Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mechanismus výběru akcí pro animata
Název práce v češtině: Mechanismus výběru akcí pro animata
Název v anglickém jazyce: Action selection for an animat
Akademický rok vypsání: 2005/2006
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.10.2005
Datum zadání: 27.10.2005
Datum a čas obhajoby: 25.05.2009 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.05.2009
Datum proběhlé obhajoby: 25.05.2009
Oponenti: doc. RNDr. Pavel Surynek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Animat je softwarový agent, který ve virtuálním prostředí imituje chování živé bytosti. Každý animat má virtuální tělo podléhající “fyzikálním” pravidlům prostředí. Příkladem animata je postava z počítačové hry.
Aby se animati mohli rozhodovat, jaké akce budou vykonávat, potřebují mechanismus výběru akcí. Jelikož je prostředí dynamické a nepředvídatelné, není vhodným mechanismem klasické plánování. Často se používá tzv. reaktivní plánování – i to má ovšem určitá omezení.
Cílem práce je navrhnout obecný mechanismus výběru akcí vycházející z reaktivního plánování, avšak odstraňující některá jeho omezení, a implementovat prototyp. Jedná se práci typu „výzkumný problém“.
Seznam odborné literatury
1. Toby Tyrrell. Computational Mechanisms for Action Selection. Ph.D. Dissertation. Centre for Cognitive Science, University of Edinburgh, 1993.
• a navazující práce
2. Joanna Bryson. Intelligence by Design: Principles of Modularity and Coordination for Engineering Complex Adaptive Agents. PhD thesis, Massachusetts Institute of Technology (2001)
• a navazující práce
3. Pattie Maes. The agent network architecture (ANA). In: SIGART Bulletin, 2 (4), pages 115–120, 1991.
• a navazující práce
4. Fred Charles, Miguel Lozano, Steven J. Mead, Alicia F. Bisquerra, Marc Cavazza. Planning Formalisms and Authoring in Interactive Storytelling. In: First International Conference on Technologies for Interactive Digital Storytelling and Entertainment, Darmstadt, Germany, 2002
• a navazující práce
5. Michael Wooldridge. An Introduction to MultiAgent Systems. John Wiley & Sons, 2002.
6. práce Aarona Slomana (CogAff framework): http://www.cs.bham.ac.uk/~axs/
7. Cyril Brom. Hierarchical reactive planning: where is its limit? In: MNAS 2005 workshop proceedings, Edinburgh, Scotland, 2005.
8. Damina Isla. Handling Complexity in the Halo 2 AI. In: Gamasutra online, www.gamasutra.com, 2005.
9. Alexander Nareyek. Project Excalibur. Intelligent agents for computer games, an on-going research project. Homepage: http://www.ai-center.com/projects/excalibur/
10. Bruce M. Blumberg. Old Tricks, New Dogs: Ethology and Interactive Creatures. PhD thesis, MIT Media Laboratory, Learning and Common Sense Selection, 1996
11. Malik Ghallab, Dana Nau, Paolo Traverso. Hierarchical Task Network Planning. In: Automated Planning: Theory and Practice, chapter 11, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, Ca, USA, 2004
12. Sengers, Phoebe: Designing Comprehensible Agents. In: Proceedings of the Sixteenth International Joint Conference of Artificial Intelligence, Stockholm, Sweden (1999)
• a navazující práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK