Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Matematické dovednosti aplikované ve výuce geografie na SŠ napříkladu tematického celku Země jako vesmírné těleso
Název práce v češtině: Matematické dovednosti aplikované ve výuce geografie na SŠ
napříkladu tematického celku Země jako vesmírné těleso
Název v anglickém jazyce: Mathematical Skills Applied to Teaching of Geography at High School
In the Topic The Earth as a Cosmic Orb
Klíčová slova: mezipředmětové vztahy, kvalitativní výzkum, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, analýza učebnic, geografie, matematika
Klíčová slova anglicky: interdisciplinary relationships, qualitative research, framework education programme, school education programme, textbook analyzis, geography, mathematics
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Pavlína Netrdová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.10.2009
Datum zadání: 29.10.2009
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2011
Oponenti: doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předložená diplomová práce se zabývá mezipředmětovými vztahy mezi matematikou a geografií na gymnáziu v tematickém celku Země jako vesmírné těleso. Nejprve je provedena analýza kurikulárních dokumentů. Následně v obsahové analýze vybraných středoškolských učebnic hodnotím vazby geografie a matematiky na základě požadovaného učiva, jeho kvality, srozumitelnosti a výskytu příkladů z praxe. Poté jsou podrobně definovány a specifikovány dílčí kapitoly zvoleného celku, ve kterých lze nalézt aplikaci matematických dovedností. Jedním z výstupů práce jsou pracovní listy, ve kterých jsou matematika a geografie propojeny, tudíž je můžeme použít pro výuku obou dvou předmětů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Submitted diploma thesis deals with interdisciplinary relationships between mathematics and geography at secondary schools in the topic The Earth as a cosmic orb. First, it analyzes curriculum. Subsequently, in the content analysis of selected secondary school`s geography textbooks I rate the relation between geography and mathematics on the basis of the required curriculum, quality and clarity of practical examples. Following are defined in detail and specified sub-unit of the selected chapters, which can be found in the application of mathematical skills. One of the outcomes of the thesis are work sheets, which are linked by geography and mathematics, so they can be used for teaching these two subjects.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK