Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory
Název práce v češtině: | Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Physics inaccuracies in Czech textbooks for medical and healthcare fields |
Klíčová slova: | fyzikální vzdělávání|neadekvátnost|učebnice|lékařské obory|zdravotnické obory |
Klíčová slova anglicky: | physics education|inaccuracy|textbook|medical fields|healthcare fields |
Akademický rok vypsání: | 2025/2026 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Řešitel: |
Zásady pro vypracování |
1. Vytipovat v současné době používané české fyzikální učebnice pro lékařské a zdravotnické obory.
2. Reflektovat vybrané části některých z těchto učebnic z hlediska jejich fyzikální adekvátnosti. 3. Navrhnout konkrétní úpravy textů, příp. obrázků, které mohou přispět k odstranění zjištěných neadekvátností. 4. Nabídnout tyto úpravy autorům nebo vydavatelům těchto učebnic, aby mohlo v budoucnu dojít ke zkvalitnění těchto učebnic. |
Seznam odborné literatury |
Mandíková, D., & Trna, J. (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Paido.
Žák, V. (2018). Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele. Univerzita Karlova, Karolinum. učebnice fyziky pro lékařské a zdravotnické obory |