Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 178)
 
   Přihlásit přes CAS
3D vizualizace, chemické aplikace, virtuální realita a další trendy ve výuce chemie - prezenční varianta (D10035)
Základní informace
3D vizualizace, chemické aplikace, virtuální realita a další trendy ve výuce chemie - prezenční varianta
Kód varianty (CID): 11403
běží přijímací řízení
Zaměření: Program CŽV - zájmový
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Centrum dalšího vzdělávání [31-643]
prezenční
čeština
Kurz bude realizován jako jednodenní prezenční seminář. Kurz bude rozdělen na dva bloky – dopolední a odpolední. Každý blok bude trvat 4 hodiny.

V rámci semináře se učitelé seznámí s vybranými moderními technologiemi a s jejich využitím v praktické výuce chemie.
3D vizualizace, chemické aplikace, virtuální realita a další trendy ve výuce chemie - prezenční varianta
Kurz bude realizován formou jednodenního prezenčního semináře rozděleného na dopolední a odpolední blok.

Mezi uvedené technologie, s jejichž technickými a didaktickými možnostmi budou učitelé v rámci kurzu seznámeni, patří zejména prostředky moderní vizualizace molekul, jevů a dějů a prostředky interaktivní výuky, tedy stereoskopická projekce, virtuální realita, tzv. chytrá zařízení (tedy tablety a smartphony) a školní měřicí systémy v kooperaci s těmito zařízeními. Probírány budou také možnosti využití uvedených zařízení při prezenční i on-line výuce. Uvedené technologie a jejich prostředky, s využitím adekvátního softwaru, mohou usnadnit učiteli práci při přípravě, motivovat žáky pro výuku a zejména usnadnit pochopení složitých úseků učiva (např. vizualizovat 3D podobu chemických molekul jednodušších i složitějších biomolekul, čímž učitelé mohou docílit konkretizace učiva).
V dopoledním bloku přednášející učitelům představí principy práce s chytrými zařízeními a s principy adekvátního didaktického využití chytrých zařízení ve výuce chemie a dále s výhodami, ale také limity využívání chytrých zařízení ve školní praxi. V další části dopolední části programu budou účastníci seznámeni s dostupným vybraným softwarem a s principy jeho využívání ve výuce chemie, zejména se jedná o software zaměřený na tvorbu a prohlížení molekul a na software zaměřený na práci s daty. Učitelé si prezentovanou práci se softwarem a vyložené postupy sami prakticky vyzkouší a naučí se s aplikacemi pracovat. Odpolední část programu bude zaměřena na využití moderních metod trojrozměrného zobrazování a interakce s nakreslenými molekulami s využitím stereoskopické projekce a virtuální reality. Účastníci budou seznámeni s technickými předpoklady pro využití uvedených technologií a praktickými příklady pro využití technologií ve výuce chemie. Účastníci si práci s vybraným softwarem i hardwarem vyzkouší prakticky. Na závěr budou učitelé seznámeni se vzdělávacími weby katedry učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty UK – www.studiumchemie.cz, www.studiumbiochemie.cz, www.chemickeprvky.cz a s obsahem vhodným pro výuku chemie s uvedenými technologiemi.
Seminář je určen pro učitele chemie základních i středních škol z celé České republiky. Kurz není limitován počtem účastníků.

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Chemie (0531)
Podmínky absolvování a kvalifikace
jiná
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
0
Garant a místo
doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Přírodovědecká fakulta UK, Albertov 6, Praha 2
Termín a délka
2024/2025
zimní i letní semestr
17.01.2025
Krátkodobé
8 (v hodinách celkem)
Poplatky a financování
1800 Kč / kurz
Přihláška
KUDCHE
RNDr. Simona Petrželová, Ph.D.
simona.petrzelova@natur.cuni.cz
221951343
01.01.2025
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK