Základní informace | |
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví | |
Kód varianty (CID): | 11793 |
běží přijímací řízení | |
![]() |
|
Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
Fakulta: | 1. lékařská fakulta |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání [11-00917] | |
prezenční | |
čeština | |
Program je zaměřen na rozvoj dovedností potřebných pro moderní, empatickou a efektivní komunikaci s pacienty. Účastníci se naučí, jak vytvářet důvěryhodné vztahy, předcházet nedorozuměním a zvyšovat spokojenost pacientů i zdravotníků. Program propojuje teoretické poznatky s reálnými situacemi z praxe v nemocnicích. Důraz je kladen na aktivní naslouchání, práci s emocemi, prevenci konfliktů a efektivní komunikaci i v časovém nebo emočním tlaku. Kurz se věnuje také vlivu prostředí na vnímání péče a podporuje zavádění proklientské kultury do zdravotnických týmů. |
|
Česká lékařská komora | |
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví | |
25. září 2025 Obsah odborného programu 09:00 – 09:30 Úvod, seznámení s programem, cíli a účastníky 9:30 – 10:15 1. Základy proklientského přístupu v lékařské praxi • Jak ovlivňuje komunikace zdravotní výsledky a důvěru pacientů • Příklady funkčních přístupů z ambulantní i nemocniční praxe 10:15 – 11:00 2. Klíčové prvky efektivní komunikace s pacientem • Aktivní naslouchání a srozumitelné vysvětlování léčby • Přizpůsobení komunikace specifickým skupinám pacientů 11:00 – 12:00 3. Implementace proklientského přístupu v týmu • Jak motivovat tým k empatické a vědomé komunikaci • Vytváření kultury zaměřené na pacienta a prevence vyhoření 12:00 – 12:45 – Přestávka na oběd 12:45 – 13:30 4. Řešení konfliktů a práce se zpětnou vazbou • Reakce na stížnosti a budování důvěry i v náročných situacích • Na základě analýzy negativních zkušeností pacientů identifikujeme nejčastější chyby 13:30 – 14:00 5. Příklady z praxe a relevantní data • Případové studie firem, kde proklientský přístup zvýšil loajalitu • Sdílíme výsledky průzkumu mezi více než 800 respondenty o spokojenosti s péčí 14:00 – 14:30 6. Vliv prostředí na pacientskou zkušenost • Jak prostor, soukromí a atmosféra ovlivňují vnímání péče • Jednoduché úpravy prostředí vedoucí ke zlepšení komunikace 14:30 – 15:00 7. Komunikace v časové tísni a krizových situacích • Stručné, ale účinné sdělení pod tlakem a při velkém vytížení • Zásady, které pomáhají předcházet chybám a nedorozuměním 15:00 – 16:00 Závěrečné shrnutí, doporučení, prostor pro otázky Dobrovolné sdílení zkušeností, sebereflexe, zpětná vazba účastníků |
|
Lékaři připravující se na atestaci a všichni, kteří chtějí obohatit svou odbornou praxi o moderní principy zaměřené na pacienta. | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Lékařská diagnostika a léčebné techniky (0914) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
nejsou stanoveny | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
6 | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Garant a místo | |
MUDr. Jitka Feberová, Ph.D. | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Malá zasedací místnost děkanátu 1. LF UK č.dv. 2.109 | |
Termín a délka | |
2024/2025 | |
zimní semestr, Září | |
25.09.2025 | |
Krátkodobé | |
6 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
1800 Kč / kurz | |
Přihláška | |
SIS | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Eva Nováková | |
eva.novakova@lf1.cuni.cz | |
770316499 | |
15.05.2025 | |
15.09.2025 | |
![]() |