Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza a aplikace moderních didaktických metod ve výuce chemie: Inovativní přístupy pro zlepšení efektivity výuky a motivace studentů
Název práce v češtině: Analýza a aplikace moderních didaktických metod ve výuce chemie: Inovativní přístupy pro zlepšení efektivity výuky a motivace studentů
Název v anglickém jazyce: Analysis and application of modern didactic methods in chemistry education: Innovative approaches to improve teaching effectiveness and student motivation
Klíčová slova: Výuka chemie, didaktika chemie, efektivita výuky, motivace
Klíčová slova anglicky: chemistry education, didactics of chemistry, teaching effectiveness, motivation
Akademický rok vypsání: 2025/2026
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Řešitel:
Zásady pro vypracování
Doktorský seminář I
Doktorský seminář II
Doktorský seminář III
Doktorský seminář IV
Výzkumné metody v didaktice chemie
Moderní prostředky vizualizace molekul - poznáváme strukturu látek
Pedagogické a didaktické aspekty realizace mimoškolních a neformálních aktivit v přírodovědném vzdělávání
Seznam odborné literatury
Moderní vyučování ; Moderní vyučování / Geoffrey Petty ; [z angličtiny přeložil Štěpán Kovařík] · Petty, Geoffrey (autor) · 1. vyd. · Praha : Portál, 1996 · 380 s.
Čapek, Robert, 1967- (Autor) · Moderní didaktika : lexikon výukových a hodnotících metod / Robert Čapek · Vydání 1. · Praha : Grada Publishing, 2015 · 604 stran
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.
Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido
Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.
Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
Předběžná náplň práce
Tato dizertační práce se zaměřuje na analýzu a aplikaci moderních didaktických metod ve výuce chemie, s cílem zlepšit efektivitu výuky, motivaci studentů a porozumění náročným chemickým konceptům. Výzkum se soustředí na integraci inovativních přístupů, jako jsou mj. aktivní učení, projektová výuka, využívání digitálních technologií a spolupráce mezi studenty. Práce si klade za cíl identifikovat metody, které mohou přispět k zefektivnění výuky chemie na základních a středních školách, a to nejen z hlediska teoretických znalostí, ale i praktických dovedností.
Cílem této dizertační práce je prokázat, jak moderní didaktické metody mohou pozitivně ovlivnit výuku chemie, jak zlepšit schopnosti studentů v oblasti analytického a kritického myšlení, řešení problémů a aplikace teoretických znalostí v praxi. Práce se zaměřuje na návrh efektivních a inovativních výukových strategií, které vedou k hlubšímu pochopení chemie a k pozitivnímu přístupu studentů k tomuto předmětu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This dissertation focuses on analyzing and applying modern didactic methods in teaching chemistry to improve teaching effectiveness, student motivation, and understanding of challenging chemical concepts. The research focuses on integrating innovative approaches such as active learning, project-based learning, the use of digital technologies, and student collaboration, among others. The thesis aims to identify methods that can contribute to making chemistry teaching in primary and secondary schools more effective in terms of theoretical knowledge and practical skills.
This dissertation aims to demonstrate how modern didactic methods can positively influence the teaching of chemistry and improve students' analytical and critical thinking skills, problem-solving abilities, and application of theoretical knowledge in practice. The thesis focuses on designing effective and innovative teaching strategies that lead to a deeper understanding of chemistry and students' positive attitudes toward the subject.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK