Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití hierarchických konečných automatů pro popis vzorů chování
Název práce v češtině: Využití hierarchických konečných automatů pro popis vzorů chování
Název v anglickém jazyce: Using hierarchical finite automata for behavior-description
Klíčová slova: konečné automaty, umělá inteligence, autonomní agenti, strategie chování
Klíčová slova anglicky: finite state machines, articial intelligence, autonomous agents, behavioral pattern
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.02.2010
Datum zadání: 02.02.2010
Datum a čas obhajoby: 10.02.2011 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.12.2010
Datum odevzdání tištěné podoby:09.12.2010
Datum proběhlé obhajoby: 10.02.2011
Oponenti: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Uchazeč navrhne a implementuje prostředí pro realizaci umělé inteligence v různých hrách. Tato inteligence bude popsána vlastním jazykem založeným na hierarchických konečných automatech. Uchazeč po dohodě s vedoucím vybere a použije vhodné technologie pro implementaci. Použitelnost (přesněji šíře využitelnosti) bude demonstrována implementací několika her, například dámy a mlýna. U těchto konkrétních her nebude důraz kladen na kvalitu strategie, ale na funkčnost (tedy použitelnost metody pro dotyčnou hru).
Seznam odborné literatury
J.E. Hopcroft, J.D. Ullman: Introduction to Automata Theory, Languages and Computation, Addison-Wesley, 1979
R. Kadlec: Evoluce chování inteligentních agentů v počítačových hrách, diplomová práce MFF UK, 2008.
J. Koza: Genetic Programming: On the Programming of Computers by Means of Natural Selection, MIT Press, 1992.
Předběžná náplň práce
Cilem prace je navrh a implementace prostredi (serveru a klienta) umoznujiciho hrat vybrane hry, vcetne navrhu (implementace) odpovidajici umele inteligence programovane pomoci stavovych automatu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK