění pozorování ve výuce a účinně sdělovat vyučujícím výsledky těchto pozorování, pomáhat vyučujícím při výběru vhodných nástrojů digitálních technologií pro dosažení jejich pedagogických cílů, rozvíjet vlastní kulturní kompetence a zavádět konkrétní techniky, které pomáhají rozvíjet tyto kompetence u vyučujících na fakultě. vyhledávat a využívat výzkumné studie v oblasti vzdělávání, které pomáhají vyučujícím při řešení pedagogických problémů, identifikovat a poskytovat konkrétní, na důkazech založené strategie, které mohou jednotliví vyučující využít při dosahování konkrétního pedagogického cíle nebo při řešení konkrétního pedagogického problému, popsat a připravit konkrétní mechanismy pomoci novým vyučujícím na fakultě při rozvíjení jejich pedagogických kompetencí a reflektivním zlepšování jejich pedagogické praxe, popsat své individuální profesní cíle v rámci své funkce, včetně dlouhodobých cílů pro komunitu vyučujících na své fakultě, a cítit se jistě v mnoha krocích potřebných k jejich dosažení. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Akreditace | |||||||||||||||||||
11000 - Univerzita Karlova | |||||||||||||||||||
437/2024 | |||||||||||||||||||
27.11.2024 | |||||||||||||||||||
27.11.2034 | |||||||||||||||||||
Podrobné informace | |||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||
102 (v hodinách celkem) | |||||||||||||||||||
Pedagogika (0111) | |||||||||||||||||||
Míra účasti Portfolio |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
27.11.2024 | |||||||||||||||||||
27.11.2034 | |||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Institucionální mechanismus zajišťování kvality | |||||||||||||||||||
Zajišťuje RVH UK v rámci procesu vnitřního zajišťování kvality | |||||||||||||||||||
Ensured by CU’s IEB as a part of the internal quality assurance process | |||||||||||||||||||
Název projektu: ESF+ na UK, registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/23_022/0008957 | |||||||||||||||||||
Project title: ESF+ at Charles University, registration number: CZ.02.02.XX/00/23_022/0008957 | |||||||||||||||||||
Termín kurzu a místo konání | |||||||||||||||||||
12.09.2025 | |||||||||||||||||||
30.1.2026 | |||||||||||||||||||
2025/2026 | |||||||||||||||||||
Informace pro uchazeče | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
15 | |||||||||||||||||||
0 Kč / kurz | |||||||||||||||||||
26.06.2025 | |||||||||||||||||||
31.08.2025 | |||||||||||||||||||
Mgr. Bartłomiej Wróblewski | |||||||||||||||||||
bartlomiej.wroblewski@ruk.cuni.cz | |||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
Účastníky a účastnice programu vybírá garantka programu na základě posouzení životopisu a motivačního dopisu. | |||||||||||||||||||
Informace k zápisu | |||||||||||||||||||
![]() |