Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Procedurální generování tratí v závodní počítačové hře pomocí generativních gramatik
Název práce v češtině: Procedurální generování tratí v závodní počítačové hře pomocí generativních gramatik
Název v anglickém jazyce: Procedural Racetracks Generation in Racing Videogames Using Generative Grammars
Akademický rok vypsání: 2024/2025
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.10.2024
Datum zadání: 08.01.2025
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.01.2025
Zásady pro vypracování
Generativní gramatiky se využívají pro procedurální generování. Nejprve se používaly pro generování textových řetězců a simulace růstu rostlin. Stále více se však rozšiřují i do jiných oblastí, zvláště počítačových her. Zde se používají ke generování levelů do různých typů her, ale zatím nikdo je nevyužil pro závodní hry. Cílem práce tedy bude vytvořit gramatiky pro generování závodních tratí do hry Trackmania anebo hry obdobné.
Seznam odborné literatury
Middag, Bart. Controllable Generative Grammars for Multifaceted Generation of Game Levels. 2016.

Pascal Müller, Peter Wonka, Simon Haegler, Andreas Ulmer, and Luc Van Gool. 2006. Procedural modeling of buildings. In ACM SIGGRAPH 2006 Papers (SIGGRAPH '06). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 614–623.

Madkour, Abdelrahman et al. Guiding Generative Graph Grammars of Dungeon Mission Graphs via Examples. AIIDE Workshops. 2021.

Togelius, Julian et al. Making Racing Fun Through Player Modeling and Track Evolution. 2006.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK