Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory
Název práce v češtině: Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory
Název v anglickém jazyce: Physics inaccuracies in Czech textbooks for medical and healthcare fields
Klíčová slova: fyzikální vzdělávání|neadekvátnost|učebnice|lékařské obory|zdravotnické obory
Klíčová slova anglicky: physics education|inaccuracy|textbook|medical fields|healthcare fields
Akademický rok vypsání: 2025/2026
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Řešitel:
Zásady pro vypracování
1. Vytipovat v současné době používané české fyzikální učebnice pro lékařské a zdravotnické obory.
2. Reflektovat vybrané části některých z těchto učebnic z hlediska jejich fyzikální adekvátnosti.
3. Navrhnout konkrétní úpravy textů, příp. obrázků, které mohou přispět k odstranění zjištěných neadekvátností.
4. Nabídnout tyto úpravy autorům nebo vydavatelům těchto učebnic, aby mohlo v budoucnu dojít ke zkvalitnění těchto učebnic.
Seznam odborné literatury
Mandíková, D., & Trna, J. (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Paido.
Žák, V. (2018). Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele. Univerzita Karlova, Karolinum.
učebnice fyziky pro lékařské a zdravotnické obory
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK