2D Game editor
Název práce v češtině: | 2D Game editor |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | 2D Game Editor |
Klíčová slova: | Herní editor|2D hra|Vývoj her|Skriptování |
Klíčová slova anglicky: | Game editor|2D game|Game development|Scripting |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martin Pergel, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.11.2023 |
Datum zadání: | 05.12.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.12.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 28.06.2024 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2024 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 09.05.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.06.2024 |
Oponenti: | RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je návrh a implementace editoru her (herních úrovní) a prostředí pro interpretaci těchto her (hry vytvořené v tomto editoru budou hratelné (jen) pomocí tohoto interpretu). Oboje bude implementováno v Unity. Použitelnost prostředí řešitel demonstruje přípravou her na způsob Jump King, Flappy Bird a Mario (jejichž přímá reimplementace by nejspíše byla porušením autorského práva).
Editor umožní manipulaci s předdefinovanými grafickými prvky (stěnami, hráči, dekoracemi, pastmi,..). Dalšími funkcionalitami, na které se řešitel pokusí zaměřit po úspěšné implementaci editoru a interpretu, budou: Analýza splnitelnosti levelu (nalezením cesty ze startu do cíle) a možnost vytvořit další (prostředím nepředdefinované) typy prvků (s využitím jednoduchého skriptovacího jazyka, který řešitel pro tyto účely navrhne). |
Seznam odborné literatury |
Mitchell M.: Introduction to genetic algorithms. MIT Press, 1996, ISBN 9780262631853.
Shaker N., Togelius J., Nelson M. J.: Procedural content generation in games. Switzerland: Springer International Publishing, 2016, ISBN 978-3-319-42714-0. Palacios J.: Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd., 2018, ISBN 9781788625227. Russel S. J., Norvig, P.: Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2010, ISBN 978-0-13-604259-4. Treglia D.: Game Programming Gems. Charles River Media, Inc. 2003, ISBN 1584500492. Togelius J., Yannakakis G. N., Stanley K. O., Browne C.: Search-based procedural content generation: A taxonomy and survey. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games 3(3), 2011, pp. 172-186. |