Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 178)
 
   Přihlásit přes CAS
Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy - kombinované studium (11330)
Základní informace
Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy - kombinované studium
Kód varianty (CID): 11330
běží přijímací řízení
Zaměření: Program CŽV - na výkon povolání
Fakulta: Pedagogická fakulta
Centrum celoživotního vzdělávání [41-CCV]
kombinovaný
čeština
Studium v souladu s § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnícících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a § 1 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání
pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.

Hlavním cílem VP je připravit absolventy neučitelských vysokoškolských studií (Mgr., Ing.) pro výkon profese v celé jeho šíři, tedy jak pro roli (třídního) učitele, který vytváří a trvale udržuje pozitivní třídní klima, tak pro roli učitele konkrétního školního předmětu/ů, který dovádí žáky k očekávaným znalostem, dovednostem a postojům. V souladu s Kompetenčním rámcem absolventa absolventky učitelství (KRAU) získají a upevní především tyto kompetence:
•své oborové znalosti didakticky transformuje tak, aby byly srozumitelné pro všechny žáky
•diferencuje výuku podle kognitivní úrovně a potřeb svěřených žáků
•vysvětluje žákům smysl toho, co se mají naučit
•používá výukové metody založené na aktivitě žáků
•vytváří časté a pestré příležitosti pro kooperaci žáků mezi sebou
•komunikuje se žáky s respektem a cíleně vytváří bezpečné prostředí
•poskytuje žákům častou a srozumitelnou formativní zpětnou vazbu a hodnotí jejich výsledky podle věcných kritérií s důrazem na spravedlivost
•využívá příležitosti k rozvoji pozitivních postojů k morálním hodnotám i vyučovanému předmětu
•aktivně vyhledává spolupráci s kolegy a rodiči při naplňování potřeb a zájmů žáků
•dlouhodobé plánování a realizaci profesního rozvoje chápe jako přirozenou a trvalou součást učitelské práce
MSMT-13534/2024-9-114 (platnost do 11.12.2027)
MŠMT
MSMT- 28686/2022-1
Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy - kombinované studium
Celková hodinová dotace VP je 312 hodin;
70 VH je určeno pro pedagogicko-psychologickou přípravu a 92 VH pro didaktickou přípravu.

Pedagogická praxe v rozsahu 150 hodin - povinná účast na praxích je 100 %, za tímto účelem byly jednotlivé typy praxí rozloženy do všech třech semestrů studia, aby účastníci měli možnost tento požadavek splnit. Větší část praxí vykonají účastníci ve škole toho vzdělávacího stupně, kde aktuálně působí, respektive plánují působit (např. ZŠ), část také na škole jiného vzd. stupně (např. SŠ).
120
Cílovou skupinou budou učitelé 2. st ZŠ a SŠ, kteří nesplňují předpoklad odborné kvalifikace, případně zájemci o profesi učitele, kteří absolvovali vysokoškolské studium v oboru vhodné pro všeobecně
vzdělávací předměty - matematika, fyzika, chemie, přírodopis, český jazyk, cizí jazyky, komunikační a mediální výchova, občanská výchova (ZSV), dějepis, ICT, hudební, výtvarná a tělesná výchova a odborné předměty pedagogika, psychologie a sociální práce (pro SŠ).
Do studia budou přijímáni zájemci o získání kvalifikace pro výuku konkrétních školních předmětů za předpokladu, že splní vstupní požadavky vhodného předchozího studia.

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Příprava učitelů s předmětovou specializací (0114)
magisterské
Z prostředků účastníka
profesní vzdělávání, rozšíření kvalifikace (ve smyslu zákona č. 563/2004 Sb., § 22, odst. 2) učitel 2. stupně ZŠ podle zákona č. 563/2004 Sb., § 8, odst. 1, písm. f3.)
Podmínky absolvování a kvalifikace
jiná
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
učitelská kvalifikace, učitelství oboru pro SŠ
učitelská kvalifikace, učitelství oboru pro ZŠ
Program je akreditován v souladu s ustanovením § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a § 1 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, v celkovém rozsahu 312 vyučovacích hodin (162 hodin teoretické výuky, z toho 52 hodin asynchronní on-line formou, a 150 hodin
Garant a místo
PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Centrum celoživotního vzdělávání
Centrum celoživotního vzdělávání
Termín a délka
2024/2025
zimní semestr, Únor
3
312 (v hodinách celkem)
Pátek - Sobota
Poplatky a financování
40000 Kč / kurz
400 Kč
osvobozeno
Přihláška
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, CCZV, Magdalény Rettigové 4, Praha 1, 116 39
Centrum celoživotního vzdělávání
Kateřina Esserová, DiS.
katerina.esserova@pedf.cuni.cz
221900341
30.06.2024
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK