Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 181)
 
   Přihlásit přes CAS
Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy - Didaktika německého jako cizího jazyka (11529)
Základní informace
Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy - Didaktika německého jako cizího jazyka
Kód varianty (CID): 11529
běží přijímací řízení
Zaměření: Program CŽV - na výkon povolání
Fakulta: Pedagogická fakulta
Centrum celoživotního vzdělávání [41-CCV]
kombinovaný
čeština
Studium v souladu s § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnícících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a § 1 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání
pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.

Hlavním cílem VP je připravit absolventy neučitelských vysokoškolských studií (Mgr., Ing.) pro výkon profese v celé jeho šíři, tedy jak pro roli (třídního) učitele, který vytváří a trvale udržuje pozitivní třídní klima, tak pro roli učitele konkrétního školního předmětu/ů, který dovádí žáky k očekávaným znalostem, dovednostem a postojům. V souladu s Kompetenčním rámcem absolventa absolventky učitelství (KRAU) získají a upevní především tyto kompetence:
•své oborové znalosti didakticky transformuje tak, aby byly srozumitelné pro všechny žáky
•diferencuje výuku podle kognitivní úrovně a potřeb svěřených žáků
•vysvětluje žákům smysl toho, co se mají naučit
•používá výukové metody založené na aktivitě žáků
•vytváří časté a pestré příležitosti pro kooperaci žáků mezi sebou
•komunikuje se žáky s respektem a cíleně vytváří bezpečné prostředí
•poskytuje žákům častou a srozumitelnou formativní zpětnou vazbu a hodnotí jejich výsledky podle věcných kritérií s důrazem na spravedlivost
•využívá příležitosti k rozvoji pozitivních postojů k morálním hodnotám i vyučovanému předmětu
•aktivně vyhledává spolupráci s kolegy a rodiči při naplňování potřeb a zájmů žáků
•dlouhodobé plánování a realizaci profesního rozvoje chápe jako přirozenou a trvalou součást učitelské práce
MSMT-13534/2024-9-114 (platnost do 11.12.2027)
MŠMT
MSMT- 28686/2022-1
Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy - Didaktika německého jako cizího jazyka
Celková hodinová dotace VP je 312 hodin;
70 VH je určeno pro pedagogicko-psychologickou přípravu a 92 VH pro didaktickou přípravu.

Pedagogická praxe v rozsahu 150 hodin - povinná účast na praxích je 100 %, za tímto účelem byly jednotlivé typy praxí rozloženy do všech třech semestrů studia, aby účastníci měli možnost tento požadavek splnit. Větší část praxí vykonají účastníci ve škole toho vzdělávacího stupně, kde aktuálně působí, respektive plánují působit (např. ZŠ), část také na škole jiného vzd. stupně (např. SŠ).

Výuka probíhá pátky od 16 hod, a v sobotu celý den cca 4x za semestr + praxe.
30
Cílovou skupinou budou učitelé 2. st ZŠ a SŠ, kteří nesplňují předpoklad odborné kvalifikace, případně zájemci o profesi učitele, kteří absolvovali vysokoškolské studium v oboru vhodné pro všeobecně
vzdělávací předměty - matematika, fyzika, chemie, přírodopis, český jazyk, cizí jazyky, komunikační a mediální výchova, občanská výchova (ZSV), dějepis, ICT, hudební, výtvarná a tělesná výchova a odborné předměty pedagogika, psychologie a sociální práce (pro SŠ).

Komunikační kompetence v německém jazyce minimálně na úrovni B2 dle SERRJ, která

a) bude doložena jakýmkoli certifikátem na úrovni min. B2 nebo

b) bude ověřena vstupním testem na úrovni B2.
Můžete podat přihlášku do více didaktik, pro které splňujete vstupní podmínky (předchozí studium, jazykový certifikát apod.) Studovat však můžete pouze jedno zaměření, protože rozvrh se může překrývat. Více didaktik můžete  volíte pro případ, že se nenaplní minimální požadovaný počet pro otevření některé z vámi volených. Pokud budete splňovat podmínky pro přijetí do všech vámi volených didaktik, budete vyzván/a k finální volbě.

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Příprava učitelů s předmětovou specializací (0114)
magisterské
Z prostředků účastníka
profesní vzdělávání, rozšíření kvalifikace (ve smyslu zákona č. 563/2004 Sb., § 22, odst. 2) učitel 2. stupně ZŠ podle zákona č. 563/2004 Sb., § 8, odst. 1, písm. f3.)
Podmínky absolvování a kvalifikace
jiná
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
učitelská kvalifikace, učitelství oboru pro SŠ
učitelská kvalifikace, učitelství oboru pro ZŠ
Program je akreditován v souladu s ustanovením § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a § 1 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, v celkovém rozsahu 312 vyučovacích hodin (162 hodin teoretické výuky, z toho 52 hodin asynchronní on-line formou, a 150 hodin
Garant a místo
PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Centrum celoživotního vzdělávání
Centrum celoživotního vzdělávání
Termín a délka
2025/2026
zimní semestr, Únor
3
312 (v hodinách celkem)
Pátek - Sobota
Poplatky a financování
57000 Kč / kurz
400 Kč
osvobozeno
Přihláška
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, CCZV, Magdalény Rettigové 4, Praha 1, 116 39
Centrum celoživotního vzdělávání
Kateřina Esserová, DiS.
katerina.esserova@pedf.cuni.cz
221900341
01.03.2025
30.10.2025
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK